AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hei! Jeg er som sagt prøver, jeg har ikke gått på prevensjon på 2 år. Men jeg og min mann har ikke vært aktiv prøvere i mer enn 10 mnd i løpet av disse 2 årene, vi har vært mye adskilt pga jobb jeg har vært gravid en gang tidligere for et år siden men mistet med engang jeg fant det ut, ca uke 4. Men jeg har tenkt litt over det nå, og når jeg ble gravid da så hadde jeg et strengt treningsregime og kosthold og hadde i løpet av få mnd gått ned 13 kg. nå har jeg gått opp igjen, og lurer på om det kan ha en sammenheng.. jeg lurer rett og slett på om jeg må ned noen kg igjen for å få det til.. Jeg er 1.66 høy og veier ca 69 kg. Så jeg er ikke super overvektig, men jeg tror uansett at jeg må ned på 59 kg igjen. Lurer på om det er noen andre prøvere som har gått ned i vekt og så blitt gravid, eller om det er noen som også skal ned i vekt for å øke sjansene? Anonymkode: ddb64...2f8
Snurrepurre Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er som sagt prøver, jeg har ikke gått på prevensjon på 2 år. Men jeg og min mann har ikke vært aktiv prøvere i mer enn 10 mnd i løpet av disse 2 årene, vi har vært mye adskilt pga jobb jeg har vært gravid en gang tidligere for et år siden men mistet med engang jeg fant det ut, ca uke 4. Men jeg har tenkt litt over det nå, og når jeg ble gravid da så hadde jeg et strengt treningsregime og kosthold og hadde i løpet av få mnd gått ned 13 kg. nå har jeg gått opp igjen, og lurer på om det kan ha en sammenheng.. jeg lurer rett og slett på om jeg må ned noen kg igjen for å få det til.. Jeg er 1.66 høy og veier ca 69 kg. Så jeg er ikke super overvektig, men jeg tror uansett at jeg må ned på 59 kg igjen. Lurer på om det er noen andre prøvere som har gått ned i vekt og så blitt gravid, eller om det er noen som også skal ned i vekt for å øke sjansene? Anonymkode: ddb64...2f8 Om du kun er på "vippen" til å være overvektig så ville jeg ikke slanket meg for å bli gravid. Kraftig vektnedgang kan tulle mer med eggløsning, enn hva det er godt for, med mindre du er sykelig overvektig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 30 minutter siden, Snurrepurre skrev: Om du kun er på "vippen" til å være overvektig så ville jeg ikke slanket meg for å bli gravid. Kraftig vektnedgang kan tulle mer med eggløsning, enn hva det er godt for, med mindre du er sykelig overvektig. Jeg har jo noen kg ekstra, og kan vel legge på ca 4 kg ekstra nå etter julen. så jeg har for høy bmi, og det er heller ikke bra for barnet om jeg eventuelt skulle blitt gravid nå. jeg snakker ikke om kraftig vektnedgang, men et par kg. Anonymkode: ddb64...2f8
Ønskergraviditet Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Jeg hadde fokusert mer på livsstil, enn på antall kg. Dropp sukker og fett gjennom chips, hamburgere osv. Begynn å trene: 30 min fysisk aktivitet hver dag, eller mer intensiv trening noen dager i uka. Da får du masse nærungsstoffer og sunn kropp Det er jo slik det er anbefalt å leve når man er gravid også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå