AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #21 Del Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mulighet til å komme deg inn på noen andre skoler enn BI? Hadde selv aldri valgt BI om jeg kunne kommet inn på andre handelshøyskoler rett og slett fordi du betaler vesentlig mer. Priser over bachelor i økonomi og administrasjon: År 1: 59.800, år2: 68.200, år3: 68.200. Ikke akkurat den beste økonomiske beslutningen du kan gjøre. Bor du hjemme hos foreldrene dine el. er det greit, men hvis ikke ville jeg aldri gjort det. Skal du bo i Oslo og samtidig finansiere disse prisene for studiet kommer det til å bli ekstremt dyrt. Å sitte med 200-300 tusen mer i studielån enn andre økonomistudenter når du er ferdig er vel ikke akkurat det beste du kan gjøre, men for all del. Det er mange nok nordmenn som kaster penger ut av vinduet. Ser ikke helt hva som er galt med Bergen. Greit nok det regner mye, men ellers skal det være en bra by å bo i. Anonymkode: 1cd4c...2bf Ja, men jeg ønsker virkelig ikke å bo i Bergen. BI har også en ordning der siviløkonomstudenter med over 5,3 i snitt kan søke på stipend og få det dekket. Jeg kommer ikke til å bo hjemme, men foreldrene mine har tilbudt meg å gi meg et privat lån uten renter slik at jeg betale det etter at jeg har kommet inn på boligmarkedet. Ikke alle "tåler" regn, for min den vil jeg ende opp med kronisk migrene dersom jeg flytter til Bergen. Tror ikke at det vil gå spesielt bra med tanke på studier. Ts Anonymkode: 8d6dd...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #22 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg har gått på både BI og NTNU (riktignok studert helt forskjellige fag), og jeg vil anbefale NTNU på det varmeste! BI trivdes jeg ikke på i det hele tatt, men det var en kombinasjon av miljø og fag da. Gamle HiST har økonomifag, men samfunnsøkonomi holder vel til oppe på Dragvoll, så det er litt å velge i annet en Indøk om du vil studere ved NTNU. Anonymkode: 96d7a...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #23 Del Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på både BI og NTNU (riktignok studert helt forskjellige fag), og jeg vil anbefale NTNU på det varmeste! BI trivdes jeg ikke på i det hele tatt, men det var en kombinasjon av miljø og fag da. Gamle HiST har økonomifag, men samfunnsøkonomi holder vel til oppe på Dragvoll, så det er litt å velge i annet en Indøk om du vil studere ved NTNU. Anonymkode: 96d7a...4c9 Jepp, jeg vurderte gamle HIST en god stund, men fagene der var ikke like interessant Ts Anonymkode: 8d6dd...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #24 Del Skrevet 11. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på både BI og NTNU (riktignok studert helt forskjellige fag), og jeg vil anbefale NTNU på det varmeste! BI trivdes jeg ikke på i det hele tatt, men det var en kombinasjon av miljø og fag da. Gamle HiST har økonomifag, men samfunnsøkonomi holder vel til oppe på Dragvoll, så det er litt å velge i annet en Indøk om du vil studere ved NTNU. Anonymkode: 96d7a...4c9 Er indøk ved NTNU å anbefale? Bra studie? Anonymkode: a35e8...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest besserwesser Skrevet 11. april 2017 #25 Del Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er indøk ved NTNU å anbefale? Bra studie? Anonymkode: a35e8...9e6 Studentene er veldig etterspurte, men en samføk'er eller en finøk'er fra NTNU er mye mer spesialisert i økonomi og vil bli foretrukket fremfor indøk'ere i mange stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. april 2017 #26 Del Skrevet 11. april 2017 Ryddet for brudd på retningelinjene: * Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johanan Skrevet 11. april 2017 #27 Del Skrevet 11. april 2017 Har du søkt på noe annet enn BI? Du kan jo søke til dem og gjennom samordna opptak. Er litt skeptisk til BI. Undervisningen på BI er visst bra (vertfall det jeg har blitt fortalt av studenter fra Bergen), men av de jeg kjenner så har det vært MYE lettere å fått jobb når du har gått NHH enn BI.NHH er jo en veldig annerkjent økonomi høgskole. Ville faktisk valgt HiB, HiOA, UiS osv.. fremfor BI. NTNU er en super skole innen teknologi så visst indøk er aktuelt eller bare et studie du kan bygge på økonmidelen så anbefaler jeg det. Mitt råd er å søke på flere og ta valget litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #28 Del Skrevet 11. april 2017 17 minutter siden, johanan skrev: Har du søkt på noe annet enn BI? Du kan jo søke til dem og gjennom samordna opptak. Er litt skeptisk til BI. Undervisningen på BI er visst bra (vertfall det jeg har blitt fortalt av studenter fra Bergen), men av de jeg kjenner så har det vært MYE lettere å fått jobb når du har gått NHH enn BI.NHH er jo en veldig annerkjent økonomi høgskole. Ville faktisk valgt HiB, HiOA, UiS osv.. fremfor BI. NTNU er en super skole innen teknologi så visst indøk er aktuelt eller bare et studie du kan bygge på økonmidelen så anbefaler jeg det. Mitt råd er å søke på flere og ta valget litt senere. Hvorfor anbefaler du indøk? Hva er så bra med det studiet? Bedre enn NHH og BI? Anonymkode: a35e8...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #29 Del Skrevet 11. april 2017 Vil du jobbe innen finans ville jeg gått for NHH eller NTNU. Anonymkode: 2cf82...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #30 Del Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du jobbe innen finans ville jeg gått for NHH eller NTNU. Anonymkode: 2cf82...59c Får man jobb innen finans med indøk fra NTNU? Er det lettere selv med gjennomsnittlige karakterer? Anonymkode: a35e8...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #31 Del Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får man jobb innen finans med indøk fra NTNU? Er det lettere selv med gjennomsnittlige karakterer? Anonymkode: a35e8...9e6 Ja, har jobbet med flere som har gått indøk. Der jeg har jobbet tar de nesten bare inn A - studenter, men vet ikke hvor tøft det er andre steder. Anonymkode: 2cf82...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #32 Del Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man jobb innen finans med indøk fra NTNU? Er det lettere selv med gjennomsnittlige karakterer? Anonymkode: a35e8...9e6 Det vet jeg ikke, men tviler. Idøk er positivt pga. tverrfagligheten(en økonmom i en industribedrift med kunnskap utenom tall er positivt) , men visst det er finans du vil drive med så er NHH den rette skolen. BI er siste utvei slik jeg ser det, undervisningen der er ikke bedre enn på NHH/NTNU og du må betale i dyredommer for å gå der. De jeg vet som går på BI er ikke dumme slik de kanskje blir fremstilt, men de kom ikke inn på NHH eller NTNU Anonymkode: 19f1b...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #33 Del Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke, men tviler. Idøk er positivt pga. tverrfagligheten(en økonmom i en industribedrift med kunnskap utenom tall er positivt) , men visst det er finans du vil drive med så er NHH den rette skolen. BI er siste utvei slik jeg ser det, undervisningen der er ikke bedre enn på NHH/NTNU og du må betale i dyredommer for å gå der. De jeg vet som går på BI er ikke dumme slik de kanskje blir fremstilt, men de kom ikke inn på NHH eller NTNU Anonymkode: 19f1b...859 Det er flere som velger siviløkonom på BI Oslo fremfor NHH eller NTNU på grunn av beliggenheten, fokuset på case og oppbygning av nettverk, samt at kvaliteten på studiet er bra. Man kan også søke på å få stipend fra BI som dekker de 5 årene. Mitt inntrykk er at BI og NHH er ganske likestilt så lenge man har tatt en master, dersom man kun tar en bachelor så er NHH klart bedre. Masteren på BI er bra uansett hvor mye fordommer man må ha mot skolen. Anonymkode: 8d6dd...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest besserwesser Skrevet 12. april 2017 #34 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man jobb innen finans med indøk fra NTNU? Er det lettere selv med gjennomsnittlige karakterer? Anonymkode: a35e8...9e6 Professor: "En A ved NHH tilsvarer en svak C ved NTNU." Utsagnet gjelder dog universitet NTNU, og ikke de tilknyttede høyskolene. Endret 12. april 2017 av besserwesser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 12. april 2017 #35 Del Skrevet 12. april 2017 12 minutter siden, besserwesser skrev: Professor: "En A ved NHH tilsvarer en svak C ved NTNU." Utsagnet gjelder dog universitet NTNU, og ikke de tilknyttede høyskolene. Nå har jeg ikke gått på noen av de aktuelle skolene. Men jeg har vært involvert i rekruttering hos noen av de tyngste konsulenthusene i Oslo. Så den påstanden du her kommer med kan jeg tilbakevise på det sterkeste, det er nok bare en "løs kanon" som har uttalt seg uten å kjenne realitetene. Gode karakterer fra NHH henger høyt hos veldig mange arbeidsgivere i Oslo, og på rent renommé henger NHH fortsatt høyest da de har høyest inntakskrav. Men vi tok i mot kandidater fra alle skolene på førstegangsintervju. Så lenge de hadde minst B i snitt, leverte en god søknad og kunne vise til aktiviteter utenom studiene (studentforening, aktiv i idrett, eller lignende). Så hvilken skole TS velger av disse tre har nok mindre å si. Det viktigste er at man presterer godt på studiet, og går målrettet mot jobben man vil ha når studiene nærmer seg slutten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #36 Del Skrevet 12. april 2017 1 time siden, besserwesser skrev: Professor: "En A ved NHH tilsvarer en svak C ved NTNU." Utsagnet gjelder dog universitet NTNU, og ikke de tilknyttede høyskolene. Sett i forhold til å få jobb så går jo ikke arbeidsgiver bare etter "Du har gått på NTNU, der er de så strenge med karakterer". Det kommer jo ann på hvor relevant graden din fra NTNU er. En master fra NHH kan være mye mer verdt i enkelte stillinger enn f. eks idøk på NTNU. Og i andre tilfeller så vil en grad fra NTNU være mye bedre enn NHH. Det er ikke bare karakterene som teller, men og relevansen. Anonymkode: 19f1b...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #37 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg har bachelor fra BI og tar nå masteren ved NHH (finans). Virker som at jeg er den eneste som synes dette, men jeg er faktisk ikke fornøyd med opplegget til NHH. Angrer litt på at jeg ikke valgte å ta masteren på BI også. Men klart, det hjelper jo på at det ikke er skolepenger på NHH, samt at de har bedre omdømme. Anonymkode: 12b62...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #38 Del Skrevet 12. april 2017 På 11.4.2017 den 9.30, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt fem veldig lykkelige år på NHH. Jeg startet som en nervøs og ung jente fra landet, med gode karakterer og ønske om å bli økonom, og var livredd for å være ensom gjennom hele studiet. Mye på grunn av at utenforstående har slike fordommer mot skolen. Jeg kom ut av det med fantastiske vennskap, verdens beste kjæreste (nå ektemann) og en godt betalt jobb jeg gleder meg til å gå på hver eneste dag. Og når det gjelder menneskene... Snille, inkluderende, morsomme og smarte. Nå i påsken har jeg litt tid til å sitte her inne. Og når jeg leser tråder om ektemenn som ikke tar barna eller gjør sitt i hjemmet tenker jeg på min fantastiske, snille mann, som ikke vet hva han gjøre godt nok for meg og familien (Siviløkonom fra NHH). Og når jeg leser om umulige sjefer og dårlige lønnsoppgjør, tenker jeg på min sjef som er omtenksom, tilbyr ekstra fri og sikrer at spennende arbeidsoppgaver blir riktig fordelt (Siviløkonom fra NHH). Til TS. NHH har et fantastisk studiemiljø, du møter alle typer mennesker der. De er konservative og teoretiske i undervisningen, men har et godt rykte i næringslivet, noe som gjør det veldig enkelt å få jobb - gode karakterer fra NHH kan du bruke til "alt". Du kan velge ulike retninger - men IT og fremtidsrettede fag er nok ikke deres sterke side. Anonymkode: d9280...e39 Dette. Min snille mann er også siviløkonom fra NHH....og han har langt fra slike nedlatende holdninger som besserwisser. Han er snill, morsom, flink, suksessfull og godt likt. Anonymkode: 2e6e8...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #39 Del Skrevet 31. juli 2022 On 3/2/2017 at 4:16 AM, Guest besserwesser said: Ved institutt for samfunnsøkonomi ved NTNU finner du Norges sterkeste fagmiljø innen økonomi. Du vil bli forelest av Knut Mork, Egil Matsen og en rekke andre kjente navn. Det er vel trolig UiO og NHH som har det sterkeste fagmiljøet innen samfunnsøkonomi. Ikke at det har noe å si når det kommer til hvor man bør studere. Man får sikkert en utmerket utdannelse ved NTNU selv om fagmiljøet der trolig ikke er like sterkt som ved UiO. Anonymkode: 585cf...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå