AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Tror det er på tide å vaske hunden min da hun har begynt å lukte mer hund enn "vanlig hund". Men er klin umulig å få det til. Hittil har jeg tatt en fuktig klut for å vaske av labbene dersom hun er veldig skitten etter tur. Trenger råd! Anonymkode: 1364f...84f
Tabris Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor er det klin umulig? Hvor stor er hunden? Hvis det er fordi hunden spreller og ikke vil f.eks i dusjen/er redd, så ville jeg jobbet med en gradvis tilvenning med godbiter. Uten at dusjen er på så kan du legge godbiter utenfor og inni dusjkabinettet og la henne spise dem. Belønn med ekstra mye godbiter om hun går inn i dusjen av seg selv. Ikke ta på henne, la henne gå ut når hun selv vil. Parallelt med dette kan du trene håndtering, dvs. at du kan gjøre de bevegelser med hendene i pelsen som om du vasker henne. Her også på samme måte - gå frem gradvis og belønn med godbiter. Hvis hun trekker seg unna, så har du gått for raskt frem. Gå frem så sakte at hun ikke blir redd og ikke trekker seg unna. 1
FantasDick Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Jeg dusjer han. Kler av meg, tar han med inn i dusjen, skyller med temperert vann, på med shampo, skummer opp og skyller av. Venter til han rister av seg det verste og så tørker jeg han litt med et håndkle før han løper villmann rundt i huset. Forrige hunden min var så stor at han måtte stå med hodet ut av dusjen eller sitte for å få plass, da stod jeg på utsiden. Samme prosedyre.
DysterPytten Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 (endret) Vasker han når han blir skitten. Han er til vanlig helt hvit, så det blir kanskje 1-2 ganger i mnd. Tar han med meg i dusjen, væter han, har i shampoo og gnir godt, balsam ved behov og så når han er ferdig får han Riste seg på badet og tørke seg, så tørker jeg han litt med et håndkle og så blir han fønet med en hundeføner og gredd. Dey tar 2-3 timer hver gang. Når han var mindre så hadde vi han i badekaret, men han er for tung til å bli løftet i det og veier sikkert 10 kg mer med masse vann i pelsen. Endret 3. januar 2017 av Cershae
makkapakka Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Mi forlanger å bli dusjet når hun har vært ute på tur særlig hvis pelsen er blitt våt eller hun har sand på labbene, altså har hun vært vandt til dusjing siden hun var valp og blitt avhengig av godt varmt vann etter en våt skitten og kald tur ute 3
tørkestativ Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Min er redd selve dusjhodet når det kommer vann ut. Løsningen ble å kjøpe en badebalje for babyer og fylle den med litt vann. Hadde en bøtte med rent vann og en kopp ved siden av. Brukte koppen og vannet i bøtta for å skylle ut shampoen. Nå har jeg flytta badebaljen inn i dusjen og kan dusje henne med dusjhodet uten problem
Cat92 Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har en liten hund så tar han med inn i dusjen med meg og vasker over han med såpe. Gjør det om han er skitten eller begynner å lukte hund.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Er alltid positiv, og tvinger han ikke. Om han har lyst til å snu og gå ut av dusjen før den er på så får han lov til det, men han må tilbake, dette sørger for at det ikke blir tvang og "panikk". Han hater å dusje, men går frivillig inn, da han vet at 9 av 10 tilfeller så vanker det ikke dusj, men godbiter. Gir han alltid en skikkelig godbit etterpå også samtidig som kabinettet og døra til badet er åpen Hadde en omplasseringshund tidligere som virkelig hatet å bli dusjet, hun satte seg på bakbeina og ble helt gal. Festet et langt bånd på henne, dro ikke i båndet i det hele tatt, men hver gang hun kom nærmere så strammet jeg det og slapp litt opp om hun rygget, det fungerte overraskende bra, og hun også gikk frivillig inn til slutt. Tror nøkkelordet er "frivillig tvang" og at dersom man tvinger dem vil det gjøre vondt verre. Anonymkode: 54792...88a
estrella Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Jeg dusjer han, kler av meg selv og hiver han inn. Han synes det er dritkjipt, men står nå nesten i ro. Tror han synes veldig synd i seg selv! Gjør det vel ca månedlig. Litt mer på sommeren, han lukter mer da. Eller hvis han har blitt veldig skitten (hvit pels). Livredd før føner, så tørker det jeg klarer før han kjemper for å komme seg ut av badet.. Da løper han tusen ganger frem og tilbake (har du da glemt å lukke døra til vaskerommet har han dratt ut all skittentøyet til du er ferdig å vaske seg selv...).
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 Har to relativt store pelsdotter.. Første månedene var begge skeptisk, men brukte litt frivillig tvang (som nevnt lenger opp), nå går begge inn i dusjen frivillig, elsker å bli dusjet og fønet(den ene kommer hver gang jeg føner håret selv også, og går ikke unna før han har fått en kjapp føn i luggen), og enda bedre: rase rundt i huset som villmenn etterpå Anonymkode: 55e16...619
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Glemte å legge til at jeg vasker de omtrent en gang i måneden, kanskje sjeldnere. Skyller ben og undersiden av magen ofte, da de er langhårete og lett blir skitne på tur. Anonymkode: 55e16...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå