Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt det, har det vært nyttig å ta den? Fikk dere jobb? Hvor mange kursdeltagere er det? Er det f.eks 20 stykker og oppover? Eller er det få og personlig?

Anonymkode: aa7be...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Bare piss.

Anonymkode: d2088...b4d

• Liker 7
Skrevet

Ingen får jobb ved hjelp av NAV.

Klipp håret ditt, og søk over alt. Eventuelt få deg en utdanning.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen resulterte det i lite for min del, men fortsatt gikk ca. halvparten ut i jobb i løpet av eller kort tid etter klubben. Andre gangen jeg deltok var jeg en av dem som fikk jobb. I tillegg er det sosialt og trivelig, hvis du ikle er innstilt på at det ikke skal være det.

Anonymkode: ee724...dd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det 10-15 stk. Det var absolutt nyttig, for det fikk folk (blant annet meg) opp av sofaen og ut for å gjøre noe nyttig. Og ja, ganske mange fikk jobb. For man får en dytt i ryggen når det gjelder å skrive en god cv og søknad. 

Anonymkode: b57cf...486

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lærer å skrive CV og søknad riktig. Sitter på pc helt dagen eller går rundt å leverer søknader. Så er opp til deg om du får jobb eller Ikke. Når kurset er ferdig kommer du med på neste der du lærer å skrive CV og søknad på en ny måte igjen. Sånn går sirkelen. 

Er du heldig å får deg en jobb så tar Nav æren for det og ikke deg selv. 

Anonymkode: 98d9e...874

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lærer å skrive CV og søknad riktig. Sitter på pc helt dagen eller går rundt å leverer søknader. Så er opp til deg om du får jobb eller Ikke. Når kurset er ferdig kommer du med på neste der du lærer å skrive CV og søknad på en ny måte igjen. Sånn går sirkelen. 

Er du heldig å får deg en jobb så tar Nav æren for det og ikke deg selv. 

Anonymkode: 98d9e...874

Og når jar NAV tatt æren for at noen har fått jobb? Bortsett fra de som evt. har blittansatt i nav da.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ingen får jobb ved hjelp av NAV.

Klipp håret ditt, og søk over alt. Eventuelt få deg en utdanning.

Hvem har sagt at jeg ikke har utdanning? Følg litt med så skjønner du alt folk sliter med å få jobb for tiden..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare piss.

Anonymkode: d2088...b4d

Haha, har du erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 15. Ti fikk lærlingplass eller hva det heter når NAV betaler mens du jobber 12 uker et sted. Ingen fikk jobb etter de 12 ukene.

Anonymkode: 3d036...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen resulterte det i lite for min del, men fortsatt gikk ca. halvparten ut i jobb i løpet av eller kort tid etter klubben. Andre gangen jeg deltok var jeg en av dem som fikk jobb. I tillegg er det sosialt og trivelig, hvis du ikle er innstilt på at det ikke skal være det.

Alt jeg vil er å ha jobb. Så innstillingen er jo på plass. Har riktignok sendt over 300 søknader. Kommer til flere intervjuer, blir danket ut av kandidater som har mer erfaring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg var det 10-15 stk. Det var absolutt nyttig, for det fikk folk (blant annet meg) opp av sofaen og ut for å gjøre noe nyttig. Og ja, ganske mange fikk jobb. For man får en dytt i ryggen når det gjelder å skrive en god cv og søknad. 

Anonymkode: b57cf...486

Jeg har allerede en god søknad og CV, derfor skjønner jeg ikke hvorfor NAV ville gi med dette kurset. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi var 15. Ti fikk lærlingplass eller hva det heter når NAV betaler mens du jobber 12 uker et sted. Ingen fikk jobb etter de 12 ukene.

Det var forresten både tidligere ingeniører og bedriftsledere der. Utdanning hjelper ikke når arbeidsledigheten er høy eller alderen er høy...

• Liker 2
Skrevet

Hvem har sagt at jeg ikke har utdanning? Følg litt med så skjønner du alt folk sliter med å få jobb for tiden..

Skjønner ikke problemet. I mitt yrke er det sånn 6 ledige stillinger i den lille byen jeg bor i. Og på landsbasis er det nærmere hundre ledige stillinger. 

Alle utdanninger er ikke likeverdige, noen er verdiløse.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Skjønner ikke problemet. I mitt yrke er det sånn 6 ledige stillinger i den lille byen jeg bor i. Og på landsbasis er det nærmere hundre ledige stillinger. 

Alle utdanninger er ikke likeverdige, noen er verdiløse.

Jeg har bachelor i økonomi og erfaring innen regnskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var forresten både tidligere ingeniører og bedriftsledere der. Utdanning hjelper ikke når arbeidsledigheten er høy eller alderen er høy...

Ja, du sier noe der. Jeg er 32, får håpe det ikke er altfor høy alder for å skaffe meg jobb: 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du sier noe der. Jeg er 32, får håpe det ikke er altfor høy alder for å skaffe meg jobb: 

Nei men den alderen kan være vanskelig hvis du er kvinne fordi mange arbeidsgivere er redd for at du skal rett ut i svangerskapspermisjon. Det er ikke lov å legge vekt på det men de gjør det likevel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på 4 ukers jobbklubb for en stund siden, jeg syntes det var ganske nyttig. MEN jeg var høygravid og kursholderne kunne ikke forstå hva nav tenkte med når de brukte kursplass på meg :P Så når de andre etterhvert begynte å jobbe med å søke jobber selvstendig så sendte de meg hjem uten å si i fra til nav. Men før den tid så fikk jeg en del konstruktiv kritikk og hjelp med cven min.

Jeg vet ikke hvordan det er i andre kommuner, men her i byen så deler de opp kursene etter målgrupper. Det er f.eks. egne grupper for unge arbeidssøkere uten erfaring. Jeg var på en gruppe med bare høyt utdannede folk som gjerne hadde noen års erfaring. Det hjalp litt. Syntes også det var litt godt å komme seg ut av huset hver dag, og hvis jeg ikke hadde vært høygravid så ser jg for meg at jobbsøkingen hadde vært mer effektiv i disse ukene enn det den er når man sitter hjemme.

Vi var ca 15 stk i starten. Det var noen dager med ren kursing, og mange diskusjoner. Resten av ukene var jobbsøking og personlig oppfølging. I denne kommunen så er nav veldig aktive på jobbformidling, så det kom flere telefoner fra navkontoret i løpet av denne perioden med ledige stillinger. Vet at 5 fikk jobb via nav. Og 6-7 skaffet på egenhånd. En fikk innvilget uføretrygd i etterkant. Jeg er i permisjon enda så har ikke fått testet ut kunnskapene jeg tilegnet meg :P

Anonymkode: d37b1...1ad

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at alle arbeidsgivere utnytter systemet :)

Alltid kjekt med billig arbeidskraft, noe ingen sier nei til!

Anonymkode: d8108...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...