AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Har tenkt å sende søknader rundt omkring. Hjelpe meg med å tenke ut hvor jeg kan sende, offentlige og kommunale steder. Tenkte på kemnerkontoret, kommunen og tinghuset. Flere? Evig takknemlig for hjelp :):) Anonymkode: 147ff...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Som skrevet mange ganger tidligere her inne, offentlig sektor ansetter ikke noen uten utlysning. Åpne søknader går i søpla, så dette er bortkastet arbeid for deg og for dem du legger søknader inn hos. Anonymkode: b51bc...f5e 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som skrevet mange ganger tidligere her inne, offentlig sektor ansetter ikke noen uten utlysning. Åpne søknader går i søpla, så dette er bortkastet arbeid for deg og for dem du legger søknader inn hos. Anonymkode: b51bc...f5e Da er du feilinformert. Venninnen min fikk praksisplass på kemnerkontoret og fast stilling etterhvert. Og en annen ting jeg leser da vel ikke alt som legges her inne. Du kan ha en bittelitt bedre tone 😊just sayin... Anonymkode: 147ff...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er du feilinformert. Venninnen min fikk praksisplass på kemnerkontoret og fast stilling etterhvert. Og en annen ting jeg leser da vel ikke alt som legges her inne. Du kan ha en bittelitt bedre tone 😊just sayin... Anonymkode: 147ff...7b2 Vel, har din venninne fått jobb uten stillingsutlysning i det offentlige, så er det mye som ikke stemmer. Fagforerningene innen det offentlige er der for blant annet å passe på at stillinger ikke tildeles på denne måten, så dette er godt gjort å få til. Sitter og i en ledende stilling i det offentlige, så dette bør jeg vite. Anonymkode: b51bc...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, har din venninne fått jobb uten stillingsutlysning i det offentlige, så er det mye som ikke stemmer. Fagforerningene innen det offentlige er der for blant annet å passe på at stillinger ikke tildeles på denne måten, så dette er godt gjort å få til. Sitter og i en ledende stilling i det offentlige, så dette bør jeg vite. Anonymkode: b51bc...f5e Ok skjønner, men da har hun kanskje søkt på stillingen etterhvert som den ble lyst ut kanskje? Siden hun begynte der som praktikant. Men hvordan er mulighetene å begynne som praktikant? Anonymkode: 147ff...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 De fleste steder har de ikke lenger verken resepsjon eller sentralbord. Resepsjonene er fjernet og man må som oftest ringe direkte til personen man skal til. Sekretærstillinger er erstattet med konsulentstillingen med krav om høgskoleutdannelse osv. Så dette er nok ikke så lett, og venninnen din har hatt svært mye flaks dersom hun har skaffet seg en slik praktikantjobb etter en åpen søknad. For å få stillingen fast må hun også ha søkt på en utlyst stilling, da de i det offentlige ikke har anledning til å ansette noen fast uten utlysning. Anonymkode: 79969...78a 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Selv helt enkle sekretærstillinger i små kommuner får MANGE søkere, så her er konkurransen ganske hard. Har du kompetanse og kvalifikasjoner? Hvis ikke ville jeg begynt med å skaffe meg disse. Hadde nettopp en ansettelsesprosess med rett under 50 søkere på den ene sekretær/kontorstillingen vi lyste ut i min kommune (lite sted), og de uten utdanning kommer ikke til intervju engang sånn som det er nå. Nå vil vi selvfølgelig helst ha folk med utdanning og erfaring, men samtidig tenker jeg det må være tungt for de som ikke har noe særlig å vise til og som heller ikke kommer videre. Men men.. Anonymkode: 7d181...4de 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv helt enkle sekretærstillinger i små kommuner får MANGE søkere, så her er konkurransen ganske hard. Har du kompetanse og kvalifikasjoner? Hvis ikke ville jeg begynt med å skaffe meg disse. Hadde nettopp en ansettelsesprosess med rett under 50 søkere på den ene sekretær/kontorstillingen vi lyste ut i min kommune (lite sted), og de uten utdanning kommer ikke til intervju engang sånn som det er nå. Nå vil vi selvfølgelig helst ha folk med utdanning og erfaring, men samtidig tenker jeg det må være tungt for de som ikke har noe særlig å vise til og som heller ikke kommer videre. Men men.. Anonymkode: 7d181...4de Joda har veldig bred erfaring, i finans, bank, logistikk og butikk. Anonymkode: 147ff...7b2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Fikk et engasjement i en liten kommune ved å ta kontakt og spørre om de hadde behov for noen med min kompetanse. Sentralbord og resepsjon var da en stor del av arbeidsoppgavene. Jeg var riktignok veldig heldig med timingen, da de trengte noen midlertidig i en omorganiseringsprosess. Ble fast ansatt kort tid senere da en annen stilling (som var mer relevant for utdannelsen min) ble utlyst. Det har forresten ikke vært mange søkere på kontorstillingene vi har lyst ut. Under 10 søkere hver gang, og ikke veldig mange med relevant utdanning heller. Kjenner forresten til enkelte i andre kommuner som har skaffet seg lignende (langvarige) engasjementer via NAV. Slik hjelp fikk ikke jeg som nyutdannet og arbeidsledig, så da måtte jeg klare meg selv. Anonymkode: a0a1f...766
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk et engasjement i en liten kommune ved å ta kontakt og spørre om de hadde behov for noen med min kompetanse. Sentralbord og resepsjon var da en stor del av arbeidsoppgavene. Jeg var riktignok veldig heldig med timingen, da de trengte noen midlertidig i en omorganiseringsprosess. Ble fast ansatt kort tid senere da en annen stilling (som var mer relevant for utdannelsen min) ble utlyst. Det har forresten ikke vært mange søkere på kontorstillingene vi har lyst ut. Under 10 søkere hver gang, og ikke veldig mange med relevant utdanning heller. Kjenner forresten til enkelte i andre kommuner som har skaffet seg lignende (langvarige) engasjementer via NAV. Slik hjelp fikk ikke jeg som nyutdannet og arbeidsledig, så da måtte jeg klare meg selv. Anonymkode: a0a1f...766 Da var du veldig heldig Anonymkode: 147ff...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå