Gå til innhold

Dere som spiser mye av kylling/kyllinfiler, hva tilsetter dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greia er at jeg lagde kyllingfilet igår, og stekte den bare sånn uten noe krydder osv. Tok den fram idag(la den i matboks), men den smaker nesten ingenting.

Hva tilsetter dere? Noe krydder/saus?

Anonymkode: ec4c9...de9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingkrydder er snadder :)

Anonymkode: f97fc...d7b

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingkrydder er snadder :)

Bare det?

Anonymkode: f97d6...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke å spise kyllingfillet uten tilbehør. Hva spiser du til da?

Anonymkode: 3af8e...a86

AnonymBruker
Skrevet

Sursøt saus er jo veldig godt. Ellers så har jeg jo salt og pepper på før jeg steker den. Evt chilikrydder og paprikakrydder under steking. Tar igrunnen det jeg har.

Anonymkode: d50aa...f58

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier ikke å spise kyllingfillet uten tilbehør. Hva spiser du til da?

Anonymkode: 3af8e...a86

Spiste den bare sånn. Uten noe krydder haha.

Hva har du da?

Skrevet

Skjærer en "lomme" i kyllingbrystet, har i litt urteost og surrer rundt litt bacon og steker. 

Ellers så kan jeg ha på estragon en gang, rosmarin en annen, og paprikapulver en annen gang igjen. Hender jeg blander litt men har aldri så mye krydder at det bare smaker krydder.

Noen ganger dynker jeg den i sitron eller lime også eller kokosmelk, men da har jeg ikke noe krydder. Bare grønnsaker :)

Prøv deg frem. Kylling går bra med det meste :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det?

Dersom du spiser kun kyllingen uten tilbehør synes jeg det er nok ja.

Stekes i smør da selvfølgelig ;)

Ellers er det også nevnt med ost i den, bacon surret rundt. Det er snadder delux!

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

Prøv med kvitløkspulver, salt og pepar

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg lagde kyllingfilet igår, og stekte den bare sånn uten noe krydder osv. Tok den fram idag(la den i matboks), men den smaker nesten ingenting.

Hva tilsetter dere? Noe krydder/saus?

Anonymkode: ec4c9...de9

Ingenting. Er svært sensitiv i munnen og kylling naturell er en av få ting jeg kan spise, enten kokt, stekt, stekt i ovnen sammen med poteter og grønnsaker med oljer m.m. forsk deg frem. 

Anonymkode: 40cfc...7a7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Raptuza skrev:

Prøv med kvitløkspulver, salt og pepar

Ikke testa. Er det bedre enn kylling med kyllingkryder f.eks?

Gjest Raptuza
Skrevet

Betre eller betre. Det smakar annleis, men godt. Du må nesten testa det ut sjølv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snur helt på flisa og bruker innimellom kylling som tilbehør til grønnsaker. Grønnsaker er alltid hoveddelen av middagen, og så tilsetter jeg fersk hvitløk, chili og ingefær. Og aller helst fisk til. En sjeldent gang kylling om jeg har råd til f.eks Stange kylling. Spiser ikke Prior. 

Anonymkode: 0386f...fd4

• Liker 1
Skrevet

Mine favoritter er sambal oelek, hvitløk, rosmarin og karri. Ikke alle på en gang da! ;)
Det er bare å prøve deg frem med forskjellige kryddertyper og smaker. Mulighetene er nesten uendelige :) Når jeg blir matlei eller vil finne på noe nytt, googler jeg oppskrifter. Har funnet mange favorittoppskrifter på den måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

GRILLKRYDDER og PIFFI KRYDDER.

Det er hva jeg kaller snaddermat. Snadder til den store gullmedalje. Med bærnesaus og påmmfri. 

Prøv det da vel..... Du vil ikke angre. Jeg lover.... ;)

Anonymkode: f47c4...5b0

Skrevet

1. Krydre godt med salt og pepper. Lag et snitt i siden og stapp inn grønn pesto og mozarella. Snurr en bacon rundt og legg den i ovnen på 180. Bruk steketermometer og ta den ut når den når 65 grader. 

2. Ta kyllingen ut om morgenen. Bland sammen soyasaus, olivenolje, basillikum, salt, pepper, paprikakrydder, hvitløkspulver, løkpulver og timian. Smør denne mølja godt inn i kyllingen og la den ligge i det i kjøleskapet frem til middagen. Stek på samme måte som i nr 1. 

3. Kok opp to liter vann. Smør fileén inn i karry, salt, pepper, honning og berbys sennep. Pakk den stramt inn i gladpack, også stramt inn i folie. Så legger du alle disse "klumpene" i kjelen med kokende vann og lar det boble i 25 minutter. Hvis fileene er veldig store bør de koke lenger. 

Kooos deg. Server med ris og en saus, og gjerne en god salat med avokado og mango med karry dressing. :)

• Liker 1
Skrevet

Chili (eller chilikrydder), paprikakrydder, salt, pepper, noen ganger hvitløk..

Gjest Supersol
Skrevet

Salt, pepper, fersk chillipepper og fersk hvitløk.

AnonymBruker
Skrevet

Lager et snitt i kyllingen, legger ost inni (kremost eller brie, digg uansett!) og surrer rundt bacon eller spekeskinke. Har den i panna for å få litt farge og steker ferdig i ovnen etterpå.

Skjærer opp i små biter, steker med krydder som chili, hvitløk, paprika, salt, pepper og hva enn man liker, har i en skvett fløte eller kokosmelk.

Sjelden vi spiser ren kyllingfilet, lager nesten alltid ei gryte eller som nevnt over. Kylling "naturell" smaker jo nada.

Anonymkode: a8592...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lager snitt i kyllingen som jeg fyller med mozzarella og pesto. Surrer i spekeskinke før jeg steker den på pannen. Så i ovnen etterpå til den er ferdig stekt :spise: 

Anonymkode: e03c8...e2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...