Gå til innhold

Slitne føtter

Anbefalte innlegg

Gjest Nerjana
Skrevet

Uff, var i byen og handlet idag, var bare borte i 4 timer ca men alt etter 2 timer var jeg helt utslitt i føttene. Smerten ligger under hele fotbladet og jeg blir like fort sliten uansett om jeg har på meg støvletter med 6 cm hæler eller joggesko :veldigsur: Dessuten ble jeg ikke like fort sliten i føttene for et par måneder siden.... Jeg må sette meg ned hvert 15 min nesten i 5 min, da kan jeg holde ut en hel dag med shopping ellers er det grusomt vondt.... Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Fins det noen spesialsåler jeg kan kjøpe eller noe annet dere vet om?

Gjest 536nil231
Skrevet

det er ikke normalt å få vondt i føttene så fort som du gjør. du har nok fått fotkreft.

Gjest Ethereal
Skrevet

Har du sjekket om du muligens er plattfot? Det kan forårsake slike typer smerter, skulle jeg tro.

Har dessverre ikke mer informasjon.

• 6 år senere...
Skrevet

Som fotterapaut ville jeg sagt at du burde sjekke skoene dine. Ta ut sålen og stell deg på den. Sjekk om foten din er like liten som sålen eller om den går utenfor. Såfall, det man kan gjøre er å få nye såler som oppretholder fotens lengdebue og form. - Det er skoene dine som gjør at du blir platfot/tverrplatfot/hulfot.

Det kan også være at fettvevet ditt under foten er slitt bort.

Få en venn til å sjekke hvordan hælene dine står når du står oppreist. Peker de innover-utover- eller normal rette-?

Dra til en Autorisert Fotterapaut som kan få sett om det er noe annet som kan bli gjort.

Få deg gode joggesko med rett hæl, ikke som peker skrått utover bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...