Million Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Jeg ser på reklame på tv at merket Maggi reklamerer for "fond", både okse, kylling og fisk. Er f.eks. oksefond det samme som "oksekraft"? Tidligere til gryteretter jeg lager fra bunnen av, har jeg brukt "Jakob's Oksekraft" kjøpt på Meny butikken, men nå har jeg flyttet og har ikke noen Meny i nærheten. Ser at en av de andre butikkene i nabolaget har denne Maggi "fond" saken på flaske i hylla (har ikke sett noe som er merket "kraft"), og lurte på om dette egentlig er det samme som kraft? Kan jeg bruke det til det samme?
Jerry Lee Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Fond er kraft, ja. ☺ Kan de ikke bare skrive/si det?!
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Fond består av høykonsentrerte smaksstoffer og smaksforsterkere i væskeform tilsatt olje og fett, mens buljongterning/brikker er tørkede smaksstoffer og smaksforsterkere tilsatt fett, oljer og stivelse. Og ja du kan bruke det til det samme. Endret 4. januar 2017 av Catalina Culès
Leo Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Det eneste produktet jeg vet om som kan sammenlignes med en skikkelig kraft er kyllingkraft fra Stange som kan kjøpes frossen hos Rema. Alt annet er dårlige etterligninger eller blir hinsides dyrt hvis man f.eks. trenger en halv liter eller mer til en gryterett eller suppe. Så kok kraft selv! Veldig enkelt og tar dessuten vare på viktige næringsstoffer som vi ellers kan få for lite av i vårt samfunn med mye ferdigmat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå