AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har ingen mobil lenger, men jeg har et nummer. Det vet jeg fordi når jeg søker opp navnet mitt, da kommer "det gamle" nummeret opp, men dette nummeret er stengt av pga av jeg ikke har betalt regninger. Mamma vil ikke sette meg under navnet sitt, så det er vanskelig. Pappa tenkte jeg å høre med, men er det mulig? ( å sette meg under navnet hans, da jeg egentlig har et eget fra før av) Hva må man spørre etter/ si for å få dette fikset. Jeg anner helt ærlig ikke hvordan sånne ting fungerer. Men jeg klarer ikke å betale for meg, har ingen jobb, og trenger jobb for å betale ned regningene på dette, men jeg får ingen jobb siden jeg ikke har mobil, og det må man jo såklart ha for å få jobb. Så er i en dritt situasjon. Anonymkode: 784e6...657
ajarRun Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Skaff deg et kontantkort? Hvis du er arbeidsledig får du jo penger fra NAV, da kan du betale mobilregningen. Det letteste er vel å selge noe for å betale regningen... De færreste vil vel ansette noen med økonomiske problemer...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Skjønner moren din veldig godt. Anonymkode: 8bd3d...560
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 49 minutter siden, amativeReflection skrev: Skaff deg et kontantkort? Hvis du er arbeidsledig får du jo penger fra NAV, da kan du betale mobilregningen. Det letteste er vel å selge noe for å betale regningen... De færreste vil vel ansette noen med økonomiske problemer... Nei, jeg har ikkek rav på noe fra NAV. Jeg bor fremdeles hjemme, og derfor får jeg ikke noe. Har lest meg opp på dette. Tar arbeidsgiver å sjekker opp i økonomien, klarer de dette? Nei, jeg har ingen verdifulle ting å selge. Men jeg kan jo ikke få kontantkort. Abonnementet mitt er sperret frem til jeg betaler... Anonymkode: 784e6...657
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner moren din veldig godt. Anonymkode: 8bd3d...560 Jeg ber ikke om useriøse svar. Anonymkode: 784e6...657
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ber ikke om useriøse svar. Anonymkode: 784e6...657 Hadde jeg hatt et kontantkort på ho, ville det ikke satt ho i noe fare. Anonymkode: 784e6...657
ajarRun Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikkek rav på noe fra NAV. Jeg bor fremdeles hjemme, og derfor får jeg ikke noe. Har lest meg opp på dette. Tar arbeidsgiver å sjekker opp i økonomien, klarer de dette? Nei, jeg har ingen verdifulle ting å selge. Men jeg kan jo ikke få kontantkort. Abonnementet mitt er sperret frem til jeg betaler... Anonymkode: 784e6...657 Kontantkort krever ikke abonnement. Skaff deg et fra en annen leverandør. Hvis du fortsatt går på VGS må foreldrene dine forsørge deg, da får du dem til å betale. Hvis ikke har du krav på livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Hvis nummeret fortsatt tilhører et abonnement som du kan få tilbake ved å betale regningen så spørs det om du får overført det til noen andre før du gjør det. Hvis abonnementet er avsluttet så står det bare i ditt navn fordi systemene ikke er oppdatert. Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener med å "sette deg under hans navn". Enten er det registrert på deg, eller så er det registrert på ham. Han kan selvsagt opprette et kontantabonnement og låne SIM-kortet til deg, slik at du får et telefonnummer som kan ringes til, men det vil stå i hans navn. Anonymkode: d397a...52c
_popcorn_ Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Du kan overføre det juridiske ansvaret til din far ja, og stå som bruker selv. Da må dere sende inn eierskifteskjema (finnes stortsett på sidene til telefonselskapet), så må regningene dine betales, så vil det bli åpnet igjen. Det kan være din far også må sende inn en bekreftelse på at han er klar over at han også overtar dine ubetalte fakturaer, det kommer an på retningslinjene til telefonselskapet
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis nummeret fortsatt tilhører et abonnement som du kan få tilbake ved å betale regningen så spørs det om du får overført det til noen andre før du gjør det. Hvis abonnementet er avsluttet så står det bare i ditt navn fordi systemene ikke er oppdatert. Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener med å "sette deg under hans navn". Enten er det registrert på deg, eller så er det registrert på ham. Han kan selvsagt opprette et kontantabonnement og låne SIM-kortet til deg, slik at du får et telefonnummer som kan ringes til, men det vil stå i hans navn. Anonymkode: d397a...52c Å stå under han mener jeg at det vil stå i hans navn. Ok, Anonymkode: 784e6...657
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis nummeret fortsatt tilhører et abonnement som du kan få tilbake ved å betale regningen så spørs det om du får overført det til noen andre før du gjør det. Hvis abonnementet er avsluttet så står det bare i ditt navn fordi systemene ikke er oppdatert. Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener med å "sette deg under hans navn". Enten er det registrert på deg, eller så er det registrert på ham. Han kan selvsagt opprette et kontantabonnement og låne SIM-kortet til deg, slik at du får et telefonnummer som kan ringes til, men det vil stå i hans navn. Anonymkode: d397a...52c Det er fullt mulig (og ganske vanlig) at den juridiske eieren av abonnementet er en annen enn den som står oppført som bruker av abonnementet. Tenk f.eks. på alle som har telefon via jobben, det er arbeidsgiver som betaler abonnementet og "eier" nummeret, men den ansatte/brukeren kommer opp ved søk på opplysningstjenester etc. Det er også fullt mulig for private å ha samme løsning, f.eks. at en ektefelle står som eier av et telefonnummer mens den andre ektefellen er registrert som bruker av nummeret og dermed kommer opp på 1881 etc. Den som er juridisk eier er da ansvarlig for telefonregningen overfor teleoperatøren. Anonymkode: b5ff9...b03
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen mobil lenger, men jeg har et nummer. Det vet jeg fordi når jeg søker opp navnet mitt, da kommer "det gamle" nummeret opp, men dette nummeret er stengt av pga av jeg ikke har betalt regninger. Mamma vil ikke sette meg under navnet sitt, så det er vanskelig. Pappa tenkte jeg å høre med, men er det mulig? ( å sette meg under navnet hans, da jeg egentlig har et eget fra før av) Hva må man spørre etter/ si for å få dette fikset. Jeg anner helt ærlig ikke hvordan sånne ting fungerer. Men jeg klarer ikke å betale for meg, har ingen jobb, og trenger jobb for å betale ned regningene på dette, men jeg får ingen jobb siden jeg ikke har mobil, og det må man jo såklart ha for å få jobb. Så er i en dritt situasjon. Anonymkode: 784e6...657 Det gamle nummeret ditt blir ikke åpnet før du har betalt alt du skylder. Betaler du ikke, så går saken til inkasso og regningen kan bli mer enn fordoblet. I tillegg får du en dom på deg som dårlig betaler og du får betalingsanmerkning. Med betalingsanmerkning får du ikke nytt mobilabn. Lån eller andre abonnement. Betalingsanmerkninger blir ikke fjernet før alt du skylder + gebyrer + renter er betalt. Foreldrene dine kan åpne et nytt abonement i sitt navn, og stå juridisk ansvarlig for bruken av den telefonenndu eventuelt får. Men det hadde jeg aldri gjort overfor mitt barn. Du får skaffe deg en billig telefon med kontantkort. Mobiler selges fra 250 kroner på elkjøp. Uten internett, det trenger du ikke når du bare skal kunne ringe og motta anrop. Kjipt? Ja, sånn er det når man ikke har orden på økonomien sin. Anonymkode: d684b...707
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 Som man reder, ligger man. Kjøp deg et simkort med kontantkort på Narvesen ol. Anonymkode: bc3a6...a42
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Som man reder, ligger man. Kjøp deg et simkort med kontantkort på Narvesen ol. Anonymkode: bc3a6...a42 Ha mener du? Man kan jo ikke kjøpe abonnement på Narvesen? Må man ikke først innom Elkjøp? Jeg ar først innom Elkjøp sist også fikk jeg resten på esso. Jeg har netcom. Hørtes rart ut. Anonymkode: 784e6...657
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gamle nummeret ditt blir ikke åpnet før du har betalt alt du skylder. Betaler du ikke, så går saken til inkasso og regningen kan bli mer enn fordoblet. I tillegg får du en dom på deg som dårlig betaler og du får betalingsanmerkning. Med betalingsanmerkning får du ikke nytt mobilabn. Lån eller andre abonnement. Betalingsanmerkninger blir ikke fjernet før alt du skylder + gebyrer + renter er betalt. Foreldrene dine kan åpne et nytt abonement i sitt navn, og stå juridisk ansvarlig for bruken av den telefonenndu eventuelt får. Men det hadde jeg aldri gjort overfor mitt barn. Du får skaffe deg en billig telefon med kontantkort. Mobiler selges fra 250 kroner på elkjøp. Uten internett, det trenger du ikke når du bare skal kunne ringe og motta anrop. Kjipt? Ja, sånn er det når man ikke har orden på økonomien sin. Anonymkode: d684b...707 Jeg har mobil. Den fungerer godt og bruker den på nett da jeg har internett. Tenkte at det var mulig å få kontantkort uten abonnement?? Vil gjerne bruke mobilen min. Men og da få nytt nummer, og stå under pappa. Men det jeg lurer på er om jeg får lov til å stå under pappa da jeg ikke har betalt regninger på meg selv? Anonymkode: 784e6...657
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har mobil. Den fungerer godt og bruker den på nett da jeg har internett. Tenkte at det var mulig å få kontantkort uten abonnement?? Vil gjerne bruke mobilen min. Men og da få nytt nummer, og stå under pappa. Men det jeg lurer på er om jeg får lov til å stå under pappa da jeg ikke har betalt regninger på meg selv? Anonymkode: 784e6...657 legger til. Rett ovenfor, hvor det står om Esso og Narvesen. Det er ts, meg. Anonymkode: 784e6...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå