Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er permittert og fant nettopp ut at jeg er gravid. De må enten ta meg tilbake eller si meg opp innen mai. Dersom jeg sier til sjefen at jeg er gravid nå, er jeg da "trygg"?

Anonymkode: 9e7c7...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, boblevann skrev:

Nei. 

Fordi?

Ts: de kan ikke si deg opp uten god grunn. Og siden diner gravid ligger de dårlig an hvis de sparker deg. Det er kynisk, men det er jammen arbeidsmarkedet også

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hege899 skrev:

Fordi?

Ts: de kan ikke si deg opp uten god grunn. Og siden diner gravid ligger de dårlig an hvis de sparker deg. Det er kynisk, men det er jammen arbeidsmarkedet også

Fordi hun allerede er permittert, da kan de si henne opp med god grunn selv om hun er gravid. Det er ikke slik at de ikke kan sparke henne pga svangerskap, men de må ha god grunn - noe de har siden hun allerede er permittert.

de har allerede vist ved permitteringen at de ikke har bruk for henne

Endret av boblevann
  • Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Hege899 skrev:

Fordi?

Nei.

Hun kan ikke sparkes pga graviditeten, men siden hu allerede er permittert, har bedriften godtgjort at stillingen hennes er overflødig. Man kan fint bli oppsagt grunnet nedbemanning selv om man er gravid. 

Skrevet
6 minutter siden, boblevann skrev:

Fordi hun allerede er permittert, da kan de si henne opp med god grunn selv om hun er gravid. Det er ikke slik at de ikke kan sparke henne pga svangerskap, men de må ha god grunn - noe de har siden hun allerede er permittert.

de har allerede vist ved permitteringen at de ikke har bruk for henne

Feil. En permittering er midleritid og ikke grunnlag for oppsigelse. Dersom de skal si opp ansatte må de gjennom hele prosessen, med alle de ansatte, ikke kun fe permitterte. Det er faktisk ikke lov .

Skrevet

Du er ikke fritatt permittering og oppsigelse selv om du er gravid. Du er fritatt oppsigelser/permitteringer på grunnlag av å være gravid.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Hege899 skrev:

Feil. En permittering er midleritid og ikke grunnlag for oppsigelse. Dersom de skal si opp ansatte må de gjennom hele prosessen, med alle de ansatte, ikke kun fe permitterte. Det er faktisk ikke lov .

Jeg vet det. Men hun kan sies opp selv om hun er gravid, og om hun går til sak på det har de bevis ved at de permitterte henne før graviditeten fordi de oppriktig ikke har bruk for henne - gravid eller ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg får fortsatt penger i permisjonen? De 62,5% som jeg har nå?ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg får fortsatt penger i permisjonen? De 62,5% som jeg har nå?ts

Når er termin? Du har rett på penger i permisjon som oss andre 80/100% av de beste 6 mnd. Det vil si de 62.5% for tiden frem til mai og evt månedener med dagpenger etter det. 

Anonymkode: 946f5...624

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når er termin? Du har rett på penger i permisjon som oss andre 80/100% av de beste 6 mnd. Det vil si de 62.5% for tiden frem til mai og evt månedener med dagpenger etter det. 

Gitt at du har rett på dagpenger da

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gitt at du har rett på dagpenger da

Det har jeg jo når jeg har jobbet der i 3 år?

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg jo når jeg har jobbet der i 3 år?

Det har du,  men  ser ikke at du har sagt det tidligere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager blir du gravid mens du er permittert?

Anonymkode: ba7c3...b70

Skrevet
På 5. januar 2017 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager blir du gravid mens du er permittert?

Anonymkode: ba7c3...b70

For et utrolig teit spørsmål. 

Anonymkode: 4ac26...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...