AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #21 Del Skrevet 4. januar 2017 Siden vi ikke har gjesterom, så forventer jeg at de ( kanskje etter litt instruksjon) rer opp sovesofaen etter seg. Ellers forventer jeg ikke så mye av gjester. Syntes det er stas å lage middag til dem og være vertinne Anonymkode: 7d384...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2017 #22 Del Skrevet 4. januar 2017 På 3.1.2017 den 13.42, aghj skrev: Inspirert av en annen tråd her om den slappe julegjesten. Når du har gjester boende flere dager, for eksempel en småbarnsfamilier som kommer til besteforeldrene, hva forventer du at de skal bidra med sånn uoppfordret? Nada Niks og Ingenting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. januar 2017 #23 Del Skrevet 4. januar 2017 Om de skal bo i flere dager forventer jeg at de føler seg som hjemme. Hvilket betyr at de bidrar, og ikke tror de bor på hotell. Tilbyr seg å hjelpe med måltider, rydder opp etter seg, kanskje tar oppvasken uoppfordret etc. Og at rommet de bor på er ryddig når de drar. Og med "å føle seg hjemme" så mener jeg også at de føler de kan ta seg ei brødskive uten at de føler de må spørre om lov. Sett på kaffetraktern om du vil ha kaffe, ta deg en dusj uten å spør om lov. Og om de har små barn forventer jeg at de holder LITT kontroll på dem. Sånn, jeg forstår at barn er barn, men det er hyggelig om du stopper ungene i å kline bæsj ut over kjøkkentapetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #24 Del Skrevet 4. januar 2017 At de rydder opp etter seg selv, noe jeg anser som normal folkeskikk. Dvs å sette skitten oppvask i maskinen og ikke slenge skitne klær over alt. Annet husarbeid skal da ikke gjester drive med. Da må det være svært nære venner man stadig er på besøk hos. Maten lager jeg hver dag uansett til familien, så det gjør jeg selv. Men jeg lager som oftest maten hos venner og (har nok pittelitt med at jeg er hakket flinkere på kjøkkenet enn venner). Ellers er ikke små barn velkomne her, da besøker jeg de. Det passer best praktisk slik. Jeg betaler for maten, da jeg krever at de skal følge visse regler på det området (jeg vil slappe av på mitt kjøkken uten å tenke på mulig overføring av allergener). Men de må kjøpe alkoholholdig drikke selv om de vil ha vin til maten. Foreldre blir det noe annet med. Særlig når de blir oppi åra. Da hjelper man mye til, og skulle bare mangle. Anonymkode: 1119d...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilunich Skrevet 6. januar 2017 #25 Del Skrevet 6. januar 2017 Forventer at de slapper av, føler seg hjemme - håper at de vil gjøre litt hyggelig ut av kveldene og at man kan kose seg med litt vin og kortspill feks. jeg vil I K K E at gjester vasker eller noe! De må veldig gjerne holde tingene sine på gjesterommet og ikke strødd rundt i fellesområdene , men ellers.. ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 7. januar 2017 #26 Del Skrevet 7. januar 2017 Forventer ikke så mye egentlig.. jeg er vant til at besøket jeg har er veldig hjelpsomme. Har ofte ei venninne på overnatting, hun studerer og må ofte hit jeg bor på undervisning her. Hun ordner alltid gjesterommet selv og rydder opp etter seg. Gjester ellers er også med å lage mat, det er jo mer hyggelig å lage mat sammen enn om en ligger på sofaen og later seg. Forventer egentlig mest at de hygger seg og er her forde de har lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #27 Del Skrevet 7. januar 2017 Kommer litt an på hvilket forhold jeg har til dem. Om det er snakk om å rydde etter en rotete småbarnsfamilie kan det kanskje være litt kjedelig at de ikke rydder noe. De trenger ikke rydde så masse mens de er der, men hadde vært fint om de rydder det verste dagen de reise. Hadde vært fint med hjelp til oppvaskmaskinen (sette inn og ta ut). Liker ikke lage mat og er ikke god på det, så der måtte vi ha byttet litt på det, tror jeg Anonymkode: dc0be...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2017 #28 Del Skrevet 7. januar 2017 På 3. januar 2017 den 14.41, aghj skrev: Enn å dekke frokostbordet? Støvsuge? Ta av sengene før de drar igjen å legge i skittentøyskurv? Koke kaffe og servere? Forventer dere at de skal handle mat? Kommer an på hva slags gjester man har. Men ja, bor de i noen dager, så gjør ikke ting seg av seg selv, og det er ikke riktig at kun en person skal gjøre alt husarbeid og gå og rydde opp etter de. Kast søppel i søpla, sett på plass tallerkener og bestikk, rydde opp etter seg på badet etc. er et minste en gjest som bor over flere dager, kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 7. januar 2017 #29 Del Skrevet 7. januar 2017 Ikke så veldig mye egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå