Gå til innhold

Ville du reist på ferie til Thailand med barn?

Jens

Anbefalte innlegg

Inspirert av Tyrkia tråden spør jeg. Ville du reist til Thailand med barn på ferie? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi tenker på reise dit neste jul men jeg er usikker pga uroen som har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, uten problem. Thaier generelt er veldig glad i barn, og Thailand er et flott land å feriere i :-) turister blir som regel skånet for den politiske uroen som er i landet, følg reiserådene og dra et sted det er rolig :-) 

Anonymkode: 702de...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Uten problem. 

Har vært der en til to ganger de siste fem årene. Og skal dit nå i påsken.  Har to barn under 8år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke med små barn. Har vært der mye, og sett galskapen. Små barn på flyet med den lange reisen? Galskap. Ungene er forstyrret av nattesøvnen. Utslitt allerede ved avg ang.  Da har de reist til flyplass,vært der x antall timer osv. Det er oftest nattflyging, og små barn holder masse folk våkne med hyling.

De bør kunne gå/snakke før en slik reise

Så har du temperaturen.  Unger tåler ikke den varmen/fuktigheten. Hjelper ikke om du ikke er i solen. Det er farlig. Mange foreldre er helt uvettig

Anonymkode: e0c3d...8c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver oss om noen måneder med en 11-åring (i den grad hun er "barn" i denne sammenheng). Har egentlig ingen skrupler med det, men det kan jo hende jeg tar feil - tiden vil vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det ville jeg. Men ikke med de aller yngste. 

Anonymkode: a4b2f...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke med små barn. Har vært der mye, og sett galskapen. Små barn på flyet med den lange reisen? Galskap. Ungene er forstyrret av nattesøvnen. Utslitt allerede ved avg ang.  Da har de reist til flyplass,vært der x antall timer osv. Det er oftest nattflyging, og små barn holder masse folk våkne med hyling.

De bør kunne gå/snakke før en slik reise

Så har du temperaturen.  Unger tåler ikke den varmen/fuktigheten. Hjelper ikke om du ikke er i solen. Det er farlig. Mange foreldre er helt uvettig

Anonymkode: e0c3d...8c4

Dummeste jeg ha hørt! Voksne sliter mer med jetlag enn barn, voksne synes de trange flysetene er mye mer ubehagelige enn barn synes, som har god plass til bein osv. På så lange reiser er det tv med barnefilmer og barneprogrammer :) I tillegg får de gjerne tegnesaker, tepper, brus ol. Hvis man er godt forberedt: har med en liten pute, yatzy, nettbrett, lydbok, kjeks osv. så kan flyturen gå uten en mine :) Dette kommer selvsagt også an på barnet, men foreldrene kjenner sine barn best! Og at unger ikke tåler varmen/fuktigheten?! Jeg tåler den mye dårligere nå enn da jeg var liten ;P Da jeg var i Thailand første gang var jeg ca 3 år, og jeg bodde omtrent i bassenget :) Bare pass på å mate på med vann, frukt, juice, saftis osv ;) Og solfaktor! Det blir hva du gjør det til.. 

Anonymkode: 9fe46...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

I utgangspunktet ja. Tenker at det er en flott plass for barn. Vel og merke for barn som har tatt vaksiner. For øvrig har vi selv likevel nettopp avbestilt en Thailandtur fordi vi syns det blir alt for lenge på fly for fireåringen vår. Hun elsker å fly, og vi har reist til USA og andre plasser uten problemer, men vi vil virkelig ikke utsette henne for et døgn på reise for bare 14 dager ( først fly fra hjemplassen vår, vente nesten 4 timer på Gardermoen, 12.5 timer på fly, buss nesten en time til hotellet, og vente opp mot 6 timer før vi får tilgang til hotellrommet vårt).Det blir rett og slett for drøyt. Hadde ikke hatt skrupler hvis vi skulle vært lenge borte, men syns det blir unødvendig slitsomt for henne for et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Barn har ikke godt av å reise til verdens største horehus, Thailand. Hvordan tror du det gjør med et barnesinn å se pappa få ropt etter seg "sucky sucky, Two dolla" "bom bom long time?" "Hey sexy man, u want my pussy". 

Anonymkode: 81b42...299

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Barn har ikke godt av å reise til verdens største horehus, Thailand. Hvordan tror du det gjør med et barnesinn å se pappa få ropt etter seg "sucky sucky, Two dolla" "bom bom long time?" "Hey sexy man, u want my pussy". 

Anonymkode: 81b42...299

Det finnes mange, mange stille og rolige steder i Thailand uten dette. 

Med barn hadde jeg styrt unna de store stedene som Patong, Karon osv, og heller funnet et mindre sted litt lengre nord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at å ferdes i trafikken i utlandet er uendelig mye farligere enn voldshandlinger. I motsetning til vold kan du gjøre noe med sikkerheten i trafikken (refleks, se deg for, sett deg inn i lokale regler, barnestoler, og å begrense ferdsel i trafikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg ikke klart nok... Barna mine er 9 og 12 år, og tenker mer på terror, og bomber mot turistmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Jens skrev:

Jeg formulerte meg ikke klart nok... Barna mine er 9 og 12 år, og tenker mer på terror, og bomber mot turistmål..

I disse dager kan man jo bli knivstukket på harryhandel til Sverige, så jeg tror nok Thailand holder seg rimelig nøytralt sånn sett. Ville ikke latt det satt en stopper for ferieplanene mine, da vi dessverre lever i en verden hvor terrorangrep kan skje hvor og når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
18 timer siden, Jens skrev:

Vi bestilte faktisk Thailandtur nettopp fordi jeg er så redd terror:P Nå avlyste vi som sagt den turen, men ikke pga terrorfrykt. Jeg er klar over at det var et angrep der for ikke så lenge siden, men alt i alt opplever jeg Thailand som særs trygt i forhold til europeiske strender. Nå skal det sies at jeg er langt over normalt redd for terror, - de fleste vil nok si at det er større sjanse for å bli truffet av lynet enn å bli utsatt for terror. Men hadde jeg hatt barn på din alder hadde jeg gladelig dratt til Thailand, slappet av og KOST meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mulig, men likevel veldig liten sjanse for å bli utsatt for terror. Det man virkelig bør være redd for i Thailand er trafikken. Mange dør i trafikken hver dag. Og så har du myggen som kan gi denguefeber. De er det mange på turiststeder. 

Anonymkode: a4b2f...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...