Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg går i 2. klasse på VGS akkurat nå, og har akkurat blitt med i en russegruppe (vi er 16 stk). Vi skal være vandreruss så vi har ikke tenkt til å ha buss/van, men vi vil fortsatt ha klær osv så vi har tenkt å jobbe dugnader? Er det noen som skal være/har vært russ som kan hjelpe til/komme med sine synspunkter ang dugnader og slikt? Hva slags og hvilke de hadde? Vi vi helst egentlig ikke selge dopapir, kaker osv fordi vi føler at alle selger det akkurat nå, og da blir det til at familien må sponse ved å kjøpe (og alle har ikke like god mulighet til det). Vi vurderte muligens å prøve å få til noe vare opptellinger, tror noen det hadde vært mulighet til det dersom vi sendte en mail o.l til noen bedrifter? Eller har dere noen andre gode måter å tjene penger på og egne erfaringer? Det skal også være en fotballcup i nærområdet i løpet av de neste mnd, hadde det vært en mulighet? 
Er åpen for alle innspill :)

Endret av Marilyn1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Vare telling for butikker. Dra rundt allerede nå og snakk med diverse større butikker og spørr om dere kan ta varetellingen dems mot betaling. 

- snakk med komunen. Noen venner av meg fikk betalt av komunen mot å plukke søppel langs en vei

- Er det noen bedrifter dere kan jobbe for? Jeg husker en media og kommunikasjons klasse fikk penger mot at de laget en reklame video. 

- Vakter på konserter, kipper og annet. 

- Start et vaske / gå tur med hund byrå. Heng opp lapp på nærbutikkene om at dere kan vaske, handle mat eller gå på tur med hunder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...