Gå til innhold

Kjøkken

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestillt dette kjøkkenet http://www.dnkas.no/kjokken18.htm

Problemet er nå å bestemme seg for gulv og hva vi skal ha mellom kjøkkenbenken og overskapene.

Det er godt med lys på kjøkkenet (to store vinduer), men vi er likevel litt redd for at det skal bli for mørkt. Vi liker ikke de helt lyse tregulvene som lønn og bøk.

Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med noen lyse og fine fliser. Fliser er geniale på kjøkkenet for de er lette å vaske, og tåler vann i motsetning til eks. parkett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Fliser hadde nok sikkert blitt fint. Vi har vel egentlig vært inne på tanken.

MEN nå har vi utvidet døråpningen mellom stue og kjøkken, og hadde egentlig planer om å legge samme gulv i begge rommene, slik at det blir en helhet i leiligheten. (jeg burde kanskje sagt dette med en gang)

Kanskje vi skal revurdere det?? Vi får tenke på det. Det er jo veldig stilig og praktisk med fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke valgt fliser. Har hatt fliser tidligere og har stengulv nå. Begge deler er hardt å gå på, og mister man ting på gulvet må man regne med at de går i stykker. Det er ihvertfall upraktisk hvis man har små barn.

Tebk også på at fliser krever varmekabler - helst med en lunk på hele året, ellers blir det kaldt og utrivelig.

Jeg ville ha kikket på Pergo eller Alloc sine flisimitasjoner i laminat. De skal tåle litt mer enn vanlig laminatgulv og er veldig stilige.

ehhhh... hvis du skal ha samme gulv både i kjøkken og stue var kanskje ikke det verdens beste ide... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte navnet på kjøkkenet. :-) Vi holder og på å se på gulv. Det er ikke lett. Vi såg på laminat i flisemønster. Det er stillig. Så har vi sett på pæretre, litt lysere en kirsebærtre. Får se når det nærmer seg handling. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville hatt lyse/ offwhite eller lys grå glassmosaikk fliser mellom benk og overskap (tre ulike duse nyanser av samme farge skaper en fin overflate, har det selv)

På gulvet ville jeg gått for en matchende kirsebærparkett hvis du absolutt ikke vil ha et lyst gulv.

Eik og kirsebærfarget innredning passer etter mitt syn ikke sammen. Oljet gulv på kjøkkenet ville jeg styrt laaangt unna... et h....... og holde pent, (flekker av feks. kaffe, rødvin etc. kan lett bli permanente) mye vedlikehold og tungt å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...