Gå til innhold

Er det legesekretæren som plotter inn hva man skal betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde en ekkel opplevelse med en veldig frekk legesekretær. Jeg klade på hun og var der i dag for å hente et brev som legen hadde lagt til meg i luken der legesekretæren mottar pasienter. Dama ba meg betale for brevet. Hvem avgjør om det skal plottes, er det legen eller legesekretæren? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egne takster satt av staten for de ulike oppgavene, som regel koder legen hva du skal betale. P få attest e.l. Koster penger, så det stemmernok at du må betale.

Anonymkode: 70dbb...682

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar du menneske! Ha en god kveld videre :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Catliner skrev:

Hei!

Hadde en ekkel opplevelse med en veldig frekk legesekretær. Jeg klade på hun og var der i dag for å hente et brev som legen hadde lagt til meg i luken der legesekretæren mottar pasienter. Dama ba meg betale for brevet. Hvem avgjør om det skal plottes, er det legen eller legesekretæren? 

Hva er det som er frekt og ekkelt med å måte betale for tjenester kegen utfører? Legesekretærer finnes knapt på legekontor lengre. Alt hjelpepersonellet jobberbetter instruks fra legene som delegerer oppgaver videre. Helsesekretærens oppgaver er å utlevere det legen har gjort klart til pasienten og å innkreve betalingen legen har bestemt oppgaven koster. Du skjønner leger lever av å hjelpe pasientene sine, de driver ikke gratis veldedighetsarbeid. 

Anonymkode: cc662...218

• Liker 1
Skrevet

Du skjønte vel ingenting av innlegget. Les igjen. 

Skrevet

Hva kosta det og hva er det? Resept eller?

Skrevet

Hver gang jeg har vært hos denne legesekretæren har hun avvist meg. Har alvorlig sykdom som gjør at jeg må ringe legekontoret litt ofte og hun er ofte nedlatende og frekk i tonen. Dette var jeg lei og tok opp med ledelsen. Var hos hun igjen og da var jeg redd hun skulle plotte inn noe som ikke skulle plottes inn. 

Skrevet

Det koster vel 50 kr for å få ut et brev.  De færreste tar seg betalt for dette etter min erfaring.  Men de er altså i sin fulle rett til å ta betalt og burde gjøre det. 

Skrevet

Vil ikke utdype saken no mer. Takk for svar. Skjønner bare ikke hva det er med enkelte folk som klarer å dra ut tusen meninger ut fra et innlegg. Hadet så bra. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg klar over at man skal betale for ekstra tjenester har null problemer med det. Ble bare litt konspiratorisk til denne dama og derfor opprettet jeg denne tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: bdd0a...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catliner skrev:

Nå er jeg klar over at man skal betale for ekstra tjenester har null problemer med det. Ble bare litt konspiratorisk til denne dama og derfor opprettet jeg denne tråden. 

Leger blir stadig grådigere og vil ha betalt for hver minste tjeneste de gjør for pasientene. Alle slike tjenester (resepter, brev, søknader, journalutskrifter etc) burde være gratis, etter som pasientene allerede betaler dyrt for konsultasjonene hos legen.

Anonymkode: 573fe...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjefen som bestemmer dette.

Og de skal ta seg betalt for dette. Alle monner drar.

På sykehus skal man også egentlig plotte inn alt av sykemeldinger osv.
De får ikke betalt av innlagte pasienter, men får det igjen fra staten, men

de som er polikliniske betaler egenandeler.
Dessverre har vi fått for dårlig opplæring i dette på min avdeling (sykehus) - så det blir dessverre sjeldent plottet inn, så vi taper noen en del penger på dette :( 

Anonymkode: cd795...ebe

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leger blir stadig grådigere og vil ha betalt for hver minste tjeneste de gjør for pasientene. Alle slike tjenester (resepter, brev, søknader, journalutskrifter etc) burde være gratis, etter som pasientene allerede betaler dyrt for konsultasjonene hos legen.

E-resept på faste medisiner koster ingenting for meg. Eller jo 12 kr om jeg sender sms

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette bestemmer ikke legene selv. Geez...

https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester

Anonymkode: afdd4...745

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ehm, dersom man kun ser på egenandelen som pasientene betaler, så er det jammen meg ikke mye man betaler. 
152,- er vanlig egenandel. 
En synstest hos optiker koster mellom 450 og 700,-. 
Prisen pasienter betaler for konsultasjon dekker ikke engang lønn til en lege, langt mindre husleie, nødvendig utstyr, og andre faste utgifter som ett legekontor har. 

Anonymkode: ecab3...7c6

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er frekt og ekkelt med å måte betale for tjenester kegen utfører? Legesekretærer finnes knapt på legekontor lengre. Alt hjelpepersonellet jobberbetter instruks fra legene som delegerer oppgaver videre. Helsesekretærens oppgaver er å utlevere det legen har gjort klart til pasienten og å innkreve betalingen legen har bestemt oppgaven koster. Du skjønner leger lever av å hjelpe pasientene sine, de driver ikke gratis veldedighetsarbeid. 

Anonymkode: cc662...218

Les innlegget en gang til 😊

Anonymkode: b9082...74b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...