AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hei, jeg og min kjære skal gifte oss sommeren 2018. Han er fra Vestlandet og jeg fra Østlandet. Vi bor på Vestlandet, og jeg (og samboeren min) kunne tenkt oss å ha bryllupet på Østlandet. Uansett hvilken side av fjellet vi har det på, så må noen av gjestene reise. Hvem er det vanlig at betaler overnatting for gjestene, brudeparet eller gjestene? Og hvis gjestene betaler, er det sånn at vi ikke kan ønske oss gaver? Anonymkode: 8e092...e42
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Vi "møttes på midten" og giftet oss i Vats Fjellkyrkje på Ål. Da ble det like langt å reise for begge sider. Vi betalte reise og opphold for forloverne våre, og ordnet med transport for de som kom med toget. Ellers valgte folk selv hvor de ville bo, hotell, hytte eller camping. Vi ga beskjed om at vi ikke ønsket gaver (men fikk en del likevel). Anonymkode: 5c570...b4a
Ankimaki Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Var i ett bryllup lignende deres, bare at bryllupet ble holdt i byen brudeparet bodde i. Da huset brudeparet foreldre som kom langveisfra, og flere i byen (hvor bryllupet ble holdt) åpnet hjemmene sine for familien til paret som ikke hadde råd til hotell. Brudeparet hadde arrangert skyss fra hotell til kirken og videre til lokalet for alle, og lokalet var i gåavstand til hotellet som de fleste bodde på. Brudeparet betalte ikke for fly eller hotell for noen, og de fikk mange gaver. De lagde en ønskeliste med ting i forskjellige prisklasser slik at de som kom langveis fra kunne kjøpe noe billigere siden de hadde betalt så mye i reise. Det var også mange som gikk sammen og spleiset på gaver. F.eks 4 stk gikk sammen og spleiset på noe til 1000 kr som brudeparet ønsket seg. Jeg satt stor pris på at jeg hadde mange måneder til å bestille fly og hotell. Vi fikk "save the date" kort ganske tidlig slik at vi kunne følge med på billige billetter. Når dere vet at det er 1,5 år til dere gifter dere så har jo gjestene god tid til å spare penger og se etter hotell og flybilletter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå