Gå til innhold

Vegetar burger/ kaker, form eller lignende som er populær hos barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen oppskrift på vegetarkaker eller mat i form som kan brukes til lunch eller middag? Må passe til barn og gjerne noe du har prøvd på barn. Kan godt være egg i. Bør være mulig å kamuflere grønnsakene litt, ved å mose dem godt, kamuflere dem i saus e.l. 

Skulle gjerne hatt noen tips, slik at jeg kan introdusere noe ny lunchmat som alle barna der jeg jobber kan spise. Er greit at alle kan spise det samme innimellom og svært greit at grønnsakskeptikerne også får i seg litt. 

Pleier å lage kremet tomatsuppe med masse løk, gulrot mm i, som passer til alle og er populært, men må jo variere litt og finne noe annet som har potensiale. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen enkle grønnsakskaker hadde gjort seg? Type raspet potet, gulrot, litt potetmel, egg som bindemiddel, og stekes i olje. Grønnsakene er ganske milde, kjente, og det at de stekes lett i olje gir det en litt pommes frites smak og crunch. Har ingen oppskrift for øyeblikket, men de finnes der ute. 
Ellers er falafel også mildt, men man kan også gå til innkjøp av ikea sine grønnsaksboller.
Grønnsakslasagne har jeg aldri møtt noen som har mislikt, men det er kanskje vanskelig å ha med på jobb. Dersom stekovn er tilgjengelig kan du eventuelt lage ulike former for "chips" laget av grønnsaker. Potet, søtpotet, andre rotgrønnsaker, blomkål (google: cauliflower buffalo wings) uten noen sterk saus. Ikke akkurat lunch, men kanskje tilbehør? 

Anonymkode: c28a5...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...