Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utdelt vitnemålet mitt for høsten 16 idag siden jeg var bortreist siste skoledag før jul. Jeg går påbygg 4,altså påbygg etter yrkeskompetanse. Oppdaget st jeg fikk en6er på karakterkortet men på fronter står det 5 og det var det læreren sa at jeg skulle få. Hva skal jeg gjøre? Di ifra om feilen eller bare ta imot 6eren?

Anonymkode: 90c61...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk utdelt vitnemålet mitt for høsten 16 idag siden jeg var bortreist siste skoledag før jul. Jeg går påbygg 4,altså påbygg etter yrkeskompetanse. Oppdaget st jeg fikk en6er på karakterkortet men på fronter står det 5 og det var det læreren sa at jeg skulle få. Hva skal jeg gjøre? Di ifra om feilen eller bare ta imot 6eren?

Anonymkode: 90c61...8de

Gi beskjed :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står at du har 5 på nettet, så er det bare en skrivefeil på vitnemålet - som vil si at 5eren vil være der når du søker skole osv. Er ikke vits å si ifra

Anonymkode: 89ef1...000

AnonymBruker
Skrevet

Du er selv ansvarlig for å rapportere inn slike feil. Dersom du bruker vitnemålet med visshet om at det er en ukorrekt karakter og blir tatt, er det du som må bøte for det. Det kan virke behagelig å ta imot sekseren, men det er korttenkt. 

Det kan også hende at faget på det elektroniske vitnemålet ditt er oppført med riktig karakter. I så fall vil denne sekseren ikke ha noen betydning for opptak til høyere studier. 

Anonymkode: f00f3...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...