AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Etter å ha vært 8 år ansatt i samme butikk tjener jeg bare 156 kroner i timen. Etter kontrakten skulle jeg hatt 190 kroner. Har sagt det til sjefen. Sjefen skulle se på det, men nå har jeg fortsatt samme lønn 3 måneder etter at jeg sa ifra. De andre i bedriften sier at de får den lønnen de skal ha. Ville dere ha spurt om det igjen? Hva bør jeg gjøre? Jeg synes 156 kroner er ganske lite med tanke på at jeg er godt voksen og har flere barn. Og når jeg har vært ansatt så lenge. Anonymkode: 07144...24e
Gjest HarryDotter Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Du må nok bruke albuer. Eneste som fungerer når man skal ha bedre lønn. Det nytter ikke å jobbe hardt og tro at sjefen vil se det gode arbeidet. Det kan du glemme desverre. Når du krever, samtidig som du understreker hvor viktig du er for jobben, vil sjefen ta affære. Da blir de redde for å miste en dyktig og dedikert ansatt.
stian42 Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Ta det opp igjen enten med sjefen eller med lønnsavdeling hvis dere har det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 6 timer siden, HarryDotter skrev: Du må nok bruke albuer. Eneste som fungerer når man skal ha bedre lønn. Det nytter ikke å jobbe hardt og tro at sjefen vil se det gode arbeidet. Det kan du glemme desverre. Når du krever, samtidig som du understreker hvor viktig du er for jobben, vil sjefen ta affære. Da blir de redde for å miste en dyktig og dedikert ansatt. Jepp, men om man kjører denne måten bør man samtidig i det minste søke andre jobber parallelt eller helst ha et annet jobbtilbud klart for hånden, for å sette reelle konsekvenser (om at man begynner å bli lei av dårlig lønn og slutter) bak kravet. Gjør man ikke det fremstår man ofte som en som bare kommer med et ultimatum uten å egentlig mene det. Det får deg til å fremstå som svak eller i beste fall useriøs. Så for all del, kjør gjerne beinhard forhandling, men vær også beredt på å gå. Anonymkode: daac5...b1b 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Hvis du har kontrakt på at du skal ha 190 kr så må du selvsagt kreve du får det, og får etterbetalt pengene for den perioden du skulle hatt det. I slike situasjoner spør man ikke, man fremsetter krav og purrer med trussel om gebyr og renter når ikke man har fått pengene. Anonymkode: 41b69...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har kontrakt på at du skal ha 190 kr så må du selvsagt kreve du får det, og får etterbetalt pengene for den perioden du skulle hatt det. I slike situasjoner spør man ikke, man fremsetter krav og purrer med trussel om gebyr og renter når ikke man har fått pengene. Anonymkode: 41b69...4d5 Hvordan gjør jeg det? Fremsette krav? Skriftlig eller? Jeg vet ikke om det er rett å gå til sjefen eller lønnsavdelingen med det. Men veldig mye penger å miste når jeg får så mye mindre i timen enn jeg skulle hatt ifølge kontrakten. De andre ansatte sier at de får etter tariff, og øker etterhvert. Mens jeg ligger på det samme trinnet hele tiden. Anonymkode: 07144...24e
Viernes Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Skriftlig. Skriv også at du har etterlyst dette tidligere uten at noe har skjedd. Hva med å sende det på mail til både sjef og lønnsavdeling? Gi sjefen en heads-up om det hvis dere jobber sammen daglig.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Dette er for fagforeningsmat. Meld deg inn dersom du ikke er det allerede. Send ett skriftlig krav til sjefen og søk på andre jobber. Husk å få med at du skal ha etterbetalt også, da i henhold til kontrakten deres. Anonymkode: 45fa9...2a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Du går inn på sjefen sitt kontor og tar godt tak i nesen hans og vrir rundt til klovnenesen detter av. Så sier du "Seriøst, skjerp deg!" Så går du bare ut! Anonymkode: e9724...577 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå