Sportysmile Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har et familiemedlem som kom hjem til meg gråtende om dagen. Jeg har selv opplevd akkurat det samme. Blitt forsøkt voldtatt. Er det noe de fleste har gått igjennom? Jeg forsøkte å trøste vedkommende så godt jeg kunne. Og jeg håper at hun kommer over det.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Ja, dessverre. Så og si alle venninnene mine har også opplevd grov seksuell trakassering/forsøk på voldtekt. Virker som det er noe vi kvinner må igjennom. Er dessverre noe hun vil ta meg seg resten av livet. Er helt forjævlig Anonymkode: 50519...bf7 1
Tulling Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 3 av 4 opplever det i løpet av livet leste jeg ett sted. Kjenner flere som ikke kom seg unna. Så ja, det er desverre vanlig. Som regel blir det ikke anmeldt heller, ord mot ord. And the cycle continues. 1
Gjest canacas Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Dette er desverre ikke uvanlig. Jeg opplevde dette første gang når jeg var 16.
pautina Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Første gang da jeg var 14 og siste gang nokså nylig....tror nesten ikke jeg kjenner ei dame som ikke har opplevd om ikke forsøk på voldtekt så i hvert fall slik påtrengende trakassering at man har blitt redd..... huff, har faktisk fysisk slåss meg løs ved to episoder, ikke full alene og hjelpeløs med utfordrende klær om noen tenker det, men inne på utested. Han ene brakk kjeven.... velfortjent, men jeg ble livredd og ringte politiet og sa jeg hadde skadet en, de hentet ham da, uten lege og kjørte ham til legevakten. jeg var dritnervøs og lurte på om jeg kunne bli tiltalt for vold, men politimennene lo og mente at i teorien kunne han anmelde,men den anmeldelsen skulle de likt å sett.....hadde jo dørvakten og flere som vitner på at han prøvde å dra meg med med makt.... i tillegg var vi vel type 50 mot 120 kg.... 4
Sportysmile Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dessverre. Så og si alle venninnene mine har også opplevd grov seksuell trakassering/forsøk på voldtekt. Virker som det er noe vi kvinner må igjennom. Er dessverre noe hun vil ta meg seg resten av livet. Er helt forjævlig Anonymkode: 50519...bf7 Ja, jeg tror det er et ganske vanlig problem. Jeg forsto det slik at det var virkelig tungt for henne. For der hadde hun nettopp dunket hodet sitt og skadet seg for så er det en fyr som bruker situasjonen til å forsøke seg sexuellt på henne mens hun gråt over smerten hun fikk etter å ha dunket seg. Hun synes det var ekkelt fordi han trakk av seg buksen og forsøkte. Mens hun holdt klærne sine på og klarte å komme seg unna tilslutt. Jeg har bedt henne holde seg langt unna alle plasser der fyren kan være. Hun kjenner han fra før, men har er ikke i omgangskretsen hennes. Jeg har opplevd noe lignende selv. Men synes dette var kjipt for hun er så ung. Og håper at hun vil komme over dette så fort som mulig. Hun pleier å være så optimistisk og glad. Er vanligvis flink til å takle ting så ikke vanlig å se henne ligge på sofaen og gråte i mange timer. Endret 3. januar 2017 av Sportysmile 1
WubWub Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 (endret) Har aldri opplevd menn som prøver voldta. Men har blitt voldtatt av ved noen anledninger på fest i tenårene, da av damer eller jenter rettere sagt. Endret 3. januar 2017 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har også opplevd nesten-voldtekt, "heldigvis" ikke oftere enn én gang. Jeg har dog ofte opplevd trakassering, klåing, osv, men nesten-voldtekt kun en gang. Jeg begynte å tisse på meg i et desperat forsøk på å komme meg unna. Han kalte meg ekkel og det ene og det andre, og lot meg heldigvis være i fred. Anonymkode: d4670...f4c 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Hva er det dere mener med å nesten bli voldtatt? At han faktsik med vold prøver å ha sex, eller er det en mann som er tankeløs og for ivrig? Anonymkode: 0eea0...36f
AgentFassbender Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Nei, men jeg har blitt utsatt for seksuelt overgrep da jeg sov. To ganger og begge ganger var det en jente. Ubehagelig og kvalmt var det, men innser jo nå i seinere tid at mange melker dette overgreps-greiene i overkant mye.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere mener med å nesten bli voldtatt? At han faktsik med vold prøver å ha sex, eller er det en mann som er tankeløs og for ivrig? Anonymkode: 0eea0...36f En som har hensikt å voldta deg men greier ikke å komme til stykket grunnet at man kjemper imot/får hjelp etc. Anonymkode: d4670...f4c 2
pautina Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere mener med å nesten bli voldtatt? At han faktsik med vold prøver å ha sex, eller er det en mann som er tankeløs og for ivrig? Anonymkode: 0eea0...36f At de med vold prøver å dra deg med eller holde deg fast og presse seg på vil jeg kalle nesten voldtekt, man vet jo ikke hva han vil og hvor langt han ville gått, men det gidder man ikke vente for å se....Tankeløs og for ivrig blir jo avvist litt mer direkte enn en som klarer ta hintet, men det har da ingenting med voldtekt å gjøre, man må klare å si eller vise nei ettersom ikke alle er like gode til å se etter tegn til JA...... Trakassering er vanskeligere gråsone da det avhenger så mye av settingen, stor forskjell på å klypes i rumpa i taxikø sammen med venninner og mange andre enn hvis en fremmed klyper deg i rumpa når det kun er dere to på en øde bussholdeplass.... Jeg jobber i veldig mannsdominerte miljøer og da er det mange som kan gi ganske grove komplimenter f.eks, jeg tar det med humor og svarer frekkere for å vise at det ikke vipper meg av pinnen men heller ikke er aktuelt....blir det for mye ber man vedkommende om å slutte med det på en pen måte. Hvis det da fortsetter synes jeg det kvalifiserer til trakassering... Hva mener du med tankeløs og for ivrig?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 Ikke akkurat forsøk på voldtekt, men jeg opplevde å våkne av at jeg ble fingret av en god kompis da jeg var 17 år... Jeg turte ikke å gjøre noe de første sekundene, før jeg etterhvert latet som om jeg bevegde meg i søvne. Det verste var at jeg hadde følelser for han så følelsene rundt situasjonen forvirret meg da. To gode venninner har dessverre blitt voldatt. Anonymkode: 8ae99...f00
Nappetass1 Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Ja, to ganger. Først av en taxisjåfør (som ble så sint når jeg sa nei at jeg trodde at han skulle slå meg ihjel), deretter av en mann jeg trodde var en nær venn. Slapp unna med skrekken begge gangene, men er den dag i dag veldig nevrotisk. Liker ikke at noen går bak meg, ser på meg litt for lenge eller tar kontakt - jeg VET at de aller, aller fleste mennesker ikke vil meg vondt, men jeg har ikke råd til å ta sjansen. 2
Spiteful Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har ikke blitt forsøkt voldtatt, enda... Forventer at det kan skje enkelte ubehagelige hendelser i russetiden denne våren... Var en gang da ei venninne og jeg var på Liseberg hvor tre gutter fulgte etter oss uansett hvor vi gikk. Vi ble selvsagt livredde, men turte ikke gjøre noe spesielt. Venninna mi og jeg bestemte oss for å ta en karusell og da fulgte guttene etter. Like etter at karusellen var ferdig og vi skulle av kom to vakter eller noe sånt inn på karrusellen og tok med seg de tre guttene - Det viste seg at de hadde tatt bilder av venninna mi og meg. Senere da vi gikk til togstasjonen for å dra hjem fulgte en gutt tildelig gutt etter oss helt til vi gikk inn i toget. Vi hadde på oss helt normale klær, jeans og store t-shorter, så var ikke klærne det var noe med heller... Kan selvsagt ikke sammenlignes med å bli forsøkt voldtatt, men var kjempe skummelt og vi ble begge paranoide i lang tid etter den hendelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Jeg greier ikke å tro at så mange kvinner nesten har blitt voldtatt, det virker for meg så rart og fjernt. Forstår ikke hvorfor noen menn gjør det i det hele tatt, du kan jo bare se på bilder eller videoer om du har en "krise". Anonymkode: 0eea0...36f
Gjest canacas Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere mener med å nesten bli voldtatt? At han faktsik med vold prøver å ha sex, eller er det en mann som er tankeløs og for ivrig? Anonymkode: 0eea0...36f Det er forskjell på uønsket oppmerksomhet og fysisk tvang. Jeg opplevde det første gang som 16-åring på hyttetur arrangert av skolen (videregående). Det var fest og fyll, men jeg ba ikke om å bli slått ned og dratt etter håret inn på et rom som deretter ble låst. Dette var uønsket, ikke fremprovosert og ekstremt skremmende.
WubWub Skrevet 3. januar 2017 #18 Skrevet 3. januar 2017 Merker jeg skammer meg på vegne av mitt kjønn når fakta kommer på bordet: 1 av 10 kvinner er rapportert voldtatt. Men situasjonen er dessverre mye tristere da det er store mørketall. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 26 minutter siden, WubWub skrev: Merker jeg skammer meg på vegne av mitt kjønn når fakta kommer på bordet: 1 av 10 kvinner er rapportert voldtatt. Men situasjonen er dessverre mye tristere da det er store mørketall. Nå er det sikkert relativt få som står for de fleste av disse voldtektene. Når en skylder på et helt kjønn for noe helt få gjør, vil det ha negative konsekvenser for de som ikke gjør noe galt. Både menn og kvinner, liker bedre/bryr seg mer om kvinner i dag. Det har en effekt særlig på unge menn. Anonymkode: 0eea0...36f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #20 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere mener med å nesten bli voldtatt? At han faktsik med vold prøver å ha sex, eller er det en mann som er tankeløs og for ivrig? Anonymkode: 0eea0...36f Nei, de mener at de neste har blitt voldtatt. Det er ikke så vanskelig å bare lese det folk skriver. Anonymkode: d573d...1cb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå