AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Mottok en gratis prøvepakke på en vare, betalte 59,- i porto. Denne skulle gå over i abonnement etter denne forsendelsen, men det var bare å avslutte abonnementet hvis man ikke ville ha flere pakker. Fikk pakken 20.12.16, faktura på porto hadde forfall 29.12.16. Betalte denne 21.12.16 og skrev e-post hvor jeg avsluttet abonnementet og fremtidige forsendelser. Fikk svar og bekreftet avsluttet abonnement 23.12.16. Men, i dag 04.01.17 dukker det opp en ny pakke. Regner med det er flere produkter og faktura inni. Har ikke åpnet den. Hvordan får jeg sendt den i retur uten å måtte betale frakt selv? Har sendt my e-post om at jeg allikevel har mottatt pakke. Vil posten godta at jeg ber dem sende den i retur slik at mottaker må betale porto? Står klart og tydelig på pakken at dette er en typisk abonnements pakke og ikke privat. Eller kommer jeg til å måtte betale retur-frakten selv, uten å ha bedt om denne pakken i utgangspunktet? Anonymkode: b1d89...712
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Pakken er også "plombert" med avsenders bedrifts-navn og adresse. Anonymkode: b1d89...712
Sarya Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mottok en gratis prøvepakke på en vare, betalte 59,- i porto. Denne skulle gå over i abonnement etter denne forsendelsen, men det var bare å avslutte abonnementet hvis man ikke ville ha flere pakker. Fikk pakken 20.12.16, faktura på porto hadde forfall 29.12.16. Betalte denne 21.12.16 og skrev e-post hvor jeg avsluttet abonnementet og fremtidige forsendelser. Fikk svar og bekreftet avsluttet abonnement 23.12.16. Men, i dag 04.01.17 dukker det opp en ny pakke. Regner med det er flere produkter og faktura inni. Har ikke åpnet den. Hvordan får jeg sendt den i retur uten å måtte betale frakt selv? Har sendt my e-post om at jeg allikevel har mottatt pakke. Vil posten godta at jeg ber dem sende den i retur slik at mottaker må betale porto? Står klart og tydelig på pakken at dette er en typisk abonnements pakke og ikke privat. Eller kommer jeg til å måtte betale retur-frakten selv, uten å ha bedt om denne pakken i utgangspunktet? Anonymkode: b1d89...712 Tviler på at posten vil overta risikoen for portoen, men du kan kanskje få returlapp tilsendt av selskapet som har sendt pakken, hvis ikke så kan du returnere pakken og kreve utlegg tilbakebetalt. Ta uansett kontakt med selskapet som har sendt deg pakken og spør dem, og kontroller at de har registrert avbestillingen din. I tillegg kan du jo sjekke vilkårene for å se om du avsluttet abonnementet i tide slik at du ikke skulle ha mottatt pakken. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mottok en gratis prøvepakke på en vare, betalte 59,- i porto. Denne skulle gå over i abonnement etter denne forsendelsen, men det var bare å avslutte abonnementet hvis man ikke ville ha flere pakker. Fikk pakken 20.12.16, faktura på porto hadde forfall 29.12.16. Betalte denne 21.12.16 og skrev e-post hvor jeg avsluttet abonnementet og fremtidige forsendelser. Fikk svar og bekreftet avsluttet abonnement 23.12.16. Men, i dag 04.01.17 dukker det opp en ny pakke. Regner med det er flere produkter og faktura inni. Har ikke åpnet den. Hvordan får jeg sendt den i retur uten å måtte betale frakt selv? Har sendt my e-post om at jeg allikevel har mottatt pakke. Vil posten godta at jeg ber dem sende den i retur slik at mottaker må betale porto? Står klart og tydelig på pakken at dette er en typisk abonnements pakke og ikke privat. Eller kommer jeg til å måtte betale retur-frakten selv, uten å ha bedt om denne pakken i utgangspunktet? Anonymkode: b1d89...712 Har du ikke fulgt så pass med at du har forztått at denne typen lokketilbud går du ikke på, fordi du ikke kommer ut av dem igjen? Typisk sak både nyheter og ulike forbrukerprogram tar opp fra tid til annen fordi folk ikke kommer ut av avtalene, får inkasso osv. Lykke tilmed å komme deg ut av avtalen. Send en klage til forbrukerrådet så blir du en tibunken deres. l i Anonymkode: 649c0...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har fått gratis tilbud hos samme leverandør før, og avsluttet uten problemer. 2 dager etter mottat prøvepakke burde være god tid å avslutte abonnementet på. Anonymkode: b1d89...712
Viernes Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Jeg hadde et abonnement på noe en periode, og valgte etterhvert å si det opp. Ikke noe problem det. Etter noen mnd fikk jeg en ny pakke med samme produkt igjen. Da sendte jeg bare en mail om at jeg hadde sagt opp for x antall mnd siden, og mottat en pakke nå allikevel. Fikk en beklagelse, beskjed om at jeg kunne bare beholde produktet og at det ikke skulle skje igjen. Bare send en mail ang hva som har skjedd, så ordner det seg nok.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Riktig fremgangsmåte er å si fra og spørre om returlapp og når den kommer så sender du den i retur. Posten tar vel ikke imot returpakker på denne måten, ikke ville jeg ha sendt den sånn heller. Hva hvis pakken forsvant i posten, og hvordan vet klubben at du virkelig har sendt den. Anonymkode: a01e2...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har bedt om retur-lapp, får se hva som skjer. Anonymkode: b1d89...712
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Fikk beskjed om at ny pakke i abonnementet var sendt ut samme dag som jeg avsluttet abonnementet. Spekulativt å sende ny dyr forsendelse 2 dager etter mottatt prøvepakke. Uansett, siden jeg hadde avbestilt samme dag som pakken ble sendt fra dem, skulle hun sende retur-lapp på pakken. Anonymkode: b1d89...712 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Står det noe om oppsigelsestid i vilkårene? Anonymkode: c79ba...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå