AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Har fått tilsendt en faktura på kr. 17000 fra kredittkortselskapet. Jeg har egentlig avtalegiro på dette, så skjønner ikke hvorfor hele beløpet plutselig har forfalt. Jeg har sovet dårlig i det siste (har hatt en krise i livet nylig) og har ikke åpnet all post, har surret litt nå før jul. Men alle regningene har jeg på avtalegiro. Uansett. Skal ringe dem i morgen, men tror dere det er sånn at jeg må betale HELE dette beløpet nå? Siden jeg tydeligvis har surret? Eller er det håp om at det ordner seg? Anonymkode: badf5...ea4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Har du DNB? `Jeg leste inne på min nettbank at f.o.m i morgen vil hele det skyldige beløpet stå på fakturaen, men vi står fritt til å fylle ut minstebeløpet eller et annet beløp selv om vi ønsker det Anonymkode: a8d61...080 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått tilsendt en faktura på kr. 17000 fra kredittkortselskapet. Jeg har egentlig avtalegiro på dette, så skjønner ikke hvorfor hele beløpet plutselig har forfalt. Jeg har sovet dårlig i det siste (har hatt en krise i livet nylig) og har ikke åpnet all post, har surret litt nå før jul. Men alle regningene har jeg på avtalegiro. Uansett. Skal ringe dem i morgen, men tror dere det er sånn at jeg må betale HELE dette beløpet nå? Siden jeg tydeligvis har surret? Eller er det håp om at det ordner seg? Anonymkode: badf5...ea4 Det ordner seg helt sikkert når du får snakket med de i morgen Anonymkode: a8d61...080 1
julerebus Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Nye reglar. Som det står over meg, vil heile det skyldige beløpet stå på faktura, men du treng fortsatt "berre" betale minstesum. 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått tilsendt en faktura på kr. 17000 fra kredittkortselskapet. Jeg har egentlig avtalegiro på dette, så skjønner ikke hvorfor hele beløpet plutselig har forfalt. Jeg har sovet dårlig i det siste (har hatt en krise i livet nylig) og har ikke åpnet all post, har surret litt nå før jul. Men alle regningene har jeg på avtalegiro. Uansett. Skal ringe dem i morgen, men tror dere det er sånn at jeg må betale HELE dette beløpet nå? Siden jeg tydeligvis har surret? Eller er det håp om at det ordner seg? Anonymkode: badf5...ea4 Nye regler fra finanstilsynet. Kredittkortfaktura skal alltid være utfylt med maks skyldig beløp. Ønsker du å betale mindre må du endre det selv. Sto ikke dette i fakturaen du fikk? Anonymkode: 0080b...8ff 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nye regler fra finanstilsynet. Kredittkortfaktura skal alltid være utfylt med maks skyldig beløp. Ønsker du å betale mindre må du endre det selv. Sto ikke dette i fakturaen du fikk? Anonymkode: 0080b...8ff Fikk bare på mail, siden jeg har avtalegiro. Så hvordan fungerer det da? Det står at beløpet blir trukket den 15. Jeg verken vil eller kan betale så mye "Santander Consumer Bank har sendt deg en faktura på kr 17.964,39. Denne er nå tilgjengelig i nettbanken og mobilbanken som en kombinert eFaktura og AvtaleGiro. I henhold til AvtaleGiro-avtale med banken, blir fakturaen automatisk betalt den 15.01.2017, under forutsetning av dekning på konto."Har du spørsmål knyttet til innholdet i fakturaen, må disse rettes direkte til Santander Consumer Bank. Ønsker du å endre epostadresse for varsling av eFaktura og AvtaleGiro gjøres dette i din nettbank." Anonymkode: badf5...ea4
cmd Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 som de fleste sier, er det nye regler fra Finanstilsynet. men du trenger IKKE å betale ut hele skyldige beløpet. De oppgir også om hvor mye minste beløp du kan betale i fakturaen. Så det er bare å endre beløp og betale. 2
asterix Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Jeg fikk i hvert fall varsel i god tid og opptil flere ganger fra hvert av selskapene jeg har kredittkort hos om de nye reglene. Har du virkelig ikke fått det? De nye reglene som skulle komme ble også omtalt i media i løpet av året som gikk. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Det er uansett veldig dumt å kun betale minstebeløpet, men det er en annen diskusjon..... Anonymkode: 33bb5...097 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nye regler fra finanstilsynet. Kredittkortfaktura skal alltid være utfylt med maks skyldig beløp. Ønsker du å betale mindre må du endre det selv. Sto ikke dette i fakturaen du fikk? Anonymkode: 0080b...8ff Var heller ikke klar over dette! Men det må da være forskjellig fra bank til bank? Jeg har et kredittkort der jeg samler eurobonus-poeng. Får kun faktura på minstebeløpet. Betaler selvsagt mer, men fakturaen i seg selv kommer ikke på totalt utestående. Anonymkode: 1a5b6...e6a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 De kan kreve inn resten av beløpet hvis en misligholder avtalen og ikke betaler som en skal. Anonymkode: b3ce0...06c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kan kreve inn resten av beløpet hvis en misligholder avtalen og ikke betaler som en skal. Anonymkode: b3ce0...06c De kan det ja, men mest sannsynlig er det de bye reglene. Gå inn i nettbanken og endre til det beløpet du kan betale, minimum minste beløpet som er 3% ( minimum 250kr) av totalt utestående Anonymkode: 9c1c8...526 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nye regler fra finanstilsynet. Kredittkortfaktura skal alltid være utfylt med maks skyldig beløp. Ønsker du å betale mindre må du endre det selv. Sto ikke dette i fakturaen du fikk? Anonymkode: 0080b...8ff Dette er en fordel for forbrukerne, blir nok flere som betaler på forfall nå. Men jeg skulle ønske min bank snart kunne somle seg til å følge de nye reglene også. Irriterende å måtte rette det manuelt hver gang Anonymkode: 5275f...824 4
asterix Skrevet 4. januar 2017 #14 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er en fordel for forbrukerne, blir nok flere som betaler på forfall nå. Men jeg skulle ønske min bank snart kunne somle seg til å følge de nye reglene også. Irriterende å måtte rette det manuelt hver gang Anonymkode: 5275f...824 De nye reglene er geniale for alle oss som bruker kredittkort slik det bør brukes. 👍 Supert å slippe å gå inn hver mnd og endre til hele beløpet. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #15 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, asterix skrev: De nye reglene er geniale for alle oss som bruker kredittkort slik det bør brukes. 👍 Supert å slippe å gå inn hver mnd og endre til hele beløpet. Jepp. Håper noen snart setter foten ned for de bankene som fortsatt ikke følger reglene. Det kan umulig være vanskelig å gjennomføre, men de ønsker selvsagt at folk skal betale minst mulig avdrag og mest mulig renter. Anonymkode: 5275f...824 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk bare på mail, siden jeg har avtalegiro. Så hvordan fungerer det da? Det står at beløpet blir trukket den 15. Jeg verken vil eller kan betale så mye "Santander Consumer Bank har sendt deg en faktura på kr 17.964,39. Denne er nå tilgjengelig i nettbanken og mobilbanken som en kombinert eFaktura og AvtaleGiro. I henhold til AvtaleGiro-avtale med banken, blir fakturaen automatisk betalt den 15.01.2017, under forutsetning av dekning på konto."Har du spørsmål knyttet til innholdet i fakturaen, må disse rettes direkte til Santander Consumer Bank. Ønsker du å endre epostadresse for varsling av eFaktura og AvtaleGiro gjøres dette i din nettbank." Anonymkode: badf5...ea4 Har du vært inne i nettbanken og lest det som står på fakturaen da? Står minstebeløpet opplyst der? Evt ligger fakturaen som et vedlegg i eposten din eller i innboksen i nettbanken? Anonymkode: a8d61...080 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #17 Skrevet 4. januar 2017 9 minutter siden, asterix skrev: De nye reglene er geniale for alle oss som bruker kredittkort slik det bør brukes. 👍 Supert å slippe å gå inn hver mnd og endre til hele beløpet. Veldig. Jeg har ikke e-faktura eller avtalegiro på kredittkortet mitt nå fordi jeg er redd for å glemme å endre beløpet. Da er det bedre at jeg legger inn info selv. Men nå kan jeg kanskje endre det Anonymkode: 9e451...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #18 Skrevet 4. januar 2017 Så da må man inn i nettbanken HVER MÅNED og endre beløpet da? Hittil har jeg hatt et fast beløp på kr. 1500. Anonymkode: badf5...ea4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da må man inn i nettbanken HVER MÅNED og endre beløpet da? Hittil har jeg hatt et fast beløp på kr. 1500. Anonymkode: badf5...ea4 Det tar deg 1 minutt i måneden. Så dårlig tid har du ikke Anonymkode: 9c1c8...526 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da må man inn i nettbanken HVER MÅNED og endre beløpet da? Hittil har jeg hatt et fast beløp på kr. 1500. Anonymkode: badf5...ea4 Vi som betaler alt på forfall har hatt det sånn i årevis. På tide å snu på flisa nå. Anonymkode: 5275f...824 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå