Nanella Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Lurer på: Hvis Jeg har pumpet ut melk satt det i kjøleskapet og varmet det opp igjen. Hvis Maren ikke spiser opp alt da, kan jeg sette den inn igjen i kjøleskapet og varme den opp igjen så sant det ikke går over den grensen den kan stå i kjøleskapet?? Og går det ann å fylle på med nypumpet melk, eller burde jeg holde det for seg selv. Samme spørsmål om hvis den er fryst.. Ikke så greit dette her..
Cr@sh Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 Jeg ville ikke re-varmet noe som allerede hadde vært varmet. Da bør du heller varme litt og litt... Syntes jeg! Cr@sh
Nanella Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2004 Nei, jeg er skeptisk til revarming jeg også (takk for at du fant et enkelt ord for dette ) og har ikke lest noen steder at det gjøres men står heller ingen steder at det ikke skal gjøres og da må jeg jo bare spørre. Har bare lest ang. morsmelkerstatning at man kan måle opp for en hel dag av gangen og sette i kjøleskap, men da varmer man vel opp litt og litt ja kanskje. At ikke jeg tenkte det da :oops: Jeg er vist litt fjern..
Cr@sh Skrevet 2. desember 2004 #4 Skrevet 2. desember 2004 Hei igjen. Vet ikke om det er "riktig" det jeg sier, men tenker sånn at varer som har vært fryst ikke skal fryses igjen - og at det antageligvis er sånn med melk som er varmet også... Sant det er allright å ha noen å spørre her på KG? Selv om man ikke alltid får fasitsvar, er det veldig fint å få luftet ting... Det syntes i hvert fall jeg. Cr@sh
Snabelsnuppa Skrevet 2. desember 2004 #5 Skrevet 2. desember 2004 Ser du har fått svar, men jeg legger til dette som jeg fant på St. Olavs Hospitals sider: Oppbevaring av morsmelk: Morsmelken er holdbar tre døgn i kjøleskapet og inntil seks måneder i fryseren (smak på melka etter tre måneder). Frys mindre porsjoner om gangen og tin de etterhvert i kjøleskapet. Da er melken holdbar 24 timer. Melk som er tint i romtemperatur eller i vannbad må brukes med en gang etter oppvarming. Oppvarmet melk som ikke brukes med en gang må kastes på grunn av risikoen for bakterievekst i melken. Melken varmes i vannbad, ikke bruk mikrobølgeovn, da den ødelegger de verdifulle antistoffene.
Snabelsnuppa Skrevet 2. desember 2004 #6 Skrevet 2. desember 2004 Når det gjelder å fryse melk: Det går helt greit å fryse ned litt, og siden fylle på med mer (fersk) melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå