Gå til innhold

Hva slags mat kan man lage i en bordgrill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en slik, og lurer litt på hva jeg skal bruke den til. Jeg spiser egentlig ikke brød, og dermed ikke toast. Tenkte på biff, burgere etc. Kanskje grønnsaker? Kan den være mer praktisk enn komfyr på noe vis? Ved feks å putte wok + grønnsaker i, og la det steke seg selv? Jeg prøver å finne grunner til hvorfor det er nyttig med en sånn en, eller om den bare vil ta opp plass :) 

shopping.jpg

Anonymkode: db15b...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at en paningrill er så nyttig for å lage annet enn brødmat.

Grill det du vil ha ute på kull, smaker mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått en slik, og lurer litt på hva jeg skal bruke den til. Jeg spiser egentlig ikke brød, og dermed ikke toast. Tenkte på biff, burgere etc. Kanskje grønnsaker? Kan den være mer praktisk enn komfyr på noe vis? Ved feks å putte wok + grønnsaker i, og la det steke seg selv? Jeg prøver å finne grunner til hvorfor det er nyttig med en sånn en, eller om den bare vil ta opp plass :) 

shopping.jpg

Om du googler oppskrifter + bordgrill så får du endel ideer.

Det sagt: om du ikke spiser brød og har en normalt fungerende komfyr så ville jeg ha byttet inn denne dersom det er mulig. Den er stort sett nyttig om du enten spiser ostesmørbrød eller om du har den et sted der du ikke har komfyr (feks en hybel, et kontor, i naustet ++). Du kan fint bruke den som elektrisk grill-substitutt på sommeren, men igjen: hvor stor er egentlig nytten?

Anonymkode: 242fa...331

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, amativeReflection skrev:

Tviler på at en paningrill er så nyttig for å lage annet enn brødmat.

Grill det du vil ha ute på kull, smaker mye bedre.

Bruker kullgrill til vanlig ja, i tillegg har jeg en bærbar minigassgrill til campingbruk. Tror den jeg fikk den av mente jeg skulle ha den hjemme.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du googler oppskrifter + bordgrill så får du endel ideer.

Det sagt: om du ikke spiser brød og har en normalt fungerende komfyr så ville jeg ha byttet inn denne dersom det er mulig. Den er stort sett nyttig om du enten spiser ostesmørbrød eller om du har den et sted der du ikke har komfyr (feks en hybel, et kontor, i naustet ++). Du kan fint bruke den som elektrisk grill-substitutt på sommeren, men igjen: hvor stor er egentlig nytten?

Anonymkode: 242fa...331

Jeg spiser ikke brød, har barn som spiser brød innimellom, men da ville det jo vært mer praktisk med et toastjern som tar mindre plass. 

Jeg er litt dum også, for jeg har skrytt så fælt av nettopp en slik borte hos den personen som gav meg en sånn. Men det er fordi jeg kan spise brød en gang innimellom (reagerer litt på det, så gjør det sjelden, feks. borte på besøk). Aldri hjemme. Og skal jeg ha ostesmørbrød er det bedre å ha det i stekeovnen. Dette er noen i nær familie som ofte er på besøk hos meg, så jeg må forklare det på et vis. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi pleier å lage quesedilla i vår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...