Gå til innhold

Sorte skinnyjeans

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i de sorte skinnyjeansene fra Bikbok. Jeg husker ikke hva de heter, men de er veldig stretcy og har høyt liv, akkurat det jeg trenger siden jeg har brede hofter og smal midje. De sitter så fint og er komfortable, men de blir så fort utslitt. Fargen blir fort grå og stygg og de slites veldig mellom beina. Så når de først er blitt grå er det ikke vits å farge dem sorte igjen for da er det ikke lenge til de kommer til å gå mellom beina. Så har dere noen sorte skinnyjeans å anbefale meg? Gjerne noe som holder formen godt. Det er ikke så farlig om de ikke holder fargen så godt, for jeg vil heller farge buksene enn å kjøpe nye hele tia.

Endret av Persephone
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du drar på Carlings er min erfaring at de som jobber der har veldig peiling, så da får du nok hjelp til å finne en bukse som passer deg.

Skrevet

Jeg har to stk levis high waist fra carlings, og de også blir innmari fort slitt og grå og hullete faktisk. Virker som det er noe med den svarten vasken?

Skrevet
1 minutt siden, funginger skrev:

Hvis du drar på Carlings er min erfaring at de som jobber der har veldig peiling, så da får du nok hjelp til å finne en bukse som passer deg.

Ja, det skal jeg gjøre. Jeg har ikke noe erfaring med bukser derfra siden bukser generelt sett har vært vanskelig for meg, men ellers vet jeg at de er flinke.

Skrevet
2 minutter siden, funginger skrev:

Der koster kanskje en bukse det samme som fire fra bikbok?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jeans fra Mango av alle merker og den holder fargen. Har hatt den i ett år og jeg vil påstå at den vaskes ofte. Er ganske sjokkert over hvor bra den holder fargen 

Anonymkode: 8af43...42f

Skrevet
4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Der koster kanskje en bukse det samme som fire fra bikbok?

Kanskje varer den fire ganger så lenge?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, funginger skrev:

Sant nok.. Men nå kjenner jeg hverken til buksene fra bikbok eller carlings. 

AnonymBruker
Skrevet

I know - men elsker de buksene 🙈 Nå driver jeg med forsøket - ikke vaske ofte, heller dra over med klut og fryse de et par dager og når jeg først vasker, kortere program og 30 grader og de holder litt lengre. (Har dessverre ikke hatt problemer med at de blir slitt der) 

Dr denim fra urban er og gode! 

Anonymkode: 2ce50...80c

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jeans fra Mango av alle merker og den holder fargen. Har hatt den i ett år og jeg vil påstå at den vaskes ofte. Er ganske sjokkert over hvor bra den holder fargen 

Anonymkode: 8af43...42f

Men holder de formen godt også og er gode i passformen? Jeg har hatt store problemer med å finne bukser som passer godt over hoftene og i midjen. Man kan jo alltids farge på nytt så lenge buksene ikke har hull mellom beina.

15 timer siden, funginger skrev:

De har jo kanskje også salg nå siden det er januar, hvis jeg er heldig. Jeg har ikke noe imot å betale en del for bukser når jeg vet de holder. Men de fra Bikbok koster jo 499, og holder ikke lenge nok til at de er verdt den prisen syns jeg.

Skrevet

Vet nøyaktig hvilke bukser du mener, for jeg har selv 4 stk av dem liggende i skapet; gråe og svært tynt stoff ved skrittet. Tok dog sjansen på å kjøpe enda et nytt par, de nye som kom i fjor en gang, litt korterte i ankelen er nok det mest negative med dem, og ikke like høye i livet, men høye nok. Disse, har utrolig nok holdt seg veldig godt, de er enda svarte og stoffet er ikke utslitt (brukes hver dag). 

Har du prøvd å vaske dem med den vasken fra OMO svarte klær? Merker at fargen holder seg bedre på.. alt av mørkt tøy. Ellers; 30 grader, vaskes på innsiden ut og absolutt null skyllemiddel. 

Ellers har jeg hørt at Gina Tricot har noen gode "dupes" om man kan si det slik, søsteren min har disse og er veldig fornøyd. 

Skrevet
37 minutter siden, dillyduzit skrev:

Vet nøyaktig hvilke bukser du mener, for jeg har selv 4 stk av dem liggende i skapet; gråe og svært tynt stoff ved skrittet. Tok dog sjansen på å kjøpe enda et nytt par, de nye som kom i fjor en gang, litt korterte i ankelen er nok det mest negative med dem, og ikke like høye i livet, men høye nok. Disse, har utrolig nok holdt seg veldig godt, de er enda svarte og stoffet er ikke utslitt (brukes hver dag). 

Har du prøvd å vaske dem med den vasken fra OMO svarte klær? Merker at fargen holder seg bedre på.. alt av mørkt tøy. Ellers; 30 grader, vaskes på innsiden ut og absolutt null skyllemiddel. 

Ellers har jeg hørt at Gina Tricot har noen gode "dupes" om man kan si det slik, søsteren min har disse og er veldig fornøyd. 

Var de nye du kjøpte også fra Bikbok bare en annen modell? Jeg er så fornøyd med de som sitter høyt i livet, for jeg ser så bred ut med bukser som sitter lavere. Jeg er tross alt 110 over rumpa og 70 cm rundt midjen, så å få buksene høyere opp utgjør stor forskjell. Er bare så kjipt å gå rundt med tynnslitte bukser som jeg lapper og lapper igjen.

OMO for svarte klær burde jeg sikkert skaffe meg uansett. Jeg vil anta at 70% av klærne våre er sorte, og sikkert 90% går nok under "mørke klær". Jeg har sett på det vaskemiddelet, men ikke tenkt at det var verdt å kjøpe.

Buksene fra Gina har jeg ikke prøvd. Søsteren min bruker også de, men hun er mye smalere. De har jo sikkert forskjellige modeller, så jeg kan ta en tur og prøve ut litt forskjellig. Tusen takk :D

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I know - men elsker de buksene 🙈 Nå driver jeg med forsøket - ikke vaske ofte, heller dra over med klut og fryse de et par dager og når jeg først vasker, kortere program og 30 grader og de holder litt lengre. (Har dessverre ikke hatt problemer med at de blir slitt der) 

Dr denim fra urban er og gode! 

Anonymkode: 2ce50...80c

Når du fryser buksene, hvordan gjør du det? Legger du dem bare i fryseren noen timer eller er det lenger tid enn det? Jeg har ikke så stor fryser, så det er litt begrensa hva jeg kan få til, men hvis det sparer buksene er det jo verdt det.

Skrevet
2 minutter siden, Persephone skrev:

Var de nye du kjøpte også fra Bikbok bare en annen modell? Jeg er så fornøyd med de som sitter høyt i livet, for jeg ser så bred ut med bukser som sitter lavere. Jeg er tross alt 110 over rumpa og 70 cm rundt midjen, så å få buksene høyere opp utgjør stor forskjell. Er bare så kjipt å gå rundt med tynnslitte bukser som jeg lapper og lapper igjen.

OMO for svarte klær burde jeg sikkert skaffe meg uansett. Jeg vil anta at 70% av klærne våre er sorte, og sikkert 90% går nok under "mørke klær". Jeg har sett på det vaskemiddelet, men ikke tenkt at det var verdt å kjøpe.

Buksene fra Gina har jeg ikke prøvd. Søsteren min bruker også de, men hun er mye smalere. De har jo sikkert forskjellige modeller, så jeg kan ta en tur og prøve ut litt forskjellig. Tusen takk :D

Er som deg, ca 100 over rumpa og 70 ish ved midjen (lenge siden jeg har målt). Det er samme modell, men en fornyet versjon i følge hun i butikken. Skal ta å få sjekket hva som står på lappen inni. Jeg er bokstavelig talt nødt for å ha bukser som er høye i livet, ellers blir det litt av hvert som ikke ser eller føles veldig ubehagelig over hoftene/flankene. Siterer deg og denne posten når det har blitt gjort. Men som nevnt, i disse bruker jeg S. I den gamle modellen var lengden for lang, selv med 174cm over bakken, i den korteste modellen, mens i den nye modellen så rekker de meg såvidt over selve ankelbenet. Pr nå, som jeg sitter ned, har jeg knappen på buksen litt over navelen. 

kommer tilbake med modell. 

Søsteren (172 -  65) min er faktisk større enn meg (174 - 56) og passer buksene fra gina perfekt. Tenkte jeg skulle sjekke dem ut selv når jeg orker og gidder. 

Omo for svarte klær har vel bevart sånn ca 90% av alle buksene som ikke hadde blitt grå, og samboerens bukser og skjorter. Helt utrolig hvor godt den faktisk var, med tanke på at jeg bare tok den med fordi "hvorfor ikke". 

Skrevet
13 minutter siden, dillyduzit skrev:

Er som deg, ca 100 over rumpa og 70 ish ved midjen (lenge siden jeg har målt). Det er samme modell, men en fornyet versjon i følge hun i butikken. Skal ta å få sjekket hva som står på lappen inni. Jeg er bokstavelig talt nødt for å ha bukser som er høye i livet, ellers blir det litt av hvert som ikke ser eller føles veldig ubehagelig over hoftene/flankene. Siterer deg og denne posten når det har blitt gjort. Men som nevnt, i disse bruker jeg S. I den gamle modellen var lengden for lang, selv med 174cm over bakken, i den korteste modellen, mens i den nye modellen så rekker de meg såvidt over selve ankelbenet. Pr nå, som jeg sitter ned, har jeg knappen på buksen litt over navelen. 

kommer tilbake med modell. 

Søsteren (172 -  65) min er faktisk større enn meg (174 - 56) og passer buksene fra gina perfekt. Tenkte jeg skulle sjekke dem ut selv når jeg orker og gidder. 

Omo for svarte klær har vel bevart sånn ca 90% av alle buksene som ikke hadde blitt grå, og samboerens bukser og skjorter. Helt utrolig hvor godt den faktisk var, med tanke på at jeg bare tok den med fordi "hvorfor ikke". 

Ah, herlig! Da vil vi passe de samme buksene. Jeg har ikke kjøpt bukser på et par måneder nå, så jeg har ikke sett på den nye modellen. Jeg vet at tidligere har de hatt den høye som jeg har, og en som var enda høyere. Den høyeste av dem så bare rar ut på meg, med et veeeelig langt skritt og lang glidelås. Det hadde jo vært greit med bukser som dekket anklene.

OMO for sorte klær er vel virkelig verdt det da. En kompis av meg bruker den, for han eier bare ett klesplagg som ikke er sort. Da slipper jeg kanskje å farge buksene når de blir for grå, for at de så går mellom beina kort tid etterpå.

Skrevet

Har slutta å kjøpe bukser fra Bikbok etc, de blir jo bare stygge med én gang uansett. Liker Acne og Frame Denim veldig godt. Koster en god del mer, men så varer de jo mye lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fylt et helt skap med ødelagte jeans fra Bikbok. :P I likhet med TS liker jeg fasongen og utseendet ganske godt, men nå har jeg satt ned foten for meg selv og skal ikke kjøpe nye lengre. 

De fra Gina heter Molly og holder seg veldig godt. Buksene er superstretchy, så man må gjerne gå ned litt i størrelse i forhold til Bikbok. Fargen holder seg perfekt og stoffet ser ut til å tåle vask bedre enn Bikbok sine bukser (jeg vasker alltid jeans på vranga i 30 grader uten skyllemiddel, men likevel blir de fra BB ødelagt med en gang). 

Men - det negative med de fra Gina er at de er veldig skinny og stretchy. Kanskje ikke alltid negativt, men det får buksa til å se ut som en tights - spesielt de sorte. Jeg liker heller ikke at lommene foran er falske. Også er stoffet så tynt at man kan få litt "mage" nedenfor livet i buksa. Har ikke det problemet selv, men min søster som fødte for en mnd siden nekter å vise seg i Molly-bukser da de gir henne "bollemus", mens andre bukser i tykkere stoff skjuler dette. 

Anonymkode: 5b196...646

Gjest lizard queen
Skrevet

Stemmer for Molly ja, mine holder seg godt :) 

Skrevet

Tiger of sweden sine holder seg svarte og fine i en evighet

AnonymBruker
Skrevet
På Wednesday, January 04, 2017 den 16.31, Persephone skrev:

Når du fryser buksene, hvordan gjør du det? Legger du dem bare i fryseren noen timer eller er det lenger tid enn det? Jeg har ikke så stor fryser, så det er litt begrensa hva jeg kan få til, men hvis det sparer buksene er det jo verdt det.

Men buksene blir jo ikke noe RENERE av det. Greit nok at det kanskje fjerner bakterier men

Skjønner virkelig ikke at folk ikke vasker buksene sine.. dritt, støv, hår og hudceller ligger jo overalt i buksen etter du da tar den ut fra frysern. Er ikke det ekkelt å tenke på?

Anonymkode: 8a89d...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...