Gå til innhold

Ull/acryl-blanding i klær, er det "bra"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Acrylen gjør at det nupper seg noe sinnsykt.

Anonymkode: 837a8...d69

Skrevet

Litt sånn på siden, jeg så på disse. Størrelsen de kommer i er S og M, hva i helvete er det liksom? Hva er et "lite" barn og hva er et "medium" barn? :klo:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Skogkløver skrev:

Litt sånn på siden, jeg så på disse. Størrelsen de kommer i er S og M, hva i helvete er det liksom? Hva er et "lite" barn og hva er et "medium" barn? :klo:

Reagerte på den størrelsen jeg og, måtte google det og finne en annen nettbutikk for å finne det ut. Håpløs løsning av XXL.

S = 80/100cm - skostr 22-25
M = 100-120cm - skostr 26-29

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Glød skrev:

Reagerte på den størrelsen jeg og, måtte google det og finne en annen nettbutikk for å finne det ut. Håpløs løsning av XXL.

S = 80/100cm - skostr 22-25
M = 100-120cm - skostr 26-29

Takk! da vet jeg det :fnise: Må vente ganske lenge før mini passer i sånne 

• Liker 1
Gjest Loffeliten
Skrevet

Akryl gjør ikke strømpebuksene mer slitesterke (mens nylon/polyamid er slitesterkt og brukes ofte i strømpebukser og sokker sammen med ull). Akryl er billig dritt som gjør at plaggene nupper vanvittig og føles syntetiske og vemmelige. 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at kvaliteten på Vossatassar generelt er noe dritt. Legg heller pengene igjen på Cubus, HM, Sparkjøp osv. Mye søte klær ja, men legg i så fall bort forventningene 

Anonymkode: 04956...2ce

• Liker 1
  • 6 år senere...
Skrevet

Har ikke erfaring med den ulldressen, men ulldressene fra Lillelam er helt supre. 
Enkelt å finne brukt på Finn, dersom du synes den koster for mye ny. 😊

Anonymkode: b7d2c...63c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet om en ulldress i 70% ull og 30% akryl blir veldig syntetisk og nuppete?

Jeg tenker på denne dressen fra Reflex, så hvis noen har erfaringer, si gjerne i fra😊

https://www.barnashus.no/reflex/roros-ulldress-pink

Anonymkode: 64c65...17e

Har denne andre året på rad. Veldig fin og myk dress, blir ikke nuppete og føles ikke syntetisk

Anonymkode: f8cf1...e4a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke erfaring med den ulldressen, men ulldressene fra Lillelam er helt supre. 
Enkelt å finne brukt på Finn, dersom du synes den koster for mye ny. 😊

Anonymkode: b7d2c...63c

Jeg har allerede Lillelam, men tenker en tykke en som mellomlag og deres er veldig posete og rar i fasongen, samt mye unødvendig dill dall som krage som blir klumpete under dressen og disse brettene på armer og bein. 

Den ble også fort stygg i stoffet med tråder opp og nupper. 

Er til en på nesten 3 år, synes Lillelam fungerer bedre til babyer i vogn etc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har denne andre året på rad. Veldig fin og myk dress, blir ikke nuppete og føles ikke syntetisk

Anonymkode: f8cf1...e4a

Takk for svar, tror jeg prøver den😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...