Gå til innhold

Hvordan korrespondere meldinger med en date?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært i stiuasjoner før der det alltid var meg som startet den daglige dialogen på meldinger. Men fikk alltid svar. Jeg ble dumpet pga mangel på følelser for meg etter lang kontakt. Jeg vil ikke gjøre samme tabben igjen. 

Dersom dere har vært på en date , foreks søndagen? Jeg var på en date søndagen. Og så sier vedkommende at han er veldig interessert, og at han liker deg, og vil treffes igjen. Du samtykker, og pga at han var så tøff å tok intitativ til å si det så sender du ytterligere en bekreftelse på dette tilbake på melding etterpå. Dialogen var hyppig den søndagen på meldinger. Begge virket veldig interessert. Jeg har en jobb som gjorde at det passet seg best å treffes til helgen igjen, og han sier at han vil det. Mandagen så tok han ikke kontakt. Jeg skrev på slutten av dagen noen hyggelige ord. Han svarte. I dag har han heller ikke tatt kontakt, og jeg er redd for at han har mistet interessen...men jeg har bestemt meg for å ikke si noe som helst før han sier noe. Er det riktig av meg? Hvordan ville du handlet i denne situasjonen?  Obs: er mulig meg som har "signaler" på for ingenting. 

Jeg skriver ikke med andre menn. Holder meg til en date om gangen for å ha det mest mulig ryddig. 

Endret av Sportysmile
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Adler?

Anonymkode: c02aa...16a

AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig å være i den startfasen hvor man ikke kan la være å tekste hverandre hele tida døgnet rundt. La han savne deg litt. Det er bra for dere. :)

Anonymkode: 4cda8...c70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver også og dater en fyr. Uansett de gangene jeg føler at nå har jeg tatt initiativ til å skrive meldinger først flere ganger på rad avventer jeg og ser. Hittil har han da alltid sendt en melding med spørsmål om hvordan jeg har det e.l. Det er på en måte min lille test på om han faktisk er litt interessert, at han ikke svarer på mine meldinger bare for å være høflig.  

Anonymkode: aeedc...998

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er så deilig å være i den startfasen hvor man ikke kan la være å tekste hverandre hele tida døgnet rundt. La han savne deg litt. Det er bra for dere. :)

Anonymkode: 4cda8...c70

Jeg kunne ønske at han tekstet meg døgnet rundt. Men nei.. Han har avtalt å treffe meg til helgen, men jeg føler at han virker helt unteressert nå for jeg tenker at hvis en person er virkelig interessert så vil han tekste. Men tekster jeg først nå så vil jeg føle meg som masete. Mener at det er hans tur. Siste jeg vil er å mase :) 

Gjest canacas
Skrevet

Det beste med å ikke date er å slippe alle disse frustrasjonene... Det knyter seg litt kjenner jeg :laugh:

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Sportysmile skrev:

Jeg kunne ønske at han tekstet meg døgnet rundt. Men nei.. Han har avtalt å treffe meg til helgen, men jeg føler at han virker helt unteressert nå for jeg tenker at hvis en person er virkelig interessert så vil han tekste. Men tekster jeg først nå så vil jeg føle meg som masete. Mener at det er hans tur. Siste jeg vil er å mase :) 

Men dere skal jo møtes, til helgen! Har dere avtalt tid og sted? Hvis ikke; send melding og gjør det. Når det er gjort; legg det til side og lev livet ditt som normalt - dere møtes til helgen! :) 

Gjest Newroz
Skrevet

Åh, jeg syns alltid det er så vanskelig! Jeg er en sånn person som går fullt og helt inn, og kunne egentlig sendt meldinger hver dag, og alltid først, uten at det hadde brydd meg noe. Men, så har jeg jo lest alle disse tipsene og rådene, så jeg prøver å holde meg i skinnet og lar være å ta kontakt hele tiden. Lar det være opp til han å sende meldinger innimellom, bruker litt lang tid på å svare osv. Det vrenger seg inni meg når jeg gjør det, men jeg vil jo gjøre alt riktig :( 

Nåja, jeg vet ikke om dette var et råd, heller kanskje en liten utblåsning, men jeg gjør i hvert fall det de fleste råder en til: Prøver og ikke være for pågående. 

Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Men dere skal jo møtes, til helgen! Har dere avtalt tid og sted? Hvis ikke; send melding og gjør det. Når det er gjort; legg det til side og lev livet ditt som normalt - dere møtes til helgen! :) 

Jeg skrev når det passet for meg tidligere. Da skrev han ingen svar på det. Og så skrev han bare at han gledet seg til å treffes til helgen. Jeg vil ikke være masete. Og samtidig så ser jeg på det som negativt at han ble så stille. Men kanskje det ikke er noe negativt i det. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sportysmile skrev:

Jeg skrev når det passet for meg tidligere. Da skrev han ingen svar på det. Og så skrev han bare at han gledet seg til å treffes til helgen. Jeg vil ikke være masete. Og samtidig så ser jeg på det som negativt at han ble så stille. Men kanskje det ikke er noe negativt i det. :) 

Vent til han tar initiativ nå. Han ville jo ikke foreslått å møtes igjen om ikke han likte deg. Jeg er en sånn type som synes for mye teksting kan bli veldig slitsomt, da jeg har nok å foreta meg sånn ellers. Kan hende han synes det er bedre å vente til dere er sammen, da må du nesten bare godta det. Jeg kan bli veldig lei hvis noen fortsetter å sende masse meldinger.

Anonymkode: ede04...abd

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Det er viktig å huske på at alle har liv å ivareta, liv som var der før dere møttes. Noen er flinke til å sjonglere alt (jeg er en av de), mens andre må fokusere på det de gjør der og da. 

Du er nødt til å få et eksakt tidspunkt forresten. Så ta kontakt nå, gjerne med forslag til sted og tid. Og når avtalen er gjort, la han være frem til dere skal treffes. (Om ikke han kaster seg på med meldinger da :P )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke slike spill og slikt tull, om jeg vil sende en melding sender jeg en melding. Om han aldri fortsetter samtalen eller tar initiativ så skjønner man jo uansett hvor man har han. Kan helt ærlig si jeg ikke har veldig mye erfaring når det kommer til dating, bare datet en mann, og han dater jeg fremdeles. Etter vår første date sendte jeg melding i det jeg kom inn døren så og si og sa det var veldig hyggelig å møte han + noe internt fra daten. Fikk svar med en gang. Har sikkert sagt en helt haug med "ulovlige" ting også, men om jeg skremmer han bort av å formulere meg litt feil eller skrive noe teit så var han ikke særlig interessert uansett. Jeg gidder ikke prøve å være noen andre enn meg selv, misforstå meg rett, jeg jobber alltid med å bli en bedre versjon av meg selv, men jeg gidder ikke spille spill og late som jeg er noe jeg ikke er. Ikke overtenk, ha det gøy og flyt med bare, tror menn også syntes det er deilig å måtte slippe spill og slikt tull.

Anonymkode: 458ad...ae2

• Liker 9
Skrevet

Vent til han tar initiativ nå. Han ville jo ikke foreslått å møtes igjen om ikke han likte deg. Jeg er en sånn type som synes for mye teksting kan bli veldig slitsomt, da jeg har nok å foreta meg sånn ellers. Kan hende han synes det er bedre å vente til dere er sammen, da må du nesten bare godta det. Jeg kan bli veldig lei hvis noen fortsetter å sende masse meldinger.

Det er det jeg er redd for. Dersom jeg begynner å skrive: "jeg foreslår en tur på fjellet klokken 19 på fredagen". Så vil han kanskje bare føle at jeg maser, og bli sur. Jeg skrev hvilke dager jeg var ledig. Og klokkeslett, og sa at vi kan finne på noe en av disse dagene. Ja , sa han, og så sa han at han gledet seg. 

Han har jo allerede sagt at han liker meg. Men det kan jo skje ting som gjør at alt forandres. Han var veldig å skrive mye før, men etter treffet skriver han mindre. Men utifra hva han sa så virket han veldig interessert i meg. 

To alternativer: 

1. Vente til han tar kontakt igjen. 

2. Sette opp et forslag, og se hvordan han svarer på det. 

Jeg tror jeg går for punkt 1. :) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke slike spill og slikt tull, om jeg vil sende en melding sender jeg en melding. Om han aldri fortsetter samtalen eller tar initiativ så skjønner man jo uansett hvor man har han. Kan helt ærlig si jeg ikke har veldig mye erfaring når det kommer til dating, bare datet en mann, og han dater jeg fremdeles. Etter vår første date sendte jeg melding i det jeg kom inn døren så og si og sa det var veldig hyggelig å møte han + noe internt fra daten. Fikk svar med en gang. Har sikkert sagt en helt haug med "ulovlige" ting også, men om jeg skremmer han bort av å formulere meg litt feil eller skrive noe teit så var han ikke særlig interessert uansett. Jeg gidder ikke prøve å være noen andre enn meg selv, misforstå meg rett, jeg jobber alltid med å bli en bedre versjon av meg selv, men jeg gidder ikke spille spill og late som jeg er noe jeg ikke er. Ikke overtenk, ha det gøy og flyt med bare, tror menn også syntes det er deilig å måtte slippe spill og slikt tull.

Jeg vil ikke være masete. Det er det som er problemet. Men det er litt kjedelig å ikke vite nok om interessen hans. Mener at det er hans tur å ta kontakt nå. Han var flink til å ta kontakt før vi møttes. Det kan han nå og om han vil :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller absolutt ikke spill i å ikke svare på meldinger, men jeg jobber i en veldig travel jobb, hvor jeg er inn og ut av møter, og jeg har 7 ubesvarte anrop hver gang jeg løper fra møte til møte. Hvis man da i tillegg skal få først en melding som man tenker "den svarer jeg på om en halvtime" - men så glemmer man det litt, også får man en litt mer masete melding to timer etterpå, og hvis man istedenfor å vente med å gi et godt svar, så tolkes det som at man er sur hvis man svarer litt kjapt. Jeg tror "spillet" ofte ligger hos den som sitter å vurderer, den som ikke svarer kan hende bare har en mye mer travel hverdag enn den andre.

Det er det jeg er redd for. Dersom jeg begynner å skrive: "jeg foreslår en tur på fjellet klokken 19 på fredagen". Så vil han kanskje bare føle at jeg maser, og bli sur. Jeg skrev hvilke dager jeg var ledig. Og klokkeslett, og sa at vi kan finne på noe en av disse dagene. Ja , sa han, og så sa han at han gledet seg. 

Han har jo allerede sagt at han liker meg. Men det kan jo skje ting som gjør at alt forandres. Han var veldig å skrive mye før, men etter treffet skriver han mindre. Men utifra hva han sa så virket han veldig interessert i meg. 

To alternativer: 

Jeg ville gått for punkt 1. Han har ikke gjort noen indikasjoner på at han ikke liker deg. Som jeg nevner over her - noen mennesker er dårligere på å sjonglere flere ting, og svarer kanskje litt kort eller rart fordi de tenker på noe annet samtidig. Han kommer til å sende en melding med klokkeslett.

Om noe har forandret seg, så hjelper det ihvertfall ikke å sende flere meldinger: det er alltid ok å la ballen ligge litt hos den andre. Om du ikke hører noe på flere dager kan du jo selvfølgelig sende en ny melding, men jeg ville ventet litt og sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sportysmile skrev:

To alternativer: 

Kan jo hende han sitter å lurer på det samme. Hun sender meg ikke noe meldinger, kanskje hun ikke er interessert, tenk om jeg har vært for på... Men hun sa jo ja til å møtes... Kanskje jeg skal droppe å sende henne noe mer og se om hun sender meg melding først. Om hun ikke gjør det kan hun jo ikke være så interessert...

Ser du hvor jeg vil hen ;) Nå snakket dere sammen i går, men du kan jo sende han en melding i morgen der du enten setter opp et forslag som du sier (men la han ta styringen), eller snakker om noe mer trivielt, hvordan dagen hans har vært, om han skulle gjøre noe spesielt denne uken kan du spørre hvordan det gikk osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende han sitter å lurer på det samme. Hun sender meg ikke noe meldinger, kanskje hun ikke er interessert, tenk om jeg har vært for på... Men hun sa jo ja til å møtes... Kanskje jeg skal droppe å sende henne noe mer og se om hun sender meg melding først. Om hun ikke gjør det kan hun jo ikke være så interessert...

Ser du hvor jeg vil hen ;) Nå snakket dere sammen i går, men du kan jo sende han en melding i morgen der du enten setter opp et forslag som du sier (men la han ta styringen), eller snakker om noe mer trivielt, hvordan dagen hans har vært, om han skulle gjøre noe spesielt denne uken kan du spørre hvordan det gikk osv.

Nja, jeg tror nok at i 99% av tilfellene er det en kvinne som sitter å tenker sånn, og en mann som bare gjør det som føles naturlig. Menn får lov til å jakte, men kvinner skal liksom være litt hard to get. Sånn er det dessverre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var han som sa at han var veldig interessert i meg og at han ville treffes igjen så fort som mulig på slutten av treffet. 

Men det var meg som sendte melding først etter treffet. Og det var meg som sendte melding i går kveld fordi jeg synes stillheten var litt klein nå. Men derfor håper jeg på at han sender med melding i løpet av dagen iallefall. Vi har jo avtalt å møtes til helgen selv om vi ikke har et eksakt klokkeslett. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller absolutt ikke spill i å ikke svare på meldinger, men jeg jobber i en veldig travel jobb, hvor jeg er inn og ut av møter, og jeg har 7 ubesvarte anrop hver gang jeg løper fra møte til møte. Hvis man da i tillegg skal få først en melding som man tenker "den svarer jeg på om en halvtime" - men så glemmer man det litt, også får man en litt mer masete melding to timer etterpå, og hvis man istedenfor å vente med å gi et godt svar, så tolkes det som at man er sur hvis man svarer litt kjapt. Jeg tror "spillet" ofte ligger hos den som sitter å vurderer, den som ikke svarer kan hende bare har en mye mer travel hverdag enn den andre.

Jeg ville gått for punkt 1. Han har ikke gjort noen indikasjoner på at han ikke liker deg. Som jeg nevner over her - noen mennesker er dårligere på å sjonglere flere ting, og svarer kanskje litt kort eller rart fordi de tenker på noe annet samtidig. Han kommer til å sende en melding med klokkeslett.

Om noe har forandret seg, så hjelper det ihvertfall ikke å sende flere meldinger: det er alltid ok å la ballen ligge litt hos den andre. Om du ikke hører noe på flere dager kan du jo selvfølgelig sende en ny melding, men jeg ville ventet litt og sett.

Nei, du misforsto meg jo totalt... Jeg svarer ikke på meldinger om jeg er opptatt, og om jeg ikke har fått svar så sender jeg ikke en ny en. Jeg prøver å ha som regel at jeg bare har med mobilen på det jeg ellers ville hatt den med på og bare tar meg tid til å svare om jeg ville svart andre i samme situasjon. Altså, om jeg trener så sjekker jeg ikke mobilen underveis og svarer han om han har sendt noe.  Noen ganger svarer vi hverandre på sekundet, andre ganger kan det gå mange timer. Men greia er jo nettopp det at vi ikke blir usikre når det går mange timer før vi får svar, fordi vi vet at ingen av oss spiller spill og grunnen til at vi ikke svarer er fordi vi er opptatte. 

Jeg har aldri skrevet at hun skal overøse han med meldinger, men det er forskjell på å være den som tar kontakt først, og å være den eneste som tar noe kontakt. Om du sender melding og ikke får svar ligger så klart ballen hos han. Jeg som jente gjør meg tilgjengelig, men jeg lar han som mann styre. :) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ferie fra jobben så han har tid å skrive. Han jobber i en reisende jobb. 

Jeg går for punkt 1. Jeg mener det samme. Om noe har forandret seg så hjelper det overhodet ikke å sende flere meldinger. Da vil han bare oppleve meg som innpåsliten og masete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...