Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang hatt en frisør som var sjalu av håret ditt og klippet det feil med vilje?  Jeg hadde hår nesten ned til rumpe og vil ha det litt gradert slik at det satt litt bedre.  Jeg sagt helt klart at jeg vil beholde lengden men at hun kunne klippe ca 5 cm for å få bort det dårlige hår.  Til slutt var lengden 20cm kortere, fortsatt ikke mye gradering og da har jeg funnet ut etter jeg klagde at hun også tynnet ut håret mitt "fordi det var så tykk".  Jeg er så utrolig lei meg. Har latt håret mitt vokse ut de siste 3 år og aldri bedt henne å tynne ut håret mitt da jeg har begynt å bli eldre og håret blitt tynnere med alders allerede.  

Nå tenker jeg at hun gjorde dette helt bevist.  Jeg går ikke tilbake ditt selvfølgelig, men lurte om dere på KG har noen gang hatt en frisør som ga blaffen i ønskene dine? 

Anonymkode: cb902...09d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hatt en frisør som var sjalu av håret ditt og klippet det feil med vilje?  Jeg hadde hår nesten ned til rumpe og vil ha det litt gradert slik at det satt litt bedre.  Jeg sagt helt klart at jeg vil beholde lengden men at hun kunne klippe ca 5 cm for å få bort det dårlige hår.  Til slutt var lengden 20cm kortere, fortsatt ikke mye gradering og da har jeg funnet ut etter jeg klagde at hun også tynnet ut håret mitt "fordi det var så tykk".  Jeg er så utrolig lei meg. Har latt håret mitt vokse ut de siste 3 år og aldri bedt henne å tynne ut håret mitt da jeg har begynt å bli eldre og håret blitt tynnere med alders allerede.  

Nå tenker jeg at hun gjorde dette helt bevist.  Jeg går ikke tilbake ditt selvfølgelig, men lurte om dere på KG har noen gang hatt en frisør som ga blaffen i ønskene dine? 

Har du hatt denne frisøren før?

Mulig hun er lærling om hun ser ung ut, og ut fra tabbene vedkommende har gjort?

Anonymkode: c5823...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei- helt ny- men skal ikke de si at det er lærling når du bestille?  Jeg betalt over 1000kr for hårklipp - håper virkelig det ikke var en lærling.  Salongen ser alltid veldig travelt ut med mange folk.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det er et mareritt å møte på slike frisører som tar sine egne kreative friheter underveis. 

Jeg har for øvrig hørt fra noen mannlige frisører at det er flere kvinner som går til dem på grunn av det du sier. Om det ligger noe i det vet jeg ikke, men du er hvertfall ikke den eneste som tenker i den retningen. 

Anonymkode: 33d47...c89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei- helt ny- men skal ikke de si at det er lærling når du bestille?  Jeg betalt over 1000kr for hårklipp - håper virkelig det ikke var en lærling.  Salongen ser alltid veldig travelt ut med mange folk.  

Gå aldri til henne igjen. Forhør deg om en ny frisør neste gang, som er kjent for å være dyktig og flink med kunder. Den travle salongen du beskriver, er oppskrift på trøbbel. Hold deg langt unna den!

I mellomtiden får du ta vitaminer for håret og stelle ekstra pent med det. Hodebunnsmassasje hører jeg skal øke blodsirkulasjonen og stimulere hårveksten. Det er mulig å bestille time for slikt, samtidig som du får eksklusive kurbehandlinger til håret :)

Klem til deg!

Anonymkode: c5823...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har hatt lærling som graderte feil vei... men det ble egentlig ganske kult :P 
men om dem ikke ga deg noe medhold når du klaget i salongen, så ta det videre til forbrukerrådet da.

Anonymkode: a2baa...b00

Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Ja, har fått det gjort flere ganger. Der de har klippet vekk nesten alt hår på fremsiden på sidene, så det har sett helt merkelig ut, og at de har tynnet ut det fordi "man må jo tynne det ut"... Og hvor de har endt opp meg å ta mange cm mer enn det de skulle. Har langt hår, og vil ikke at det skal herjes med. Kan ikke stole på tilfeldige frisører. 

Endret av MadameDeRosa
Gjest Margit Spat
Skrevet

Frisører lever i en konkurranseutsatt bransje, og ryktet om hvem som er bra og mindre bra går fort. Jeg kan derfor ikke med min beste (eller verste) vilje tro at det er mange av dem som gjør feil med vilje av ren misunnelse. Selvsagt kan de gjøre feil. Det kan alle mennesker i alle yrker. Men fordi de er misunnelige? Tvilsomt!
Tror heller at de aller aller fleste feilene handler om dårlig kommunikasjon. Ikke at det er bra, heller, altså! Frisøren bør være sikker på at han/hun har forstått hva kunden faktisk mener, og hvis kunden ber om noe som frisøren som fagperson og håndverker mener at tyder på urealistiske forventninger, så er det viktig at han/hun sier fra. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Kan frisører gjøre sånt om de ikke liker kunden, og ikke vil at kunden skal komme tilbake? Fikk en gang stripet håret uten vannstoff, slik at stripene ikke holdt, da frisøren vaska håret, rant det vann nedover hele ryggen min, og da jeg spurte om tips til å få satt opp håret, fikk jeg bare tips om å bruke Topsy-Tail (dette var i 2016, og Topsy-Tail er IKKE fint, og var populært på 80-90-tallet). 

Gjest Margit Spat
Skrevet
4 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Kan frisører gjøre sånt om de ikke liker kunden, og ikke vil at kunden skal komme tilbake? Fikk en gang stripet håret uten vannstoff, slik at stripene ikke holdt, da frisøren vaska håret, rant det vann nedover hele ryggen min, og da jeg spurte om tips til å få satt opp håret, fikk jeg bare tips om å bruke Topsy-Tail (dette var i 2016, og Topsy-Tail er IKKE fint, og var populært på 80-90-tallet). 

De KAN selvsagt gjøre det, men det er jo ingen vits i, så jeg tror du skal slå fra deg den tanken. Når en håndverker gjør feil, så har du jo reklamasjonsrett, og da må de gjøre om igjen jobben. Dermed har han/hun deg i stolen dobbelt så lenge.
Hvis man skal ta alle mistak så innmari personlig blir det ganske slitsomt i lengden. 

Skrevet

Problemet er at de klipper håret når det er vått, så de tar mye mer enn nødvendig av den grunn.  En som såvidt har tatt i en saks før, klipper derfor bedre, de gjør ikke håret vått først.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Evilposelos skrev:

Problemet er at de klipper håret når det er vått, så de tar mye mer enn nødvendig av den grunn.  En som såvidt har tatt i en saks før, klipper derfor bedre, de gjør ikke håret vått først.

Det er mange år siden sist håret mitt ble klippet da det var vått. Hverken da det hadde lengde nesten nedi korsryggen eller nå som det er en kort pixie.

En av frisørene i salongen der jeg går, fikk sparken etter gjentatte klager fra kunder om at hun klippet av for mye hår. Ung dame.

Anonymkode: 6bbdc...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke frisører skamklipper ut av sjalusi, men kanskje mangel på erfaring, tar seg friheter, og rett og slett ikke hører ordentlig etter på kunden. Selv har jeg naturlige korketrekkere, men når håret blir vått blir det naturligvis også rett. Frisører klipper hår når det er vått og retter ut håret med blåser etterpå. Da ser det kjempe flott og blankt ut, men etter egen vask et par dager senere ser manken min direkte skamklipt ut. Frisører ignorerer plent at jeg forteller dem at jeg har naturlige korketrekkere, og når håret mitt er i sin "naturlige" tilstand blir det bare masse ulike lengder etter frisørbesøk. 

Anonymkode: f5275...f63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å ja....Norge er full av syke frisører. Var ei som prøvde å kutte av øret mitt. Sikkert pga perlen jeg hadde. Ta med vakt neste gang

Anonymkode: ff402...c01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siste frisøren jeg gikk til klippet av håret mer enn hun fikk beskjed om og var dritsur så lenge jeg satt i stolen, hun var ikke ung men heller lei av hele yrket. 

Forrige på den salongen skulle klippe pannelugg på meg men visste ikke hvor hun skulle stoppe så jeg hadde nesten pannelugg hodet rundt... 

En gang ble jeg skikkelig skamklipt av en frisør som hadde en jævli dårlig lørdag, istedenfor å gå tilbake og få enda mer frustrasjon, så gikk jeg med hestehale 1 år etterpå. Tror den frisøren la ned ikke så lenge etterpå

Anonymkode: 6e136...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som ikke er redd for håret mitt. Så når ejg har bedr frisører klippe av alt slitt, så sier de "du mener vel bare 3-5 cm". Nei sier jeg og ber de ta 10-20cm. De hyler jo av glede for jeg ikke er nazi på lengden. Hører det av flere. De er nok tidvis lei av jenter som bare skal stusse hele tiden. 

Anonymkode: 65815...1e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er misunnelse vet jeg ikke. Men har sluttet helt å gå til frisør pga. slikt. Har alltid bedt om helt enkle og standard frisyrer, eller bare stuss og naturlige highlights, allikevel har det aldri blitt riktig (ofte slik at neste frisør har kommentert det dårlige arbedet til den forrige, uten at de selv var noe nevneverdig bedre).

En presterte å glemme(!) blekingen i håret mitt da hun stripet det, kom plutselig løpende til stolen min og lagde noen skrekkslagne grimaser mens hun fjerne folien... Og allikevel nektet for at hun hadde gjort noen feil når jeg sto der med tjukke, gule sebrastriper i håret og klager. Virker ikke som det er noe standard, men at alle med utdanning bare for holde på som de vil, til de selv blir lei av å klippe hår til tross for all sin kunstneriske frihet. :P

Har lært meg å klippe det ganske pent selv da, må bare unngå for kort hår eller veldig rette frisyrer, så blir det ihvertfall ikke verre enn da jeg gikk til frisør. Sparer jo masse penger også.

Anonymkode: 339ed...861

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat deg samme har skjedd meg mer en en gang TS!

Har som deg laangt hår, og det blir ofte klippet 20-30-40 cm mer enn det jeg ber om... (Bort)Forklaringen jeg da får er at "det trengtes syntes jeg" eller "det var for langt etter mitt skjønn" eller noe slikt vas. Og så når je har klippet mer enn det jeg har bestillt så krever de likevel full betaling ....

Anonymkode: 76338...e11

Gjest WeirdAlien
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som ikke er redd for håret mitt. Så når ejg har bedr frisører klippe av alt slitt, så sier de "du mener vel bare 3-5 cm". Nei sier jeg og ber de ta 10-20cm. De hyler jo av glede for jeg ikke er nazi på lengden. Hører det av flere. De er nok tidvis lei av jenter som bare skal stusse hele tiden. 

Det synes jeg at frisører skal kunne tåle. Jeg har langt hår og skal kun stusse. 10 cm skal ikke av. Hvis en frisør virkelig klager på det og mener det er teit at folk ikke vil klippe håret kortere bør de kanskje ikke arbeide i et yrke som har med andre mennesker å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett, så er det jo slik at man kjøper en tjeneste. Feks- jeg bestiller en 10 cm hårklipp. Og forventer å få det jeg har bestillt. 

Da blir det veldig feil om det du får er en 30 cm hårklipp, eller for mye/lite gradering osv fordi noen andre vil at du skal ha det.  

Mitt hår-jeg bestemmer. 

Anonymkode: 76338...e11

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...