Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og er veldig redd for at jeg ikke skal klare å bli gravid.

Noen som har erfaringer med dette?

Klarte dere å bli gravid uten hjelp, evt hvilken type hjelp trengte dere?

Ble dere gravid til slutt?

Er så redd for å ende opp som ufrivillig barnløs, da både jeg og samboeren min har veldig lyst på barn

Anonymkode: 68403...173

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og har fått tre barn på fire år på egen hånd. Prøvde Pergo da vi prøvde på nr 2, som ikke gav resultat, men ble gravid noen måneder etterpå. PCOS er heldigvis noe av det man kan få mest hjelp til. :)

Anonymkode: 4dfd7...98d

AnonymBruker
Skrevet

Har også pcos. Det er vel grader av det. Noen er ille plaget, mens andre har mer milde symptomer. Selv har jeg det moderat, men nok til at jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd. Men det er tydeligvis en veldig konkret og velkjent problemstilling hos fertilitetsavdelingen. Og man er veldig lett å stimulere for å få ut masse egg. Problemet er nesten at man må være forsiktig så du ikke blir overstimulert, siden for mange egg ikke er bra det heller. Så tror ikke du skal bekymre deg noe særlig, såfremt du ikke er veldig imot ivf da. 

Første barn var såkalt ferskforsøk, altså at vi satte rett inn uten å fryse egget først. Det satt på første forsøk. Nå venter vi på nummer to som ligger i magen. Der var det et år med fryseforsøk uten at det fungerte i det hele tatt. Fikk omsider til nytt ferskforsøk, og da satt den jammen meg igjen. 

Jeg er veldig positiv til det tilbudet som finnes for oss med pcos. Behandling/stimulering helt overkommelig, uttak og innsett helt greit.

Anonymkode: 4e302...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...