Tornerose Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Trenger oppskrift på saftig sjokoladekake i langpanne. En slik en som er en vinner hos både barn og voksne
@riel Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 langpanne posekaka til toro er både god, og lett å lage
Arkana Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 Denne er veldig god. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses.
apple Skrevet 4. desember 2004 #4 Skrevet 4. desember 2004 Denne kaka er spesielt saftig ettersom glasuren skal trekka godt nedi kaka. Det er favorittsjokoladekaka til mannen min: Sjokoladekake i stor langpanne Kakerøre: 6 ss kakao 400 g smør 4,5 dl vatn 9 dl sukker 9 dl kveitemjøl 1 beger rømme 4 egg 2 ts natron 1 ts salt Kok opp kakao, smør og vatn. Rør i sukker. Rør i resten av det turre. Rør i egg og rømme. Steik på 180°-200° C i ca. 30 min. midt i ognen. Prikk kaka med gaffel med ein gong ho kjem ut av ognen. Glasur: 100 g smelta smør 6 ss mjølk 3 ss kakao 350 g melis 2 ts vaniljesukker Rør glasuren saman i ei gryte og hell over kaka medan ho er varm. Glasuren skal renna nedi hola som vart laga av prikkinga. Denne kaka fyller opp mi store langpanne ganske godt, så det er ei stor kake! Ho må kanskje steika litt lenger enn dei 30 minutta, men det er jo berre å sjekka om kaka er ferdig ved å stikka i henne. Kaka kan godt frysast, ho er svært god opptint og.
Thomasine Skrevet 4. desember 2004 #5 Skrevet 4. desember 2004 Min godt likte kake blandt våre venner er omtrent som Arkanas men i tillegg har jeg oppi 1-2 ss syltetøy ( appelsinmarmelade eller bringebær) i. Da blir den veldig saftig og holder seg også lenger ( ...om det er fare for at det blir noe igjen... )
summer25 Skrevet 6. desember 2004 #6 Skrevet 6. desember 2004 Denne er kjempegod og saftig! 4 egg 500 g sukker -lag eggedosis 500 g hvetemel 5 dl oboy 2 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts bakepulver -blandes i eggedosisen 350 g smør -smeltes og blandes i 7 dl kefir -blandes i! Stekes på 190 grader i 35-40 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå