Gå til innhold

Hvorfor er kvinner mer positive til innvandring enn menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge SSB sin undersøkelse om holdninger til innvandring, viser det seg at kvinner er mer positive til innvandring enn menn. Samtidig er unge mer negative til innvandring enn eldre. Denne unge delen av befolkningen tror jeg personlig er særskilt todelt. I forhold til det jeg har sett er unge menn gjerne svært kritiske til det som skjer i dag, mens unge kvinner gjerne er akkurat motsatt. Så trolig er en ekstremt høy prosentandel av unge menn kritiske, mens en mindre del av kvinner er det samme.

For meg er det merkelig at det er slik, at meningene ikke er mer like. Samtidig viser undersøkelser at unge kvinner samtidig er mer feministiske, mao at de ønsker at staten skal forbedre posisjonen til kvinner på bekostning av menns (trolig utelukkende norske). Er dette en eller annen slags hevn de har? Fordi de har arbeidet hardt, men samtidig ikke har hundrevis av friere hver?

Kilde: http://ssb.no/befolkning/statistikker/innvhold

Du må gå inn i selv undersøkelsen, pdf fil.

Anonymkode: b38dc...dc4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et tips til deg: skaff deg studiekompetanse og begynn å studere. Du har ikke godt av å sitte for mye på internett.

Anonymkode: 84741...c85

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er mer positive til innvandring av mange grunner, men en viktig årsak som ofte ikke kommer frem er hvem som kommer som innvandrere. 

Det er stort sett unge menn fra machokulturer som kommer, og det klart dette er tiltrekkende for kvinner.

Hadde 70-80% av innvandrerne vært unge kvinner fra Brasil, hadde norske kvinner neppe vært like positive.

Anonymkode: d9742...680

• Liker 1
Skrevet

Kvinner sier det som er mest politisk korrekt. De er ikke så opptatt av å forstå hva som er bra for flokken sin. Det er nok å si det som media sier, slik at de ikke blir antisosiale utskudd. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er mer positive til innvandring av mange grunner, men en viktig årsak som ofte ikke kommer frem er hvem som kommer som innvandrere. 

Det er stort sett unge menn fra machokulturer som kommer, og det klart dette er tiltrekkende for kvinner.

Hadde 70-80% av innvandrerne vært unge kvinner fra Brasil, hadde norske kvinner neppe vært like positive.

Anonymkode: d9742...680

Det er i såfall en ekstremt dårlig holdning blant damene. Det ødelegger jo hele funksjonen til samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et tips til deg: skaff deg studiekompetanse og begynn å studere. Du har ikke godt av å sitte for mye på internett.

Anonymkode: 84741...c85

Har studiekompetanse og snart mastergrad :balltre:

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har studiekompetanse og snart mastergrad :balltre:

Og enda stiller du dette spørsmålet på KG? Er det ikke bare å slå opp i ei bok så får du svaret? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Newroz skrev:

Og enda stiller du dette spørsmålet på KG? Er det ikke bare å slå opp i ei bok så får du svaret? 

Jeg er så godt utdannet at jeg vet at ikke alle spørsmål har et svar ;)

• Liker 3
Skrevet

Det tror jeg er fordi kvinner tradisjonelt sett stemmer mere sosialistiske partier og har jobber i omsorgsyrker og som lærere etc, yrkesgrupper som gjerne stemmer sosialistisk. Det er også ofte sånn at kvinner er mer idealistiske enn menn.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er oppdratt til å være mer empatiske en menn.

Anonymkode: a2fa8...43b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi vil ha ekte KUUUUK. Norske menn er snart ikke menn lenger. De er kvinnfolk. Heller en sprengkåt og sterk araberhingst enn det der veike femikladdene som det norske feministhelvetet avler opp og frem. Lurer på hvem som skal beskytte norske kvinner og barn den dagen krigen kommer. Det blir ihvertfall ikke den norske "mannen". Han har utspilt sin rolle for lenge siden, og det norske forsvaret ligger brakk.

Anonymkode: 3e649...a59

Skrevet
20 minutter siden, Newroz skrev:

Hun åpnet opp en diskusjon for å høre flere personers synspunkter, oppfatter ikke at hun forventer at KG sitter med fasiten :fnise:

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Fordi mange kvinner sluker lett propagandaen til media og så er de ganske så naive.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi vil ha ekte KUUUUK. Norske menn er snart ikke menn lenger. De er kvinnfolk. Heller en sprengkåt og sterk araberhingst enn det der veike femikladdene som det norske feministhelvetet avler opp og frem. Lurer på hvem som skal beskytte norske kvinner og barn den dagen krigen kommer. Det blir ihvertfall ikke den norske "mannen". Han har utspilt sin rolle for lenge siden, og det norske forsvaret ligger brakk.

Norske menn flest sluker da ikke feminist tullet. Hvor er det dere egentlig møter alle disse feminine mennene? Jeg møter ingen av de.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jo kvinnfolk beskytte seg selv. De er i forsvaret ;)

Anonymkode: a2fa8...43b

Gjest Newroz
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så godt utdannet at jeg vet at ikke alle spørsmål har et svar ;)

Søren og, jeg har ikke noe mer enn folkeskolen og forventa at dere masterstudenter hadde et lite kobbel med bøker dere kunne slå opp i :P

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er IDIOTER

0g de tenker med "hjertet" i steden for å tenke med hodet....

I tillegg er de fullstendig ute av stand til å tenke langsiktige konsekvenser...

Anonymkode: 8295c...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...