AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Valpen min er 3 mnd og veier 1 kg. Ut i fra det jeg har regnet skal han ha ca 40 g tørrfôr, problemet er bare at han slikker konstant matskålen og er superduper(!!) gira når han skal få mat. Får han for lite? Hunder har jo ikke begrensninger når det kommer til mat så vil ikke gi han for mye heller.. Anonymkode: 56743...f0e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Det er viktig at hunden ikke får for lite eller for mye mat når den er så liten. Det er viktig at den får i seg nok næring slik at den vokser. Kanskje er dette inntaket for lite og du som eier må sørge for at valpen får i seg litt mer? Man kan ikke tvinge en hund til å ikke spise..men begrens matinntaket utover dagen over var mye valpen skal ha - slik som vi mennesker bør spise hver 4.time men ikke så mye i gangen. Kanskje kan sette være en mulighet? Prøv deg frem :-) Anonymkode: db5e1...7c3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Har du brukt samme for som oppdretter? Vi hadde en litt spesiell rase og oppdretter ga mye av et for så valpen så helt kulerund ut. Vi valgte å bytte til mindre, mer næringsrike posjoner så valpen orka å røre på seg etter at den hadde spist. Anonymkode: fb1a6...18a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Har opplevd at når jeg ga tidligere hunder mat til faste måltider, ble de ville og spiste det opp fort som fy, mens når jeg hadde mat stående hele tiden, lærte de å begrense seg, og spiste kun når de var sultne. Har mat stående ute hele tiden nå, og valpen min begrenser seg helt fint. Anonymkode: b2376...5b8
ArtyFarty Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Ikke tenk antall gram. Er den tjukk får den i meste laget, er den tynn får den for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Takk for mange svar ☺️ Vår forrige hund hadde maten fremme hele tiden og begrenset seg fint. Lenge siden vi har hatt valp så tenkte å høre andre sine erfaringer/tips. Foret er samme som fra oppdretter ja. Skal nå prøve å gi han lite men ofte, har faktisk prøvd det i hele dag og det har vært veldig effektivt. Han er mye mindre giret når han skal få mat og spiser mye roligere så skal fortsette slik ☺️ TS Anonymkode: 56743...f0e
tørkestativ Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Jeg husker jeg stresset sååå med dette når min var yngre. Var livredd for at hun fikk for lite, gikk rundt å var sulten osv. Hun spiste opp maten sin en periode men når hun kom i tanfelling mista hun matlyst og kunne gå flere dager uten å spise. Alle rådene jeg fikk var å ta bort maten etter 15 min feks... magefølelsen min sa at jeg burde ha maten fremme hele tiden. Nå går hun å spiser når det passer henne. Har sluttet å måle opp, siden hun spiser så uregelmessig. Hunder har begrensinger ift mat. Det spørs litt hvilken rase det er da. En retriever har vel ikke det akkurat min erfaring er at småhundene sjeldent overspiser. De spiser oftere litt mindre
MrsPiggyBank Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Det er jo en luksus å ha en hund som er gira på mat da Jeg ville vært mer bekymret om hunden så tynn ut. Valper vokser jo litt i rykk og napp, så det er visst vanskelig å ha en hundre prosent fasit. Men at en hund er gira på mat er ikke automatisk et tegn på at du forer for lite. Bruk den motivasjonen til trening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå