Gå til innhold

Leiet møblert- OK å spørre om å bytte til egen sofa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier møblert. Sofaen er veldig vond og jeg får vondt i ryggen av den. Har en nesten helt ny sofa stående i en bod. Er det greit å spørre huseier om jeg kan få ha min egen sofa? Har et godt forhold til huseier.

Anonymkode: 5005a...4d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det synes jeg du kan spørre om :) 

Anonymkode: a10e1...cf0

• Liker 1
Skrevet

Ja hvorfor ikke? Å leie møblert er vel ikke en forpliktelse om å bruke kun møbler og interiør som er der ved innflytting. Det eneste problemet blir vel å finne en plass å gjøre av den opprinnelige sofaen mens du bor der, men det burde la seg løse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det OK. 

Anonymkode: 1c606...7f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide delvis møblert og fikk beskjed om at jeg kunne sette møbler jeg ikke trengte/ønsket å bruke i en bod og sette dem tilbake på plass når jeg flyttet ut. Så lenge du lagrer huseiers sofa et sted der den ikke blir ødelagt (fuktighet, skadedyr e.l.), så tror jeg ikke det er noe problem. Så bare spør. Det verste som kan skje er at huseier sier nei.

Anonymkode: 65248...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Oppbevaringen er gjerne problemet, hvis du kan løse dette burde det ikke være noe problem...

Anonymkode: bffae...d2f

• Liker 2
Skrevet

Det har aldri vært noe problem der jeg har bodd.

Skrevet

Du er ekstremt heldig hvis huseier sier ja til dette. Antar at det er kontraktsfestet at leiligheten er helt eller delvis møblert? Og noen lager også inventarliste.

I så fall er du helt avhengig av huseiers godvilje og bør spørre pent og tilby både å frakte, flytte og oppbevare møblene. Om du leier med bod kan du spørre om du kan flytte det dit, hvis ikke kanskje huseier har en bod h*n disponerer du kan oppbevare det i.

All hovedsak, ikke krev noen ting du ikke har kontraktsfestet eller avviker fra husleieloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...