Gå til innhold

Tips til en tørketrommel som tørker ferdig klærne 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kjøpt en Samsung vaskemaskin med "sort" dør. Ville derfor kjøpe en tørketrommel fra samme merke, med sort dør. MEN jeg leste på kundeomtalene at denne da ikke tørket noe bra! Selv på skaptørt program. Begynte å lese diverse kundeomtaler på forskjellige tromler, og de skriver sort sett det samme. Så da lurer jeg rett og slett på hva slags tromler dere har? :) Føler dere at klærne blir tørre nok til å legges i skapet?

Videoannonse
Annonse
Gjest canacas
Skrevet

Jeg har Grundig, med sort dør ( :P ), den tørker helt tørt, jeg legger i alle fall alt i skapet med en gang. Det hender jeg har noen plagg som trenger et par minutter ekstra (tykke sokker), men sengetøy og håndklær går rett i skapet. 

Skrevet

Vi har noe tysk merke Schuls eller noe slikt. Så lenge man ikke legger altfor mye klær i den, så blir det skaptørrt.

Skrevet
3 minutter siden, canacas skrev:

Jeg har Grundig, med sort dør ( :P ), den tørker helt tørt, jeg legger i alle fall alt i skapet med en gang. Det hender jeg har noen plagg som trenger et par minutter ekstra (tykke sokker), men sengetøy og håndklær går rett i skapet. 

Fantastisk! Takk for svar :) 

Skrevet
2 minutter siden, Leavemealone skrev:

Vi har noe tysk merke Schuls eller noe slikt. Så lenge man ikke legger altfor mye klær i den, så blir det skaptørrt.

Å, takk! :) 

Skrevet

Jeg har også samsung med svart dør, som tørker helt tørt (så lenge man bruker riktig innstilling selvfølgelig). Det er den som er kombinert vask og tørk som har dårlig omtale, ihvertfall når jeg kjøpte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samsung med sort/blå dør (kjøpt for ett år siden) og den tørker helt tørt, men det nytter ikke med "skaptørt" om man har en hel vask inni. Skal jeg tørke en full vask så tar jeg på "varmluft" og 90 minutter, da blir det tørt.

Hadde forøvrig en repratør på trommelen her i går. Han viste meg en sølvpinne/dutt som man ser om man lyser ned der losamleren skal være (stikk hodet litt inn og titt nedi )...den må ikke være full av støv for at tøyet skal bli helt tørt (varmesensor).

Han tipset om å rense filteret og det "gitteret" bak filteret også...blir det for mye lo der og fuktighet så blir ikke tøyet tørt og det kan resultere i at trommelen tror den er varmere enn den er og slår seg av før den skal/ sikring ryker (HE error).

• Liker 3
Skrevet

Mine klær blir knusktrørre. Har en eletrolux. Superfornøyd.

Skrevet
På 4.1.2017 den 20.45, Littlewife skrev:

Mine klær blir knusktrørre. Har en eletrolux. Superfornøyd.

Har også tørketrommel fra Electrolux, men har erfart med håndkler at det ikke alltid blir helt skaptørt. Er litt sånn "småfukt" på håndklene enkelte ganger. Har du erfart noe lingnende? Eller dere andre her?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gammel samsung (hvit dør) og den tørker helt tørt imponerende mengder sengetøy og hånklær - men på "helt tørt bomull" program. De andre programmene, som syntetisk, eller skjorter, eller strykerfritt bla annet, er vel kanskje ikke ment å tørke helt tørt? De tørker ikke helt tørt. Men klarne blir jo da fortsatt myke , bare mindre rynkete :-) 

Anonymkode: aee64...e62

Skrevet

Jeg har kondenstørketrommel Samsung, tre år gammel. Med gjennomsiktig dør. Det er sikkert den største dritten på markedet. Ryker den engang til nå så kan jeg søke om å heve kjøpet.

Jeg skal holde meg borte fra Samsung vask og tørkemaskiner resten av livet!

AnonymBruker
Skrevet
På 4. januar 2017 den 17.10, lisse skrev:

Jeg har samsung med sort/blå dør (kjøpt for ett år siden) og den tørker helt tørt, men det nytter ikke med "skaptørt" om man har en hel vask inni. Skal jeg tørke en full vask så tar jeg på "varmluft" og 90 minutter, da blir det tørt.

Hadde forøvrig en repratør på trommelen her i går. Han viste meg en sølvpinne/dutt som man ser om man lyser ned der losamleren skal være (stikk hodet litt inn og titt nedi )...den må ikke være full av støv for at tøyet skal bli helt tørt (varmesensor).

Han tipset om å rense filteret og det "gitteret" bak filteret også...blir det for mye lo der og fuktighet så blir ikke tøyet tørt og det kan resultere i at trommelen tror den er varmere enn den er og slår seg av før den skal/ sikring ryker (HE error).

TAKK! Jeg styrt så mye med tørketrommelen hjemme som plutselig ikke vil tørke klærne ordentlig, men varmesensor har jeg ikke tenkt på,. Håper jeg finner en sånn full av støv så er problemet løst :P 

Anonymkode: 7e334...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...