Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Lurer bare på noen spørsmål til dere som er utdannede lærere og som jobber/har jobbet som lærere. 
1. Hvorfor ble dere lærere? Hva gjorde at dere valgte akkurat det? Og angrer dere på det eller trives dere i jobben?
2. Hvordan er arbeidsdagene deres?
3. Hvordan er lønnen deres og hvor lenge har dere jobbet?
4. Jobber dere på barneskolen, ungdomsskolen eller videregående? Og trives dere der? Dersom dere har jobbet flere steder hadde erfaringer fra flere vært greit.
5. Hvor studerte dere og ville dere anbefalt studiested? 

Anonymkode: 95db7...4e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Hvorfor ble dere lærere? Hva gjorde at dere valgte akkurat det? Og angrer dere på det eller trives dere i jobben?

En blanding av ulike omstendigheter. Har alltid tenkt at læreryrket virket spennende, men tok "omveien" med bachelor + PPU fordi det fagene fristet mer enn pedagogikken da jeg valgte studie. Angrer ikke og trives veldig godt.

2. Hvordan er arbeidsdagene deres?

Arbeidsdagene er varierte. Noen dager har jeg mye undervisning, andre dager mer "kontortid". Har møtetid to ganger i uken etter skoletiden, ellers har jeg ikke bunden tid ut over 20t undervisning i uka. I perioder kan det bli ganske hektisk, mens andre ganger er det roligere. Jeg liker at jeg disponerer mye av tiden min selv samtidig som jeg også samarbeider mye med andre.

3. Hvordan er lønnen deres og hvor lenge har dere jobbet?

Har fast månedslønn på 39 000 i måneden. Inkludert kontaktlærertillegget (som kan variere noe fra år til år avhengig av antall elever) blir det rundt 40-41 000 brutto. Dette er det tredje året mitt. Jobber i Oslo og under Groruddalssatsningen.

4. Jobber dere på barneskolen, ungdomsskolen eller videregående? Og trives dere der? Dersom dere har jobbet flere steder hadde erfaringer fra flere vært greit.

Jobber på ungdomstrinnet og har kun jobbet her. Trives veldig godt på ungdomstrinnet.

5. Hvor studerte dere og ville dere anbefalt studiested?

Jeg tok graden min på NTNU og PPU i Oslo. Trivdes greit begge steder, men PPU er jo "kun" ettårig, så det ble jo ikke det aller tetteste miljøet. Ble godt kjent med de jeg var i praksis med, men utover dette så var det store sprik i alder og utdanningsbakgrunn. Hvis jeg skulle vært 19 år og valgt helt på nytt ville jeg nok heller tatt det integrerte lektorprogrammet.

Anonymkode: 5364e...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...