AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Jeg vurderer å kjøpe meg denne eller en lignende maskin, og på grunn av stor prisforskell, vurderer jeg å kjøpe den i UK. Problemet er isåfall at jeg naturligvis får en maskin med britisk strømuttak/kontakt, mens den er ment brukt i Norge. Spørsmålet mitt er derfor: kan jeg bruke en vanlig reiseadapter når jeg kobler til maskina her hjemme, eller vil det skape problemer eller kanskje brannfare? Slike adaptere brukes jo til alt fra mobiler og PCer til hårfønere når vi er på ferie, så jeg tenker at det burde fungere med denne også, men jeg tar ikke sjansen uten å vite. Så kan du noe om dette, blir jeg takknemlig for svar Anonymkode: a55ec...adc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Mener uk bruker 220v s da holder det og sette på Denne Anonymkode: 13035...910
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Tusen takk for svar Å bare bytte ut selve kontakta vil jo være den beste løsningen. UK bruker 230 V og 50 hertz akkurat som Norge, men selve kontakta er annerledes utformet. Anonymkode: a55ec...adc
Citpensacola Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Det er null problem å bare bruke en enkel overgang av den typen som koster en hundrings eller noe liknende på Clas Ohlson. Strømforholdene er identiske, bare pluggen som er annerledes.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Jeg tror det er forbudt å selge det i Norge, det var i hvert fall det jeg ble fortalt da jeg var på Clas Ohlson for noen år siden. Du må bestille fra utlandet. Anonymkode: 26ebb...760
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Glem det, ser ut som de har nå. http://www.clasohlson.com/no/b/Fritid/Reiseeffekter/Reiseadapter Anonymkode: 26ebb...760
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Så lenge produktet er laget for britisk spenning (230 VAC og 50-60 hz) så er det bare selve kontakten som er forskjellig. Man kan med andre ord bruke et reiseadapter som konverterer fra britisk til norsk plugg i Norge, eller få en elektriker til å bytte ut kontakten med en europeisk plugg permanent (det er for så vidt ikke vanskelig å bytte kontakt selv heller, men så vidt meg bekjent er det ikke lov å mekke dette selv) Som regel er det ikke problem lenger å kjøpe nyere produkter fra f. eks. USA heller selv om det er 120 volt der. Nyere produkter har strømforsyning som detekterer voltstyrker mellom ca 110 v - 230-240v og kan derfor operere i hele dette spennet. Man trenger derfor også der å kun benytte reiseadapter. Men man må selvfølgelig sjekke spesifikasjonene og se etter om det er et nyere produkt som faktisk støtter mellom 110 og 230 volt. Anonymkode: c757b...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå