Gå til innhold

Hva kan en husbygger ønske seg til 30-årsdagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Okei, jeg har et ordentlig luksusproblem!😄 Jeg fyller 30 om et par måneder, og har begynt å få spørsmål fra familiemedlemmer om hva jeg ønsker meg. Situasjonen er sånn akkurat nå at min mann og jeg planlegger å bygge hus, og vi har valgt å flytte inn i en billig liten hybel i mellomtiden. De fleste av tingene våre står på lager, og vi har bare plass til det mest nødvendige i hybelen. Det er dermed ingenting jeg har bruk for akkurat nå som jeg kan ønske meg og samtidig er det jo en fin anledning til å ønske seg litt diverse til det nye huset. Jeg lurte derfor på om det er noen kloke hoder der ute som har tips til noe bygge- eller husrelatert som jeg kan ønske meg men som ikke innebærer å fylle opp hybelen med ting? Kanskje noen som har bygget hus tidligere har noen gode innspill? 

Foreløpig har jeg tenkt at jeg kan si at jeg ønsker meg penger, eller løfter om å (bidra til) å kjøpe en hvitevare eller lignende. Og så ønsker jeg meg praktisk hjelp til det vi skal gjøre av egeninnsats, som å legge gulv og male. Tomta har vi allerede så hvis det er noe vi kommer til å trenge og som tåler å oppbevares utendørs så hadde slike tips også vært fint (kanskje jeg skal ønske meg snøskuffe og løvraker?)😄

Anonymkode: f90c5...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavekort på IKEA?  Brukes til både kjøkken og garderober osv?

Gavekort på Elkjøp eller liknende?  Brukes til kjøkken og elektronikk?  Bare husk på at gavekort gjerne har utløpsdato, så bedre å ønske seg penger?  Men vet mange heller vil gi gavekort enn penger...

Hageutstyr er også veldig greit, men kanskje ikke hagen er på plass før om et par år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Boks med kode til nøklene, som man kan han på trappa. Dørmatte. Planter/stauder/ripsbærbusker. Snøskuffe, som du sier. Hekkesaks. Vannslange. Postkasse. Dørskilt. Hustall. Kost. Mye man trenger til et hus, som man kanskje ikke tenker over at man trenger før man først står der. 

Anonymkode: 7ddb4...296

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gavekort på reise? Så kan dere reise bort når det blæs som verst på toppan i byggeprosessen. 

Anonymkode: 5bc8f...279

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En flaske vin, eller penger til husprosjektet?

(Hvor mye penger bruker giverne å legge i gaver til 30-årsdager?)

Anonymkode: 7be1c...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Verktøykasse og verktøy (det mest nødvendige av verktøy som man trenger innendørs).

Arbeidslamper med led-lys.

Malepensler, malleruller, tapetkniver, maskeringstape (den blå som er best).

Låsbart medisinskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og branntepper (både til kjøkken og soverom)

Førstehjelpskoffert med innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for mange fine tips og forslag😊 En del av dem krever dessverre at vi måtte vært lengre ut i prosessen enn hva vi er, vi har ikke noe sted å oppbevare arbeidslamper og verktøy feks. Har vurdert gavekort, men de er ofte bare gyldige i et år og huset er ikke planlagt ferdig før sommeren 2018... Trær og planter kan ikke jo heller ikke plantes før huset er satt opp (men jeg kan jo inkludere det i listen over ting som vi ønsker oss penger til😊). Medlemskap i huseiernes landsforbund var et knalltips, det har jeg herved ført opp på ønskelisten 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiker skruer..

Anonymkode: ba663...f4f

Haha, ja det var jo ikke så dumt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...