AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hei! Når NRK-lisensen igjen dukket opp, så begynte jeg å snuse på alternativer. Jeg vurderer nå å plombere TV-en da jeg uansett bare bruker den til Netflix o.l. Men syns det er lite informasjon om hvor man kan få en TV plombert. Må jeg til små tv-reparatører eller finnes det større bedrifter/kjeder som gjør det? Jeg bor i Østfold. Anonymkode: 9f8a5...5f2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Mente selvsagt plombere i tittelen... Anonymkode: 9f8a5...5f2
Bolthorn Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Er ikke vits med tanke på at tv-lisensen med all sannsynlighet blir innbakt i skatten fra 2018. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Om du trenger å plombere tv eller ei kommer an på hvilken tv du har. Dersom du har en litt eldre type, dvs en uten kortinngang, trenger du nok ikke å plombere den. Der du kjøpte tv'en kan du sikkert levere den inn for plombering. Du må uansett betale for denne terminen siden den har startet. Jeg trengte ikke å plombere den. Jeg leverte tilbake dekoder og sa opp alt. Anonymkode: ed064...a05 1
applestories Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har ringt rundt til de nærmeste store kjedene her omkring, og de sier bare at de ikke har noen plomberte TV-er, de kan bestilles, men blir vesentlig dyrere enn "vanlige" TV'er. Fikk ikke noe pris på plombering, så han som skulle ha TV-en gav opp og kjøpte en vanlig i stedet. Det er vel snakk om at TV-lisensen skal forsvinne, men stoler ikke helt på det. Følger spent med for å se andres erfaringer
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Kjøp en monitor, selv en på over 40" trenger ikke koste så veldig mye. Eneste ulempen er at de ikke har så mange HDMI-innganger, men hvis du kobler gjennom forsterker har ikke det noe å si. Anonymkode: 9d998...050 2
prt90 Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Trenger man egentlig å plombere TVen lenger? Ettersom det er mange år siden de sluttet å sende analoge TV-signaler gjennom lufta holder vel i de fleste tilfeller at man ikke har dekoder.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, applestories skrev: Det er vel snakk om at TV-lisensen skal forsvinne Håper det! Bak den statsinntekten inn i skatten til absolutt alle istedenfor, takk. Anonymkode: 60f51...cd8
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, Bolthorn skrev: Er ikke vits med tanke på at tv-lisensen med all sannsynlighet blir innbakt i skatten fra 2018. Ja til flere skatter og avgifter!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Er jo bare og ringe nrk i morgen og si at du ikke har tv. Det gjorde jeg for noen år siden. Anonymkode: c856c...7bb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Jeg bruker en LCD PC skjerm på 24", kostet rundt 600kr. Den har ikke noe tv inngang å plombere. Hvis jeg vil se noe TV, så kan jeg streame NRK til den fra mobil. Anonymkode: e0cb3...d7a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Vi snakket med noen på Lefdal angående plombering rett før jul. Mener de sa det kostet rundt 7-800 kr for plomberingspakken, men at de var utsolgt for øyeblikket. Så er tydeligvis mange som plomberer for tiden. Anonymkode: 99474...eba
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Hvem gidder å plombere TV nå når vi vet at nrk lisensen blir forandret Anonymkode: e0cb3...d7a
Orientalsk Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem gidder å plombere TV nå når vi vet at nrk lisensen blir forandret Anonymkode: e0cb3...d7a Riktig
skrue Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Lisensen kommer til å endres så å bruke penger på å plombere apparatet er antagelig rimelig bortkastet. Jeg tipper at den blir koblet til bostedsadressen slik det gjøres i Tyskland. Bor man et sted må man betale, enten man har et apparat eller ikke. Endret 5. januar 2017 av skrue
MarenogAron Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Vi plomberte selv. Skrudde av bakdekselet, tok ut den inngangen og satte tape over før vi skrudde det sammen igjen. Sendte med bilde av plombert tv som vedlegg til eposten til nrk. Aldri hørt noe siden Mener å huske at nrk krever bevis fra godkjent verksted eller noe i den duren, men det har de ikke noe grunnlag for i loven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå