Halvvoksen Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hei! Vi er et samboer par på 26 med hund. Jeg blir ferdig med studiekompetansen til våren og skal studere videre neste år. Er fortsatt ikke sikker på hva jeg vil bli, men ønsker meg et godt studiemiljø. For tiden bor vi i Kristiansand. Jeg har bodd her i 4 år og angrer på å ha flyttet hit da miljøet er dårlig. Vanskelig å bli kjent med folk og jeg er ikke sykelig opptatt av utseende. Jeg har ikke klart å passe inn her, selvom jeg har forsøkt. Venner er viktig for meg, om ikke annet et sosialt liv ☺ Vi ønsker ikke en stor og dyr by å bo i, men et sted der det er greie leiepriser, hyggelige folk og et greit kollektivtilbud. Min samboer har bil, men ikke jeg... Enda ☺
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Sosialt liv får du i studietiden, så lenge du ønsker det, uansett hvor du bor. Alle jeg kjenner som studerte i Kristiansand elsket studielivet der. Alle som studerte i Grimstad elsket det, alle som studerte i Narvik elsket det, alle som studerte i Oslo elsket det. Man passer inn på en helt annen måte i det man tar del i det studentsosiale, i forhold til det sosiale livet om man er i arbeid eller går vgs eller er privatist. De eneste jeg kjenner som ikke har stortrivdes med det sosiale i studietiden er de som har studert fag dem ikke trivdes med. Anonymkode: 39c2a...d3b
Halvvoksen Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2017 Er vel for gammel til å få gode venner i studiekretsen da 😜 Vil gjerne ha et sosialt liv utenom skolen også ☺ Og de jeg er blitt kjent med utenom klikker jeg ikke helt med som sagt. Så tar gjerne imot gode forslag til flotte steder å bo, som ikke er for dyrt og med hyggelige mennesker ☺
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Bergen såklart! Verdens navlepunkt Anonymkode: 9c5da...43e 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Hokksund eller Kongsberg Anonymkode: e6074...9c9
Halvvoksen Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2017 Bergen er fantastisk😍! Men dessverre altfor dyrt. Her i Kristiansand betaler vi 8900 til sammen for 100 kvm og mnd-kort på buss i hele agder koster 530. Som student er dette akkurat til å klare seg på... ☺ Kongsberg eller Hokksund ja, det høres koselig ut det ☺
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 3 minutter siden, Halvvoksen skrev: Bergen er fantastisk😍! Men dessverre altfor dyrt. Her i Kristiansand betaler vi 8900 til sammen for 100 kvm og mnd-kort på buss i hele agder koster 530. Som student er dette akkurat til å klare seg på... ☺ Kongsberg eller Hokksund ja, det høres koselig ut det ☺ Ja her i bergen må du nok ut med 15000-20000 for å leie 100kvm . Og rundt 800kr for buss i sone bergen Anonymkode: 9c5da...43e
reiseglad Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/06/01/195220390/bodo-karet-til-norges-mest-attraktive- Det er vel ingenting å gruble på?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Vil anbefale de mindre byene på Østlandet, Telemark. Da snakker jeg om strekningen fra Skien til Kragerø. Her har du færre innbyggere enn i f.eks Kristiansand, ligger nær fjell og kyst og dette området har mer stabil værtype. Ser at flere nevner Bergen, men du vet helt sikkert selv at du da kommer i en storby med mye vær! Jeg trives godt i Telemark! Nabofylket med Tønsberg og Sandefjord er også å anbefale. Anonymkode: 8a74b...8d9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Om du gjør andre ting i fritiden feks jobbe frivillig, går på dans, går i kor...Så treffer du folk lettere uansett hvor du bor i landet. Selv bor jeg i Bergen (kommer fra en mindre by) og trives knall, leie prisene er dog ikke så lave men lavere enn Oslo. Anonymkode: 6bb60...94f
tirben Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Vil anbefale Vestfold! Flott vær, koselige byer, sjøliv og nærhet til Oslo. Endret 5. januar 2017 av tirben
Alice123 Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 Det kommer jo helt ann på hva du vil studere, hvordan du ønsker å bo og hva du liker å gjøre på fritiden. Personlig bor jeg i Oslo og kommer ALDRI til å flytte noe annet sted i Norge. 1
Anglofil Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 7 timer siden, Alice123 skrev: Det kommer jo helt ann på hva du vil studere, hvordan du ønsker å bo og hva du liker å gjøre på fritiden. Personlig bor jeg i Oslo og kommer ALDRI til å flytte noe annet sted i Norge. Enig i dette. For meg var Oslo i grunn eneste ønskelige alternativ. Har selv bodd i Kristiansand, og er veldig glad i byen, en by jeg absolutt anbefaler, men ville aldri flyttet dit permanent. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #14 Skrevet 4. januar 2017 Flytt til Volda eller Ørsta på Sunnmøre! Her er det flott, og boligene er ikke så altfor dyre😃 I tillegg så har vi mange flott fjell å bestige👏🏻😀 Anonymkode: 0993b...192
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #15 Skrevet 4. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil anbefale de mindre byene på Østlandet, Telemark. Da snakker jeg om strekningen fra Skien til Kragerø. Her har du færre innbyggere enn i f.eks Kristiansand, ligger nær fjell og kyst og dette området har mer stabil værtype. Ser at flere nevner Bergen, men du vet helt sikkert selv at du da kommer i en storby med mye vær! Jeg trives godt i Telemark! Nabofylket med Tønsberg og Sandefjord er også å anbefale. Anonymkode: 8a74b...8d9 Enig. Har lyst å flytte til Telemark eller Vestfold. Nærhet til Oslo, sjø og fin natur, og godt klima Anonymkode: 25dfd...51b
Halvvoksen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2017 15 timer siden, reiseglad skrev: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/06/01/195220390/bodo-karet-til-norges-mest-attraktive- Det er vel ingenting å gruble på? Hehe ☺ Bodø 😁 Tror det blir vanskelig å overtale gubben der... 🤔
Halvvoksen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Har lyst å flytte til Telemark eller Vestfold. Nærhet til Oslo, sjø og fin natur, og godt klima Anonymkode: 25dfd...51b 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil anbefale de mindre byene på Østlandet, Telemark. Da snakker jeg om strekningen fra Skien til Kragerø. Her har du færre innbyggere enn i f.eks Kristiansand, ligger nær fjell og kyst og dette området har mer stabil værtype. Ser at flere nevner Bergen, men du vet helt sikkert selv at du da kommer i en storby med mye vær! Jeg trives godt i Telemark! Nabofylket med Tønsberg og Sandefjord er også å anbefale. Anonymkode: 8a74b...8d9 Vi har vurdert Telemark ☺ Vestfold har for lite fjell og sjø😉
Halvvoksen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du gjør andre ting i fritiden feks jobbe frivillig, går på dans, går i kor...Så treffer du folk lettere uansett hvor du bor i landet. Selv bor jeg i Bergen (kommer fra en mindre by) og trives knall, leie prisene er dog ikke så lave men lavere enn Oslo. Anonymkode: 6bb60...94f Det er klart ☺ Har sittet i styret i Blåkors, jeg var desidert yngst av alle 😉 Er frivillig i dyrebeskyttelsen. Men blir mye skole, jeg lider litt av "flink-pike" syndrom.. Anyway, Bergen e jo byen 😉 Men for dyrt dessverre 😐
Halvvoksen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2017 15 timer siden, Alice123 skrev: Det kommer jo helt ann på hva du vil studere, hvordan du ønsker å bo og hva du liker å gjøre på fritiden. Personlig bor jeg i Oslo og kommer ALDRI til å flytte noe annet sted i Norge. Vil nok helst til mindre by, vi tre ☺
Halvvoksen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytt til Volda eller Ørsta på Sunnmøre! Her er det flott, og boligene er ikke så altfor dyre😃 I tillegg så har vi mange flott fjell å bestige👏🏻😀 Anonymkode: 0993b...192 Ja, Ørsta e fint! 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå