Gå til innhold

Flere som blir uvel av lynnedslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette skjedde i dag, rett før jeg og sønnen min skulle hive oss i bilen til barnehagen. Det lynte og smalt flere ganger, og etter tiden og dømme så slo lynet ned ganske nært oss. 

Og den forbannede bilen var full av snø i både front og bakruta, som viskeren ikke greide å ta. Så jeg måtte ut flere ganger å børste i ei sabla fart, før jeg smatt inn i bilen igjen. Vi turte ikke gå ut av bilen for å si det sånn..

Er det bare jeg som er innmari redd for lynnedslag, eller flere også slik?

For ikke så lenge siden slo lynet ned i bakken et godt stykke fra der vi bor. Og det etterlot seg et digert krater. Og selv om det var mange høye trær der, så valgte altså lynet å bombe ned en bar flekk..

Anonymkode: b1c11...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg både liker og misliker lyn og lynnedslag. Da jeg var en liten jente og bodde hjemme hos mamma og pappa, slo lynet ofte rett ned, foran inngangsdøren vår. Lynet har også slått ned rett foran meg, bare 5-10 cm fra føttene mine. Var fremdeles "liten" jente. Eller, tenåring..ikke så liten :) 

Torden og lynnedslag er fint å se på og høre på. Men jeg tør ikke se på det lengre. Jeg tør ikke være i nærheten av vinduer og vegger under lynnedslag. Det finnes ulike typer lyn, og er litt redd for at en eller annen type skal treffe meg og/eller de rundt meg som jeg er glad i.

For 2 år siden var jeg på camping tur, og været var så som så. Jeg og min datter som nå er 5 år, sov i telt på åpen slette. Det var noen veldig store trær ikke langt unna oss. Dette var da på en campingplass. Plutselig begynte det å tordne og lyne. Må si det var veldig koselig å ligge i teltet og høre på torden og se på lynet som slo ned. Men det var også litt skremmende, med tanke på hvor vi satte opp teltet. Trøstet meg med at vi ikke satte opp teltet under et tre, for det er visst ikke så lurt, har jeg hørt. Gikk heldigvis bra. Lynet holdt seg unna oss, men den var ikke langt unna. 

Føler jeg har litt flaks i livet. Jeg blir ofte utsatt for nesten ulykker og hendelser, men jeg kommer alltid godt ut av det. Sånn er det med andre ting i livet også, men det passer seg ikke i denne tråden.

Lyn og torden er mektig. Det er vakkert, pent og skummelt på en og samme tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...