Gå til innhold

Er det forskjell på timeslønn hos de forskjellige vikarbyrå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vet noe om dette?

Jeg skjønner at det er forskjell på lønn, avhengig hvilket oppdrag man er i. Men om 2 vikarbyråer hadde tilbyd ca. samme jobb til en, kunne man risikerte at det ene byrået betalte bedre enn det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Definitivt! Til og med for samme jobb internt i samme vikarbyrå!

Jeg har jobbet der og vet.

Det er 30 prosent basert på dyktighet/erfaringen til vikaren og 70 prosent basert på hvor flink/pågående vedkommende er til å forhandle egen lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så når man får et oppdrag kan man prøve å få opp lønnen ved forhandling? Det visste jeg ikke. Trodde lønna for de forskjellige oppdragene var satt.

Hvilke vikarbyrå gir beste lønninger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bytte vikarbyrå fra manpower til adecco da bedriften jeg jobbet hos sa opp avtalen med manpower og valgte adecco i stedet for.

Lønnen hos adecco for akkurat samme jobben , og som jeg tross alt hadde noen års erfaring på å gjøre, var nesten 10 kroner lavere i timen enn det jeg fikk hos manpower.

Nå skjønte vel bedriften at jeg ikke hadde lyst til å gå NED i lønn etter å ha jobbet der en stund, så de ordnet det slik at jeg skulle få samme lønn som jeg hadde fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser man det ja. Det er jammen greit å vite. Så mao. er Manpower et bra vikarbyrå i forhold til bet. av lønn.

Det kan jo være at manpower har bedre startlønn innen enkelte sektorer mens adecco har bedre lønn innen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst - jeg jobbet et sted en gang hvor en kollega med samme jobb og arbeidsoppgaver som meg, samt noenlunde samme bakgrunn, hadde ganske mye mer i timen enn meg. Prisen hos mitt byrå var den samme, men inntjeningen hos hennes byrå var lavere.

Da gikk jeg til min sjef og spurte om det var noen grunn til at jeg skulle tjene mindre enn hun andre. Og det syntes han ikke, hadde ikke sett på det på den måten, og det endte med at for å få samme lønn, så måtte han betale en høyre pris for meg til mitt byrå.

Det kommer også an på konsulenten, forhandlingsavne, og da som nevnt inntjening hos byrået, din egen evne til å stille krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...