AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Nå er jeg så forvirret og fortvilet at jeg snart ikke orker mer. Så dersom noen har gode råd eller innspill så tar jeg gjerne imot! Tror jeg har mistet min evne til å tenke selv oppi alt dette.. Forrige menstruasjon var 8. nov, og jeg ventet mens mellom 7-9. desember. Midt i syklusen tok jeg eggløsningstest, og de var positive og viste dermed eggløsning. Ved forventet mens kom ingenting, og jeg tok en eggløsningstest fredag 9. desember. EL-test var det eneste jeg hadde hjemme, og hadde hørt at den kunne brukes som en slags pekepinn. Den var positiv, og den helga tok jeg både EL-test og graviditetstester. EL-testene var positive, gr.-testene negative. Jeg ventet derfor til uken etter, og tok ny gr.-test torsdag 15. desember, som også var negativ. I julen la jeg hele greia bort og tenkte at dette ikke var noen graviditet. I romjulen tok jeg enda en ny som var negativ. I går så jeg at jeg hadde fått en liten blødning, og var veldig fornøyd med det! Var glad for å endelig ha fått et svar og noe å forholde meg til, og tenkte at da kan vi jo starte prøvingen igjen om et par uker med ny sjanse. Men det viste seg at den forsvant like fort som den kom, og mengden var veldig liten. Etter dobesøk tørket jeg med godt og etter det var det ingenting mer. Tenkte å dra til lege i morgen, for dette klarer jeg ikke å finne ut av selv. Vil likevel høre om noen har samme erfaringer eller kanskje noen innspill? Forventer ingen graviditet, og synes det er rart at EL-testene skal være positive med to ukers mellomrom innenfor samme periode? Hele perioden siden forventet mens til nå har jeg hatt små "knip" eller murringer i magen, ikke sterke nok til å være menstruasjonssmerter slik jeg er vandt med, men heller ikke svake nok til å bli oversett. Håper noen kloke damer kan hjelpe meg! Vi har forresten vært prøvere i omlag 9 mnd. Anonymkode: 99fac...fc6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Har du vanligvis stabil syklus? Hadde du vært gravid burde det slått ut på en graviditetstest nå, men du kan jo be om en blodprøve hos fastlegen for sikkerhets skyld. Det hender at syklusen plutselig endrer seg litt, men i og med at du bare fikk en liten blødning og ikke vanlig mens ville jeg fått det sjekket ut Anonymkode: 74653...09d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Lurer også på om du har stabil syklus eller har hatt kluss før i prøveperiodene? Du kan ha flere positive eggløsningstester i én syklus, dersom kroppen prøver, men ikke lykkes med eggløsningen fordi LH-toppen som eggløsningstesten slår ut på ligger like før eggløsning. Positiv eggløsningstest er altså ikke en garanti for eggløsning, men en garanti for mest vertile dager i en syklus og sannsynlig eggløsning. Ville bare ventet å sett om menstruasjonen kommer på ordentlig nå, evt fortsatt å teste med eggløsningtest. Anonymkode: ee106...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå