jegerkul Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Hei! Jeg tenker å starte på sykepleie høsten 2017. Har jobbet som ekstrahjelp i hjemmesykepleien i ett halvt år nå og stortrives har tittet på forskjellige skoler i oslo men klarer ikke å bestemme meg. Jeg har en hest som jeg sårt ønsker å beholde under studietiden, er dette mulig? Hvordan er undervisning lagt opp på de ulike skolene? Hvor mye obligatorisk er det i løpet av en uke? Hvor mye selvstudie er det? Hvor mange praksisdager i uken er det (som jeg har fortstått går det over 8 uker). Er det god oppfølging? Tar skolen hensyn til praksissteder i forhold til der man bor? Vil gjerne ha så "detaljert" som mulig hvordan deres uke på studiet er Så ja, jeg har en hest jeg ønsker å ha tid til. Men jeg har stusset på det med jobb. Har hørt 1.året er tøft og man har lite tid til å jobbe vedsiden av. Så jeg tenker nok at jobbing for min del blir det svært lite av mtp på hesten.
altflyter Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Jeg vet ikke så mye om spl i oslo, men kjenner en del som har studert rundtom i landet og det er ganske mye obligatorisk undervisning (Du må være på skolen nesten hver dag) Du må også være forberedt på å lese en del, mye gruppearbeid og en del innleveringer og framlegg. 1. år er det 8 ukers praksis mange steder, mens 2. og 3. året er det mye mer. Har du råd til å beholde hest samtidig som du studerer? Oppfølging har litt mer flaks og uflaks å gjøre og hvilken veileder du får..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Lovisenberg eller Diakonhjemmet er klart best. HioA har masse dårlige praksisplasser og er en maskin som presser ut sykepleiere Anonymkode: fb9a0...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå