minienthe Skrevet 3. januar 2017 #1 Del Skrevet 3. januar 2017 Noen her som har tips til hva slags lim og forsegling som lønner seg til bruk på glass ? Planen er å legge på et enkelt mønster av løst glitter på klar glatt glassoverflate men er litt usikker på hva slags produkter som lønner seg. Kikket litt på Panduro men der sto det forholdsvis lite på produktene om hva de anbefales brukt til etc. Ut i fra hva jeg leser så trenger man lim i bunn som feste på glitteret samt en form for forsegling etterpå for å unngå dryss og øke holdbarhet. Forøvrig ikke snakk om drikkeglass og ting til matvarer som skal dekoreres. Hjelp ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er veldig vanskelig å få det bra til med løst glitter, er mye lettere å for eksempel bruke sånne:http://www.pandurohobby.no/search?q=stickles til å male med. Med løst glitter e det vanskelig å få det jevnt, og det drysser selv om man går over det med noe etterpå, men hvis du vil bruke løst glitter tror jeg decoupage-lakk er best å bruke, først et lag decoupage-lakk, så glitter og så et lag med decoupage-lakk til slutt. Anonymkode: 4b9f2...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 3. januar 2017 Vil denne lakken sitte på glass ? Har kikket litt på de men ser nesten konsekvent at de kun omtaler papir og porøse materialer som bruksområder. De du linker til er greie til mindre prosjekter men finner de ikke i mengden jeg trenger eller rett farge så da blir de kinkige. Har forøvrig en gigatube E6000 liggende som jeg kunne testet med og når jeg tenker over det. Må bare finne en lur lakk eller forsegler å spraye over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Del Skrevet 3. januar 2017 11 minutter siden, minienthe skrev: Vil denne lakken sitte på glass ? Har kikket litt på de men ser nesten konsekvent at de kun omtaler papir og porøse materialer som bruksområder. De du linker til er greie til mindre prosjekter men finner de ikke i mengden jeg trenger eller rett farge så da blir de kinkige. Har forøvrig en gigatube E6000 liggende som jeg kunne testet med og når jeg tenker over det. Må bare finne en lur lakk eller forsegler å spraye over. Jeg har brukt den på glasskuler og den funker godt på dem i alle fall. Anonymkode: 4b9f2...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Del Skrevet 5. januar 2017 Bruk et lim som heter Modge Podge. Det får du i flere varianter. Jeg har brukt det til kaffekopper hvor jeg har glitter på hele nederste delen. Brukte veldig finkornet glitter. Det tar litt tid, for det må tørke i flere omganger og stå ganske lenge før du kan bruke det. Jeg kjøpte Modge Podge som tåler oppvaskmaskin. Mener Panduro også fører det merket. Anonymkode: 7b91a...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 5. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk et lim som heter Modge Podge. Det får du i flere varianter. Jeg har brukt det til kaffekopper hvor jeg har glitter på hele nederste delen. Brukte veldig finkornet glitter. Det tar litt tid, for det må tørke i flere omganger og stå ganske lenge før du kan bruke det. Jeg kjøpte Modge Podge som tåler oppvaskmaskin. Mener Panduro også fører det merket. Anonymkode: 7b91a...8b5 Har kikket litt på det men regner med du la en form for forsegling over og i såfall hva ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Del Skrevet 5. januar 2017 8 minutter siden, minienthe skrev: Har kikket litt på det men regner med du la en form for forsegling over og i såfall hva ? Du bruker modge podge eller decoupage lakk (samme greien egentlig) over til å forsegle det. Anonymkode: 4b9f2...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 5. januar 2017 Aha... først podge, så glitter og nytt lag podge til slutt ? (jepp, jeg trenger t-skje) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Del Skrevet 7. januar 2017 På 05.01.2017 den 21.52, minienthe skrev: Aha... først podge, så glitter og nytt lag podge til slutt ? (jepp, jeg trenger t-skje) Ja. Anonymkode: 4b9f2...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå