AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #41 Skrevet 6. mai 2017 På 1/3/2017 den 15.36, AnonymBruker skrev: prøver å finne et navn som passer til ellisiv. syns det er veldig vanskelig. forslag?:) Anonymkode: aaa42...235 Alv Omen Gretchen Alosrin Celina Camilla Krusillio Kraslpiu Anonymkode: ddc49...488
Gjest Sanne__ Skrevet 6. mai 2017 #42 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, Jacklost skrev: Hvorfor det? Det er da en ærlig sak å mene det. Noen navn liker man, andre ikke. Jeg synest også det er et veldig fælt navn. Ja jeg hører du mener det og da er det maktpåliggende å si det.
Ardwinna Skrevet 6. mai 2017 #43 Skrevet 6. mai 2017 Ellisiv Ine. Da blir det nesten et nytt navn: Ellisivine Eller: Ina Ellisiv. Nei jeg tror jeg holder meg til et forslag lenger opp: Ellisiv Marie. Klinger fint og passer sammen, men da synes jef det er viktig at Marie uttales med stum e og med trykk på i, altså mari. Eventuelt kan man bare skrive det Mari istedet for Marie. Ellisiv er allerede så dobbelt og tungt at veldig få navn høres fine ut sammen med det. Legger man til et navn blir det fort en følelse av at navnet er tredobbelt istedet for dobbelt, noe som blir tungvint å uttale.
Hurepoix Skrevet 6. mai 2017 #44 Skrevet 6. mai 2017 (endret) På 3.1.2017 den 17.32, Arabella skrev: Ellisiv, Elisiv Ellisiv, Elisiv og den norrøn (gammelnordisk) skrivemåten Elisif er opphavlig ei norrøn form av Elisabet. Den første en kjennner til, er kona til Harald Hardråde. Hun skal være født omkring år 1025. Elisabet kommer fra gresk og betyr 'gud er fullkommen'. Kilde: Kruken og Stemshaug: Norsk personnamnleksikon. 2. utg. 1995. Navnet er omtalt i de fleste norske navnebøker. 25.10.07 Den boka kan du bare brenne! Ellisiv er den norrøne formen av gammelrussisk / kirkeslavisk Elizaveta (i dag: Jelizaveta), den russiske formen av det bibelske navnet Elisabet (Johannes Døperens mor, Jomfru Marias søskenbarn eller fjernere slektning), som russisk selvsagt fikk via gresk (gresk-ortodoks kristendom og Det nye testamente), men navnet selv er hebraisk (Elisjeva), med betydningen "Gud er fullkommen" eller "Gud har sverget". Foreslår å kombinere med: Ellisiv Dragomira Ellisiv Alix Aud Ellisiv Ellisiv Filippa Ellisiv Rosalia Vår Ellisiv Ellisiv Altea Ellisiv Carmencita Ellisiv Matilda Ellisiv Margrete Ellisiv Karolina Endret 6. mai 2017 av Hurepoix
Pringle Skrevet 6. mai 2017 #45 Skrevet 6. mai 2017 Når det første navnet er så langt/tungt, må det rime hvis det skal være ett navn til. Jeg foreslår Ellisiv Impulsiv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå