AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Vi skal flytte til sommeren og må derfor søke barnehageplass for to av barna våre. Begge er så gamle at de har rett på plass, men er det noen som vet om kommunen tildeler plasser fortløpende også før søknadsfristen har gått ut, eller om de ikke ser på søknadene i det hele tatt før alle har kommet inn og fristen er utløpt? Vi ønsker oss i utgangspunktet plass i en bestemt bhg og jeg lurer på om sjansen er større dersom vi søker nå, eller om det ikke betyr noe så lenge vi søker før 1.mars? Et helt annet spm ang barnehage: Vår yngste skal på småbarnsavdeling, mens den eldste skal på storbarn. Den eldste har gått i den barnehagen vi tenker å søke på, tidligere, men da på småbarn. Nå er jeg litt i tvil om vi bør søke denne barnehagen på nytt eller om det ikke betyr så mye...Vi var godt fornøyde med den, men ikke så fornøyde at vi tenker det er det eneste alternativet. I tillegg ligger den litt mer avsides til ift arbeidsvei etc. Jeg har i utgangspunktet tenkt at det vil føles trygt for den eldste å komme tilbake til noe kjent, når hun først må bytte bhg en gang til, men så vet jeg ikke helt hvor viktig dette er for henne...Hun har nok ingen bevisste minner fra bhg (var 2 år da hun sluttet der sist), men kan nok hende hun allikevel ubevisst opplever den som mer kjent enn et helt nytt sted. Uansett må hun på storbarn og dermed forholde seg til nye voksne, men uteområdet vil være det samme (og de voksne vet jo hvem hun er). Noen som har tanker rundt dette? Vi synes selvfølgelig det er dumt st de må bytte bhg (for den yngste er det første og siste bytte), men det er uunngåelig dessverre. Anonymkode: 56cff...d70
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Søknadsfristen her jeg bor er 1. mars, noe som er ganske vanlig andre steder i landet også. Så om du søker nå eller innen fristen går jo ut på det samme. Hadde gjort det nå hvis jeg var deg. Det andre spm: Siden barnet ikke har gått i samme barnehage siden hun var på småbarn, så mener jeg at det spiller liten eller ingen rolle hvilken du velger. Personlig hadde jeg valgt en som lå greit til på vei til jobb. Liker å spare tid både til og fra jobb på levering/henting. Anonymkode: e36e4...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Hvis dere var fornøyde med første bhg så tror jeg at jeg hadde søkt meg tilbake dit. Dere som foreldre kjenner jo bhg allerede og de voksne som jobber der. Så slipper dere å sette dere inn i enda en ny bhg... Men husk på skole; hvor mange av barna i den bhg sokner til skolen som barna skal gå på? Siden du sier at den ligger litt kronglete til for dere så sokner kanskje majoriteten til en annen skole? STOR fordel for barna dersom de allerede kjenner mange av barna de skal gå på skole med. Angående søknadsfrist så søk så fort som mulig dere, og ta gjerne en telefon eller en mail til dgl leder i bhg og besøk bhg. Anonymkode: 88003...1f3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Tusen takk for svar! Ang skole, så går det mange barn fra samme skolekrets både der og i den andre aktuelle barnehagen, så det spiller ikke så stor rolle. Det er absolutt et poeng at vi kjenner de voksne i den gamle barnehagen, men vi har hørt litt blandede erfaringer fra de voksne på storbarn, så jeg er derfor ikke helt 100% overbevist om at det er det eneste riktige å søke der... Anonymkode: 56cff...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå