Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Såg akkurat på nyhetene på nrk at på et sykehjem i Trondheim hadde de ansatte på sykehjemmet startet spa for de eldre, fra egen lomme og fra sponsorer på et kjøpesentet! heilt utrulig, tenk om alle eldre hadde fått et slikt tilbud! Trur det øke trivselen med ti hakk, både for personal og pasientane! tar sikkert ikkje så veldig masse lenger tid å fylle badekaret istedenfor å sette dei på do og dusje dei heller. skal garantert snakke med sykehjemmet eg jobba på om det her:)
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #2 Skrevet 3. desember 2004 Jeg så også om det samme på tv i dag, men det var nordnytt og et sykehjem i Tromsø, i Kroken. Jo det hørtes utrolig flott ut! De eldre fortjener slike dager. Skulle vært mer luxus i livets siste epoke. Eneste jeg reagerte på var pleiernes måte å snakke på. Det var ordentlig barnespråk! MEN som sagt; det var ett supert tilbud.
SuperNova Skrevet 4. desember 2004 #3 Skrevet 4. desember 2004 Jeg så også dette innslaget, og syntes det var et kjempeflott tiltak. Se så mye trivsel man kan skape uten at det nødvendigvis koster mange millioner i kroner og ører! Så ut som de eldre storkoste seg. Glimrende!
Gjest Valhalla Skrevet 4. desember 2004 #4 Skrevet 4. desember 2004 Jeg reagerer også på babyspråk i forhold til eldre, det irriterer meg. Det vises altfor liten respekt for våre eldre generelt. Skal de som har kommet før oss bli sett på som en byrde som man bare bør holde i live og ikke som individer som fortjener respekt og trivsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå