Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok seminarvarianten av exphil og hadde multiple choice prøve i desember, strøk da og meldte meg opp til ny, hadde min andre nå og strøk på den også.

nå lurer jeg på: hva skal jeg gjøre?

har hørt at semesteret blir ikke godkjent, noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

takk på forhånd...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nonymuss skrev:

Tok seminarvarianten av exphil og hadde multiple choice prøve i desember, strøk da og meldte meg opp til ny, hadde min andre nå og strøk på den også.

har hørt at semesteret blir ikke godkjent, noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

takk på forhånd...

Hvordan er det mulig å stryke på en multiple choice-eksamen? Du må lese mer! Om ikke reglene er endret så har du ikke lov til å ta eksamen utover 1. året på studiet uten å ha bestått ex.phil først.

Anonymkode: de7c3...e11

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med "semesteret ikke blir godkjent"?

Uansett må du jo bestemme deg om du ønsker å stå eller ikke. For det går jo på viljen til å lese på pensum og det er ikke så mye man må lese for å stå.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å stryke på en multiple choice-eksamen? Du må lese mer! Om ikke reglene er endret så har du ikke lov til å ta eksamen utover 1. året på studiet uten å ha bestått ex.phil først.

Det er ingen slik generell regel. Mulig det var det på ditt studiet, men ikke på universitetsstudier generelt. 

Gjest Linaria
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er endret. Jeg tok exphil fjerde semester. Men den må bestås, og da må man bare lese mer. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Hva mener du med "semesteret ikke blir godkjent"?

Uansett må du jo bestemme deg om du ønsker å stå eller ikke. For det går jo på viljen til å lese på pensum og det er ikke så mye man må lese for å stå.

Det er ingen slik generell regel. Mulig det var det på ditt studiet, men ikke på universitetsstudier generelt. 

Det er jo også mulig at jeg studerte for noen år siden og reglene har blitt endret siden den gang? ;-) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo også mulig at jeg studerte for noen år siden og reglene har blitt endret siden den gang? ;-) 

Ja, det er mulig.:)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nonymuss skrev:

takk på forhånd...

Har du lov til å ta med notater? Det ordner seg til slutt :)

Anonymkode: 16cf5...7d0

Skrevet

Det som skjer er at oppgaven du har levert inn (hvis du har levert den) ikke blir sensurert. Du må ta opp hele faget på nytt, inkludert å skrive ny oppgave og delta på seminarer igjen osv. Da jeg tok exphil i 2011 leverte vi semesteroppgaven før den siste multiple choice-prøva, og de som strøk da eller på 2. forsøket fikk ikke vurdering av oppgaven siden de da ikke har bestått obligatoriske arbeidskrav. Du må melde deg opp igjen i vårsemesteret og ta dette emnet på nytt ved siden av det ordinære løpet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett Sofies Verden? Kanskje en litt gøyere måte å få pensum inn på.

Anonymkode: 857cd...b5e

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett det nei, skal vurderes!

På 1/4/2017 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg har lest masse, men jeg får det bare ikke inn...

Anonymkode: f072c...ae1

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Funket for meg for noen år siden. Jeg syntes læreboka var tung, så leste boka SV i stedet, og noterte meg generell info og artige eksempler fra den, som jeg brukte. Fikk C. Kunne selvsagt gjort det bedre, men motivasjonen for faget var ikke til stede. 

Anonymkode: 8b28b...aed

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Funket for meg for noen år siden. Jeg syntes læreboka var tung, så leste boka SV i stedet, og noterte meg generell info og artige eksempler fra den, som jeg brukte. Fikk C. Kunne selvsagt gjort det bedre, men motivasjonen for faget var ikke til stede. 

Anonymkode: 8b28b...aed

Kan være smart å studere på litt utradisjonelle måter. Da jeg tok tysk omigjen for å få studiekompetanse leste jeg Rilke og hørte på Rammstein og lærte tekstene utenat, klarte å "tune meg inn" på språket på denne måten og fikk 5 i muntlig. Gjorde det på den måten fordi jeg rett og slett ga opp å pugge grammatikken, men også grammatikken fikk jeg inn når jeg studerte det på en mere "kreativ" måte. Det må bli gøy liksom, da lærer en bedre. Og så må en finne ut hvordan en selv lærer best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...