Ella Grisella Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 (endret) Hei! Jeg har begynt å lage en liste over bøker jeg må lese i 2017. Jeg er egentlig veldig glad i å lese, men har lest så lite de siste årene. Et av mine nyttårsforsett var å lese mer! Bøker jeg liker: Boktyven, et helt halvt år, Hele livet på en dag, Alle av Erlend Loe... Er det noen som har noen tips til listen min? Bokliste: En liste for livet Historier om trøst Etter deg Paris for én Arv og miljø Kaninjegeren Ooops... Kan moderator flytte denne tråden til Kultur, Litteratur og musikk tro? Jeg bomma litt Endret 3. januar 2017 av Ella Grisella Postet feil sted
Ella Grisella Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #2 Skrevet 3. januar 2017 Ingen som vil anbefale meg en bok?:o
Miss_Sunshine* Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Nå har jeg kun lest "Et helt halvt år" av de du ramser opp av bøker du liker, og jeg skal ikke skryte på meg å ha lest så fryktelig mange bøker sånn generelt, men jeg kan jo alltids komme med et par anbefalinger (ikke skyt meg om de blir helt skivebom, da ) "Mormor hilser og sier unnskyld" av Fredrik Backman. Ikke bare den beste boka jeg leste i fjor, men trolig den beste boka jeg har lest noen gang! "En mann ved navn Ove" av samme forfatter anbefales også på det sterkeste! "Innsirkling" (1) av Carl Frode Tiller og "Blomstenes hemmelige språk" av Vanessa Diffenbaugh var to bøker som jeg på forhånd ikke hadde særlig store forventninger til, men som jeg likte kjempegodt, og var sånne bøker som jeg ble gående å tenke på lenge etter at jeg hadde lest dem.(Bør vel kanskje legge til at ingen jeg kjenner som har lest den har klart å fullføre sistnevnte bok, fordi de synes den er så kjedelig, så jeg tror egentlig jeg er ganske så alene om å like den ) Bøker som ikke nødvendigvis gjorde sånn ekstremt inntrykk i ettertid, men som jeg koste meg skikkelig med mens jeg leste var "Den siste festen" av Liane Moriarty og "Du elsket alltid havet" av Lucy Clarke. Lettleste, morsomme, rørende og spennende begge to. Av krim så vil jeg anbefale "Stolpesnø" av Marit Reiersgård. Fantastisk godt skrevet, og med et nokså troverdig plott, synes i alle fall jeg! Endret 5. januar 2017 av Miss_Sunshine*
Clarity Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Fordi du liker Lars Kepler, vil jeg anbefale deg å sjekke ut krimbøkene til Samuel Bjørk. Jeg har nettopp lest Det henger en engel alene i skogen og Uglen, begge bøkene var absolutt pageturnere i likhet med Kepler-bøkene
Ella Grisella Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2017 9 minutter siden, Clarity skrev: Fordi du liker Lars Kepler, vil jeg anbefale deg å sjekke ut krimbøkene til Samuel Bjørk. Jeg har nettopp lest Det henger en engel alene i skogen og Uglen, begge bøkene var absolutt pageturnere i likhet med Kepler-bøkene Tusen takk for tips! Legges i lista :D
Ella Grisella Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2017 41 minutter siden, Miss_Sunshine* skrev: Nå har jeg kun lest "Et helt halvt år" av de du ramser opp av bøker du liker, og jeg skal ikke skryte på meg å ha lest så fryktelig mange bøker sånn generelt, men jeg kan jo alltids komme med et par anbefalinger (ikke skyt meg om de blir helt skivebom, da ) "Mormor hilser og sier unnskyld" av Fredrik Backman. Ikke bare den beste boka jeg leste i fjor, men trolig den beste boka jeg har lest noen gang! "En mann ved navn Ove" av samme forfatter anbefales også på det sterkeste! "Innsirkling" (1) av Carl Frode Tiller og "Blomstenes hemmelige språk" av Vanessa Diffenbaugh var to bøker som jeg på forhånd ikke hadde særlig store forventninger til, men som jeg likte kjempegodt, og var sånne bøker som jeg ble gående å tenke på lenge etter at jeg hadde lest dem.(Bør vel kanskje legge til at ingen jeg kjenner som har lest den har klart å fullføre sistnevnte bok, fordi de synes den er så kjedelig, så jeg tror egentlig jeg er ganske så alene om å like den ) Bøker som ikke nødvendigvis gjorde sånn ekstremt inntrykk i ettertid, men som jeg koste meg skikkelig med mens jeg leste var "Den siste festen" av Liane Moriarty og "Du elsket alltid havet" av Lucy Clarke. Lettleste, morsomme, rørende og spennende begge to. Av krim så vil jeg anbefale "Stolpesnø" av Marit Reiersgård. Fantastisk godt skrevet, og med et nokså troverdig plott, synes i alle fall jeg! Takk! Ble spesielt nysgjerrig på Mormor hilser og sier Unnskyld. Skal også sjekke ut de andre 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Blåmandag av NICCI FRENCH Søstrene Boleyn av Philippa Gregory og alle bøkene av Johan Tehorin. Saras nøkkel Bok av Tatiana de Rosnay
Persephone Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 50 minutter siden, Miss_Sunshine* skrev: "Innsirkling" (1) av Carl Frode Tiller og "Blomstenes hemmelige språk" av Vanessa Diffenbaugh var to bøker som jeg på forhånd ikke hadde særlig store forventninger til, men som jeg likte kjempegodt, og var sånne bøker som jeg ble gående å tenke på lenge etter at jeg hadde lest dem.(Bør vel kanskje legge til at ingen jeg kjenner som har lest den har klart å fullføre sistnevnte bok, fordi de synes den er så kjedelig, så jeg tror egentlig jeg er ganske så alene om å like den ) Innsirkling 1, 2 og 3 er nok noen av bøkene jeg har lest som i ettertid har gitt et størst inntrykk. De er virkelig helt magiske på en overraskende måte. Jeg ble så oppsatt på å finne ut mer om David og forstå hvem dette mennesket var, og det var så morsomt å se hvordan forskjellige mennesker i livet hans så ham på forskjellige måter. De kan virkelig anbefales!
♥Missy♥ Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Hiv deg rundt og les Gert Nygårdshaug. Kan aldri anbefales nok. Den er en av de beste bøkene jeg har lest, og endel av en trilogi. Jeg personlig synes dette er den beste boka i serien. Boken jeg snakker om heter Mengele Zoo, og er en økologisk krimbok. Den er gripende fra første side, og tar tak i store spørsmål. Jeg er sikker på at hvis du liker den, så kommer du til å ha den med deg lenge. Ellers anbefaler jeg "Kledd Naken" av Agnes Lovise Matre, en lettlest bok med en sterk historie "Idas Dans" av Gunnhild Corwin - En mors beretning og å følge sin dødsyke datter til livets slutt, sterk. Håper det hjalp :D
Rumle Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er også veldig glad i Erlends Loe's univers Har du lest Kollektivt selvmord av Artu Paasilinna? Den var fantastisk bra, og litt i samme stil som en del av Loe's bøker Han har mange flere utgivelser, men den er den eneste jeg har lest så langt.
Rumle Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Leif Panduro kan jeg også anbefale, men han er ikke så lett å få tak i nyutgivelser av.
GratefulOctopus Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Støtter Gert Nygårdshaugs Mengele Zoo og de to andre bøkene i "Mino-trilogien". Har nettopp lest Hjertet er en ensom jeger av Carson McCullers, og den må absolutt anbefales.
Ella Grisella Skrevet 6. april 2017 Forfatter #13 Skrevet 6. april 2017 Takk for at du skrev i denne tråden igjen, GO! Jeg hadde forsømt dette nyttårsforsettet fullstendig :/ men nå føk jeg opp på biblioteket og lånte "Mormor hilser og sier unnskyld". Gleder meg til å begynne på den!! Neste bok på lista er Mengele Zoo😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå