AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Leier møblert. Sofaen er veldig vond og jeg får vondt i ryggen av den. Har en nesten helt ny sofa stående i en bod. Er det greit å spørre huseier om jeg kan få ha min egen sofa? Har et godt forhold til huseier. Anonymkode: 5005a...4d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Ja det synes jeg du kan spørre om Anonymkode: a10e1...cf0 1
Ardwinna Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Ja hvorfor ikke? Å leie møblert er vel ikke en forpliktelse om å bruke kun møbler og interiør som er der ved innflytting. Det eneste problemet blir vel å finne en plass å gjøre av den opprinnelige sofaen mens du bor der, men det burde la seg løse. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Selvsagt er det OK. Anonymkode: 1c606...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Jeg leide delvis møblert og fikk beskjed om at jeg kunne sette møbler jeg ikke trengte/ønsket å bruke i en bod og sette dem tilbake på plass når jeg flyttet ut. Så lenge du lagrer huseiers sofa et sted der den ikke blir ødelagt (fuktighet, skadedyr e.l.), så tror jeg ikke det er noe problem. Så bare spør. Det verste som kan skje er at huseier sier nei. Anonymkode: 65248...1f1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Oppbevaringen er gjerne problemet, hvis du kan løse dette burde det ikke være noe problem... Anonymkode: bffae...d2f 2
penny_ Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Det har aldri vært noe problem der jeg har bodd.
Prinsesse788 Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Du er ekstremt heldig hvis huseier sier ja til dette. Antar at det er kontraktsfestet at leiligheten er helt eller delvis møblert? Og noen lager også inventarliste. I så fall er du helt avhengig av huseiers godvilje og bør spørre pent og tilby både å frakte, flytte og oppbevare møblene. Om du leier med bod kan du spørre om du kan flytte det dit, hvis ikke kanskje huseier har en bod h*n disponerer du kan oppbevare det i. All hovedsak, ikke krev noen ting du ikke har kontraktsfestet eller avviker fra husleieloven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå