Nonymuss Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Heisann! Da dette har vært et utrolig stressende halvvår ettersom jeg kom inn på et studie jeg ikke visste noenting om og jeg strøk i 2/3 av fagene så har jeg nå søkt om enkeltemne. Jeg startet på en bachelor innen informatikk, men funnet ut at dette ikke er noe for meg. Så har noen kjappe spørsmål: 1. Jeg har søkt enkeltemner, så lurer på om det funker slik at jeg må ha 3 enkeltemner (30sp) for å få stipend / lån 2. Skal ta konteeksamen samme dag som man må trekke enkeltemne, har jeg en sjanse for å få meldt meg opp på enkeltemner? 3. Har meldt meg opp på vårsemesteret på bacheloren jeg er på nå, men om jeg får enkeltemner, kan jeg lett melde meg av disse fagene? Takk på forhånd for svar! Kommer garantert oppfølgningspørsmål..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Wow, nesten samme som meg haha. Startet på informasjonsteknologi, strøket i 2/3, og søkte enkeltemner. Er på høgskolen da, så søkte i starten av desember og har fått plass på fagene jeg søkte. Du får stipend/lån om du tar 3 enkeltemner. Du må bare ta 30 studiepoeng, det er samme hvilken fag du tar for å ta dem. Det spiller ingen rolle om det er fag fra en bachelor, eller flere enkeltfag. Jeg kunne iallefall lett melde meg av fagene mine, men vet ikke hvordan det er på universitet. Lykke til Anonymkode: 46c4c...6d5
Nonymuss Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, nesten samme som meg haha. Startet på informasjonsteknologi, strøket i 2/3, og søkte enkeltemner. Er på høgskolen da, så søkte i starten av desember og har fått plass på fagene jeg søkte. Du får stipend/lån om du tar 3 enkeltemner. Du må bare ta 30 studiepoeng, det er samme hvilken fag du tar for å ta dem. Det spiller ingen rolle om det er fag fra en bachelor, eller flere enkeltfag. Jeg kunne iallefall lett melde meg av fagene mine, men vet ikke hvordan det er på universitet. Lykke til Anonymkode: 46c4c...6d5 Godt jeg ikke er alene i den båten! Lurer på om du fikk stipend / lån i januar uten å søke på nytt? Vet ikke helt hvordan kriteriene der er, er førstegangstudent så kan lite om dette.. Lurer egentlig kort på om jeg må søke stipend/lån for dette halvvåret selv om jeg søkte for høst2016 og vår2017 på samme søknad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå